Amaç: Çalışmanın amacı okul öncesi ve ilköğretim öğrencilerinde internet bağımlılığı (İB) oranları ve ilişkili faktörleri tespit etmektir.
Gereç ve Yöntem: Çalışmaya özel bir ilköğretim okuluna kayıtlı 390 öğrenci dahil edildi. Öğrenci ve ebeveynlerin demografik, sosyo-ekonomik ve internet kullanımıyla ilgili verilerinin toplanması için bilgi formu kullanıldı. İB’yi değerlendirmede ebeveynlerin doldurduğu Aile-Çocuk İnternet Bağımlılığı Ölçeği (AÇİBÖ) kullanıldı. Verilerin istatistiksel analizi SPSS vers. 23.0 programıyla yapıldı.
Bulgular: Ortalama AÇİBÖ puanı 14,472±13,557’dir. Problemli internet kullanımı oranı %5,1’dir. Regresyon analizinde, AÇİBÖ puanı ile yaş, erkek cinsiyet, ders dışı internette geçen sürenin fazla olması arasında pozitif ilişki olduğu gösterildi.
Sonuç: Çocuk ve ergenlerde internet kullanımı son yıllarda çığ gibi artmaya devam etmektedir. İB riski yüksek olan çocuk ve ergenlerin korunması için hem ergenlere hem de ebeveynlere yönelik yapılandırılmış ve yaygınlaştırılmış eğitimler planlanmalıdır.
İnternet bağımlılığı İlköğretim öğrencileri Okul öncesi öğrencileri İnternette oyun oynama bozukluğu İnternette video izleme
yok
yok
Aim: This study is designed to determine the internet addiction (IA) rate and related factors among primary school students.
Materials and Methods: 390 students were included in the study. Parent-Child Internet Addiction Scale (PCIAS) was used to asses IA. Scale and information forms were filled in by the parents. SPSS 23.0 was used for statistical analyses.
Results: The mean PCIAS score was 14.472±13.557. Problematic internet use rate was 5.1%. PCIAS score was positively correlated with age, male gander and the time spent online outside of homework.
Conclusion: Internet use among children and adolescants continues to increase like an avalanche in recent years. To protect children and adolescants, who were at high risk for IA, structured and generelised education programs both for adolescants and parents should be planned.
Internet addiction Primary school students Pre-school students Internet gaming disorder Online video watching
yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Project Number | yok |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | June 13, 2022 |
Acceptance Date | October 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |