It was
aimed to compare discourse patterns that revealed in the process of group based
mathematical problem solving process among online and face-to-face discussion
groups. This study involved 27 pre-service teachers enrolled in a Basic
Mathematics-II course and they were divided into two groups: Synchronous Online
(SO, n=12) and Face-to-Face (F2F, n=15). Students in each group were required
to solve four ill-structured problems collaboratively under problem solving
sessions over a six-week period. Data was collected through video recordings of
online and audio recordings of face-to-face discussions. Transcripts from SO
and F2F discussions were analyzed using discourse analysis method via Discourse
Identification Form (DIF) which was developed by researcher. For analyzing
discourses in both groups MAXQDA 10 software was used. Based on both
face-to-face and online discussion transcripts much more discourses were
revealed for F2F groups than SO one. Given the structural phases of discourses
it is possible to say that online groups have more active role to contributing
the group and they are more task oriented than face-to-face ones.
Computer mediated communication discourse analysis group study
Bu çalışmada, çevrimiçi ve yüz-yüze ortamlarda gerçekleştirilen grupla matematik problemleri çözme sürecinde ortaya çıkan söylem örüntülerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini sınıf öğretmenliği bölümü Temel Matematik-II dersi kapsamında öğrenim gören 27 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın genelinde grupla çalışma süreci yürütülmüş olup, örneklem kapsamında yer alan öğretmen adayları çevrimiçi (n=12) ve yüz-yüze (n=15) ortamlarında grupla problem çözme etkinlikleri gerçekleştirmiştir. Dört öğrenme alanına ait ayrı problem çözme oturumlarının ele alındığı bu çalışma altı haftalık süreçte yürütülmüş ve her iki ortamdaki grup çalışmalarında gerçekleşen etkinlikler dijital ortamda kayıt altına alınarak veriler toplanmıştır. Kayıtların incelenmesiyle oluşturulan yazılı transkriptler, nitel araştırma yöntemi kapsamında söylem analizinden faydalanılarak niceliksel ve niteliksel açıdan çözümlenmiştir. Elde edilen bulgular neticesinde, çevrimiçi ortamdakilere oranla yüz-yüze grup çalışmalarında daha fazla söylem belirlenirken, grup çalışmalarına katkı sağlama noktasında çevrimiçi gruplardaki öğrencilerin daha görev odaklı söylem ortaya koymaya çalıştıkları belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 11 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 3 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 26 |