Çalışmanın
amacı enerji okuryazarlığına yönelik Türkçeye uyarlamış olduğumuz ölçek
yardımıyla öğretmen adaylarının enerjiyi korumaya yönelik tutum ve
davranışlarını ortaya koymak ve bunlarla cinsiyet, okudukları bölüm, aile gelir
düzeyi değişkenleri arasındaki ilişkileri araştırmaktır. İlişkisel tarama
modelinin kullanıldığı bu çalışmanın örneklemini lisans öğrenime devam eden 378
(127 erkek, 251 kız) öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama
aracı olarak Türkçeye uyarlanan ve güvenirliği 0,76 bulunan 17 tanesi tutum 9
tanesi davranış boyutunda toplam 26 maddeden oluşan Likert tipi enerji
okuryazarlığı ölçeği kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin enerji
tasarrufu eğitiminin gerekliğine ve yenilenebilir enerji kaynaklarının oluşturulmasına
yönelik olumlu tutumlarının olmasına karşın bireysel olarak enerji tasarrufuna
yönelik fazla bir şey yapamayacakları yönünde olumsuz tutuma sahip oldukları
görülmüştür. Ayrıca öğretmen adaylarının enerji okuryazarlıklarının cinsiyet
değişkenine olmadığı, ancak okudukları bölüm ve gelir düzeyine göre değiştiği
bilgisine ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 47 |