BibTex RIS Cite

Ulus Bilincine Dayanan Yahveizmin Evrensel Boyuttaki Tektanrıcılık İnancı İle Çelişkisi

Year 2015, Volume: 2 Issue: 2, 22 - 38, 01.03.2015
https://doi.org/10.30803/adusobed.188784

Abstract

References

  • Baech L. (1941). The Essence of Judaism, Macmillan Publishers, London
  • Blau J.L. (1959). Essays on Jewish Life and Thought, Philosophical Library, New York
  • Bokser B.Z. (1951). The wisdom of the Talmud; a thousand years of Jewish thought,
  • Philosophical Library, New York, 1951
  • Epstein I, (1964). Judaism, Penguin Books, New York
  • Friedlander M. (1937). The Jewish Religion, Macmillan Publishers, London
  • Heschel A.J. (1956). God in Search of Man : A Philosophy of Judaism, Philadelphia
  • University Press, Philadelphia Jacobs L. (1998). A Jewish Theology, New York University Press, New York
  • Joseph M. (1964). Judaism as Creed and Life, Weidenfeld-Nicolson, London
  • Kohler L (1956). Hebrew Man , Macmillan Publishers, London
  • Roth L. (1974). Judaism : A Portrait , Oxford University Press, New York
  • Steinberg M. (1953). Basic Judaism, New York University Press, New York

Ulus Bilincine Dayanan Yahveizmin Evrensel Boyuttaki Tektanrıcılık İnancı İle Çelişkisi

Year 2015, Volume: 2 Issue: 2, 22 - 38, 01.03.2015
https://doi.org/10.30803/adusobed.188784

Abstract

Yahve’nin planı, çocuklarını kendi varlığı hakkında bilgili kılarak, onları batıl inançlardan ve yalandan koruyup kurtararak aydınlatmanın, yanı sıra işiyle ilgili kesin bir tasarımını açıklamaktır. Yahve’nin tasarımı, özel bir halkın aracılığını, özel bir kitabı ve özel bir hukuku gerektirmektedir. Aracılık işlevinden dolayı İsrail ulusu Tanrı tarafından niçin seçilmiştir? Bu, Yahve’nin dinine ayıkırı bir durumdur. Yoksa Yahve, bütün ulusların yaratıcısı değil midir, bütün halklara karşı eşit derecede sevgili değil midir? Yoksa insanlar karşısında aciz midir veya insanlar başı boş mudur? Duyulan inanç, Yahve’nin gerçek bir Tanrı olduğu, yarattığı insanlar arasında hiçbir ayrım yapmadığı ve bir tek halka ulusal ya da ırksal bir üstünlüğü vermediğidir. Yahve Kendisini tek olarak göstermekte, diğer ulusları reddetmekte, kendinden daha büyük derecedeki bir ilahı tanımamaktadır

References

  • Baech L. (1941). The Essence of Judaism, Macmillan Publishers, London
  • Blau J.L. (1959). Essays on Jewish Life and Thought, Philosophical Library, New York
  • Bokser B.Z. (1951). The wisdom of the Talmud; a thousand years of Jewish thought,
  • Philosophical Library, New York, 1951
  • Epstein I, (1964). Judaism, Penguin Books, New York
  • Friedlander M. (1937). The Jewish Religion, Macmillan Publishers, London
  • Heschel A.J. (1956). God in Search of Man : A Philosophy of Judaism, Philadelphia
  • University Press, Philadelphia Jacobs L. (1998). A Jewish Theology, New York University Press, New York
  • Joseph M. (1964). Judaism as Creed and Life, Weidenfeld-Nicolson, London
  • Kohler L (1956). Hebrew Man , Macmillan Publishers, London
  • Roth L. (1974). Judaism : A Portrait , Oxford University Press, New York
  • Steinberg M. (1953). Basic Judaism, New York University Press, New York
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Kürşat Haldun Akalın This is me

Publication Date March 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Akalın, K. H. (2015). Ulus Bilincine Dayanan Yahveizmin Evrensel Boyuttaki Tektanrıcılık İnancı İle Çelişkisi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(2), 22-38. https://doi.org/10.30803/adusobed.188784
AMA Akalın KH. Ulus Bilincine Dayanan Yahveizmin Evrensel Boyuttaki Tektanrıcılık İnancı İle Çelişkisi. ADUSOBIED. March 2015;2(2):22-38. doi:10.30803/adusobed.188784
Chicago Akalın, Kürşat Haldun. “Ulus Bilincine Dayanan Yahveizmin Evrensel Boyuttaki Tektanrıcılık İnancı İle Çelişkisi”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2, no. 2 (March 2015): 22-38. https://doi.org/10.30803/adusobed.188784.
EndNote Akalın KH (March 1, 2015) Ulus Bilincine Dayanan Yahveizmin Evrensel Boyuttaki Tektanrıcılık İnancı İle Çelişkisi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2 2 22–38.
IEEE K. H. Akalın, “Ulus Bilincine Dayanan Yahveizmin Evrensel Boyuttaki Tektanrıcılık İnancı İle Çelişkisi”, ADUSOBIED, vol. 2, no. 2, pp. 22–38, 2015, doi: 10.30803/adusobed.188784.
ISNAD Akalın, Kürşat Haldun. “Ulus Bilincine Dayanan Yahveizmin Evrensel Boyuttaki Tektanrıcılık İnancı İle Çelişkisi”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2/2 (March 2015), 22-38. https://doi.org/10.30803/adusobed.188784.
JAMA Akalın KH. Ulus Bilincine Dayanan Yahveizmin Evrensel Boyuttaki Tektanrıcılık İnancı İle Çelişkisi. ADUSOBIED. 2015;2:22–38.
MLA Akalın, Kürşat Haldun. “Ulus Bilincine Dayanan Yahveizmin Evrensel Boyuttaki Tektanrıcılık İnancı İle Çelişkisi”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 2, no. 2, 2015, pp. 22-38, doi:10.30803/adusobed.188784.
Vancouver Akalın KH. Ulus Bilincine Dayanan Yahveizmin Evrensel Boyuttaki Tektanrıcılık İnancı İle Çelişkisi. ADUSOBIED. 2015;2(2):22-38.

Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.