BibTex RIS Cite

Çocuklar Ne Kadar Mutlu? Bazı Değişkenlere Göre Çocuklarda Mutluluğun Belirlenmesi

Year 2016, Volume: 7 Issue: 1, 16 - 24, 01.06.2016

Abstract

Bu çalışmada okul öncesi çocuklarının cinsiyet, yaş, kardeş sayısı gibi değişkenlere göre mutluluk düzeylerinin belirlenmesi ve mizaç ile ilişkisinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Okul öncesi kurumlarına devam eden 400 çocuk, öğretmenleri ve anneleri ile çalışılarak çocukların mutluluk düzeyleri karşılaştırılmıştır. Sonuçlar çocukların mutluluk düzeylerinin cinsiyet, yaş, kardeş sayısı ve mizaç özellikleri gibi değişkenlere göre fark gösterdiğini ortaya koymuştur. Erkek çocukların kız çocuklarına göre mutluluk düzeylerinin daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Çocukların öz bildirimlerine ve öğretmen görüşlerine göre çocukların yaşı arttıkça mutluluk düzeylerinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Çocukların öz bildirimlerine göre iki kardeşi olanların daha mutlu oldukları, anne ve öğretmen görüşlerine göre ise kardeşi olmayan çocukların daha mutlu olduklarını görülmüştür. Mutluluk ile mizaç özellikleri arasındaki ilişkiler, anne ve öğretmen görüşlerine göre çocukların mutluluk düzeyleri ile mizacın sıcakkanlılık, sebatkârlık ve ritmiklik boyutları arasında pozitif yönde, tepkisellik boyutu arasında ise negatif ilişki olduğunu ortaya koymuştur

How Happy are Children? Determining Happiness according to Some Variables

Year 2016, Volume: 7 Issue: 1, 16 - 24, 01.06.2016

Abstract

This study aimed to determine happiness level of preschool children's according to variables such as gender, age, number of siblings and associations with temperament characteristics. Studying with 400 children who attended pre-school institutions, their teachers and mothers, happiness levels of children were compared. Results revealed that there were differences according to variables such as gender, age sibling number and temperament. Happiness level of boys was found to be higher. According to the teacher views and children's self-reports older children had higher levels of happiness. Children self-reports were showed that children with two sibling were happier whereas mothers and teachers views stated only child were happier. The present study found that children’ happiness were positively associated with warmth, persistence, and rhythmically dimension of temperament on the other hand negatively associated with reactivity based on the mothers and teachers views

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA93SJ74PJ
Journal Section Research Article
Authors

Serap Demiriz This is me

İlkay Ulutaş This is me

Publication Date June 1, 2016
Submission Date June 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Demiriz, S., & Ulutaş, İ. (2016). Çocuklar Ne Kadar Mutlu? Bazı Değişkenlere Göre Çocuklarda Mutluluğun Belirlenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 16-24.