Akademik kariyerin ilk basamağında bulunan araştırma
görevlilerinin bilimsel etik kavramına yönelik bakış açıları ve düşünceleri akademik
süreçlerinin ilerleyişi ve gelişimleri açısından oldukça önemlidir. Bu önem
durumu göz önüne alınarak, bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinin
farklı bölümlerinde çalışmakta olan araştırma görevlilerinin bilimsel araştırma
etiğine ilişkin algılarının ortaya çıkartılması amacıyla çalışma yürütülmüştür.
Bu amaca yönelik olarak betimsel araştırma yöntemlerinden birisi olan özel
durum yöntemi tercih edilerek çalışma yürütülmüştür. Çalışmanın katılımcılarını
eğitim fakültesinin farklı bölümlerinde (Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji, Fen
Bilgisi, Türkçe, Sınıf, Beden Eğitimi) çalışmakta olan toplam 8 araştırma
görevlisi oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar
tarafından geliştirilen ve toplam 8 sorudan meydana gelen yapılandırılmış
görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler, içerik analizi
ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların etik kavramı ile ahlak
kavramı arasındaki ayrımı net olarak yapamadığı ve bilimsel etik kavramına yönelik
temel düzeyde bilgiye sahip olduğu görülmüştür. Bu durumun giderilmesi için lisans
ve lisansüstü eğitimi alan öğrencilere etik kavramının benimsetilmesi ve etik
kurallarının anlamlandırılarak uygulanması için dersler verilmelidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 10 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 11 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 1 |