Bu araştırmanın amacı, Türk eğitim sistemine dâhil edilen Suriyeli öğrencilerin bulundukları karma sınıflardaki eğitimin niteliğine olan etkisini öğretmen ve öğrenci görüşüne dayalı olarak ortaya koymaktır. Nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde olgubilim deseninde gerçekleştirilen araştırmada, katılımcı olarak Kayseri’ de iki farklı okuldaki 12 öğretmen ve 9 öğrenci yer almaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen öğretmen ve öğrenciler için ayrı ayrı oluşturulmuş görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yoluyla incelenmiştir. Analiz sonucunda veriler 31 kod 9 tema altında sınıflandırılmıştır. Elde edilen veriler sonucunda Suriyeli öğrencilerin katılmasıyla oluşan karma sınıflardaki eğitimin niteliğinin öğretmen, öğrenci ve dersin kalitesi bakımından olumsuz etkilendiği tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Turkish Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2023 |
Submission Date | October 6, 2023 |
Acceptance Date | December 27, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 8 Issue: 2 |