-
Bu araştırma, ortaokul ve liselerde görev yapan öğretmenlerin yaratıcı düşünme ve yaşam boyu öğrenme eğilimlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılında Siirt’te görev yapan 209 öğretmen katılmıştır. Genel tarama yöntemi ile gerçekleştirilen bu araştırmada veri toplanmak amacıyla “Marmara Yaratıcı Düşünme Eğilimleri Ölçeği” ile “Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimi Ölçeği” kullanılmıştır. Toplanan verilerin çözümlenmesinde betimsel analizler, parametrik testler ve basit doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Buna göre araştırmada öğretmenlerin yaratıcı düşünme eğilimlerinin “yüksek” düzeyde, yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin ise “çok yüksek” düzeyde olduğu belirlenmiştir. Araştırmada öğretmenlerin hem yaratıcı düşünme hem de yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin mesleki kıdeme göre, yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin ise cinsiyete göre anlamlı bir şekilde değişmediği belirlenmiştir. Araştırmada liselerde görev yapan öğretmenlerinin yaratıcı düşünme ve yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin ortaokullarda görev yapan öğretmenlerden anlamlı bir şekilde daha yüksek olduğu, erkek öğretmenlerin ise yaratıcı düşünme eğilimlerinin kadın öğretmenlerden anlamlı olarak daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Dahası araştırmada yaşam boyu öğrenme eğilimi, yaratıcı düşünme eğiliminin anlamlı bir yordayıcısı olduğu belirlenmiştir.
Yaratıcı düşünme Yaşam boyu öğrenme Yaratıcı düşünme eğilimi Yaşam boyu öğrenme eğilimi
Yok
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mayıs 2022 |
Kabul Tarihi | 8 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: 1 |