Year 2017, Volume 15, Issue 1, Pages 167 - 188 2017-03-31

ÖĞRETMENLERİN OKULDA NEZAKETSİZLİK OLGUSUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Nihan DEMİRKASIMOĞLU [1] , Gökhan ARASTAMAN [2]

390 559

Bu çalışmada okullardaki nezaketsizlik olgusunun öğretmenlerin görüşlerine göre kıdem, cinsiyet, medeni durum ve eğitim geçmişi değişkenlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya Aksaray’da görevli 284 öğretmen katılmıştır. Araştırma sonuçları, nezaketsizliğin yaygın bir olgu olmadığını göstermiştir. Öğretmenlerin nezaketsizliğe ilişkin görüşleri cinsiyet, medeni durum ve eğitim geçmişi değişkenlerine göre farklılık göstermezken, kıdem değişkenine göre anlamlı farklılık bulunmuştur. Öğretmenlere göre, yöneticiler nezaketsiz davranışları öğretmenleri bastırmanın bir aracı olarak kullanmaktadırlar. Öğretmenlerin nezaketsiz davranışlarla karşılaştıklarında en sık başvurdukları yol, okul yönetimine bildirmektir.

Nezaketsizlik, tepkiler, başa çıkma stratejileri
  • ANDERSSON, L. M. ve PEARSON C.M. (1999). “Tit for tat? The spiraling effect of incivility in the workplace”. Academy of management review, 24(3), ss. 452-471.
  • ARIKAN, R.N. (2011). “Kadın Beyni Erkek Beyni”. http://www.milliyet.com.tr/kadin-beyni-erkek-beyni-pembenar-yazardetay-yasam-1343245/ adresinden 11.01.2016 tarihinde erişilmiştir.
  • BJORRKQVIST, K., OSTERMAN, K., ve HIELT-BDCK M. (1994). “Aggression among university employees”. Aggressive behavior, 20(3), 173-184.
  • BLAU, G. ve ANDERSSON L. (2005). “Testing a measure of instigated workplace incivility”. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 78, ss. 595-614.
  • BÜYÜKÖZTÜRK. Ş. (2014). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara:Pegem A Yayıncılık.
  • CAZA, B,B. ve CORTINA L.M. (2007). “From Insult to Injury: Explaining the Impact of Incivility”. Basic and Applied Psychology, 29 (4), 335-350.
  • CIVIL. (2000). “Workplace rudeness on the rise; causes low morale, turnover and harassment charges”. Federal EEO Advisor. Retrieved August 9, 2015, from http://civil.nih.gov/resources/rudeness.htm
  • COMREY. A.L. ve LEE H.B. (1992). “A First Course in Factor Analysis” (2nd Edition). Hillsdale. New Jersey. Lawrence Erlbaum Associates.
  • CRAMPTON, S.M ve HODGE J.W. (2008). “Rudeness and incivility in the workplace”. Journal of Leadership, Accountability and Ethics, (4) ss. 41-49.
Journal Section Beşeri Bilimler Sayısı
Authors

Author: Nihan DEMİRKASIMOĞLU

Author: Gökhan ARASTAMAN

Dates

Publication Date: March 31, 2017

Bibtex @research article { cbayarsos297886, journal = {Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {1304-4796}, eissn = {2146-2844}, address = {Celal Bayar University}, year = {2017}, volume = {15}, pages = {167 - 188}, doi = {10.18026/cbayarsos.297886}, title = {ÖĞRETMENLERİN OKULDA NEZAKETSİZLİK OLGUSUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ}, key = {cite}, author = {DEMİRKASIMOĞLU, Nihan and ARASTAMAN, Gökhan} }
APA DEMİRKASIMOĞLU, N , ARASTAMAN, G . (2017). ÖĞRETMENLERİN OKULDA NEZAKETSİZLİK OLGUSUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (1), 167-188. DOI: 10.18026/cbayarsos.297886
MLA DEMİRKASIMOĞLU, N , ARASTAMAN, G . "ÖĞRETMENLERİN OKULDA NEZAKETSİZLİK OLGUSUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ". Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 15 (2017): 167-188 <http://dergipark.org.tr/cbayarsos/issue/30064/297886>
Chicago DEMİRKASIMOĞLU, N , ARASTAMAN, G . "ÖĞRETMENLERİN OKULDA NEZAKETSİZLİK OLGUSUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ". Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 15 (2017): 167-188
RIS TY - JOUR T1 - ÖĞRETMENLERİN OKULDA NEZAKETSİZLİK OLGUSUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ AU - Nihan DEMİRKASIMOĞLU , Gökhan ARASTAMAN Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - doi: 10.18026/cbayarsos.297886 DO - 10.18026/cbayarsos.297886 T2 - Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 167 EP - 188 VL - 15 IS - 1 SN - 1304-4796-2146-2844 M3 - doi: 10.18026/cbayarsos.297886 UR - https://doi.org/10.18026/cbayarsos.297886 Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi ÖĞRETMENLERİN OKULDA NEZAKETSİZLİK OLGUSUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ %A Nihan DEMİRKASIMOĞLU , Gökhan ARASTAMAN %T ÖĞRETMENLERİN OKULDA NEZAKETSİZLİK OLGUSUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ %D 2017 %J Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi %P 1304-4796-2146-2844 %V 15 %N 1 %R doi: 10.18026/cbayarsos.297886 %U 10.18026/cbayarsos.297886
ISNAD DEMİRKASIMOĞLU, Nihan , ARASTAMAN, Gökhan . "ÖĞRETMENLERİN OKULDA NEZAKETSİZLİK OLGUSUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ". Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 15 / 1 (March 2017): 167-188. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.297886
AMA DEMİRKASIMOĞLU N , ARASTAMAN G . ÖĞRETMENLERİN OKULDA NEZAKETSİZLİK OLGUSUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2017; 15(1): 167-188.
Vancouver DEMİRKASIMOĞLU N , ARASTAMAN G . ÖĞRETMENLERİN OKULDA NEZAKETSİZLİK OLGUSUNA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2017; 15(1): 188-167.