BibTex RIS Kaynak Göster

Ulus Bilincine Dayanan Yahveizmin Evrensel Boyuttaki Tektanrıcılık İnancı İle Çelişkisi

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 2, 22 - 38, 01.03.2015
https://doi.org/10.30803/adusobed.188784

Öz

Kaynakça

  • Baech L. (1941). The Essence of Judaism, Macmillan Publishers, London
  • Blau J.L. (1959). Essays on Jewish Life and Thought, Philosophical Library, New York
  • Bokser B.Z. (1951). The wisdom of the Talmud; a thousand years of Jewish thought,
  • Philosophical Library, New York, 1951
  • Epstein I, (1964). Judaism, Penguin Books, New York
  • Friedlander M. (1937). The Jewish Religion, Macmillan Publishers, London
  • Heschel A.J. (1956). God in Search of Man : A Philosophy of Judaism, Philadelphia
  • University Press, Philadelphia Jacobs L. (1998). A Jewish Theology, New York University Press, New York
  • Joseph M. (1964). Judaism as Creed and Life, Weidenfeld-Nicolson, London
  • Kohler L (1956). Hebrew Man , Macmillan Publishers, London
  • Roth L. (1974). Judaism : A Portrait , Oxford University Press, New York
  • Steinberg M. (1953). Basic Judaism, New York University Press, New York

Ulus Bilincine Dayanan Yahveizmin Evrensel Boyuttaki Tektanrıcılık İnancı İle Çelişkisi

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 2, 22 - 38, 01.03.2015
https://doi.org/10.30803/adusobed.188784

Öz

Yahve’nin planı, çocuklarını kendi varlığı hakkında bilgili kılarak, onları batıl inançlardan ve yalandan koruyup kurtararak aydınlatmanın, yanı sıra işiyle ilgili kesin bir tasarımını açıklamaktır. Yahve’nin tasarımı, özel bir halkın aracılığını, özel bir kitabı ve özel bir hukuku gerektirmektedir. Aracılık işlevinden dolayı İsrail ulusu Tanrı tarafından niçin seçilmiştir? Bu, Yahve’nin dinine ayıkırı bir durumdur. Yoksa Yahve, bütün ulusların yaratıcısı değil midir, bütün halklara karşı eşit derecede sevgili değil midir? Yoksa insanlar karşısında aciz midir veya insanlar başı boş mudur? Duyulan inanç, Yahve’nin gerçek bir Tanrı olduğu, yarattığı insanlar arasında hiçbir ayrım yapmadığı ve bir tek halka ulusal ya da ırksal bir üstünlüğü vermediğidir. Yahve Kendisini tek olarak göstermekte, diğer ulusları reddetmekte, kendinden daha büyük derecedeki bir ilahı tanımamaktadır

Kaynakça

  • Baech L. (1941). The Essence of Judaism, Macmillan Publishers, London
  • Blau J.L. (1959). Essays on Jewish Life and Thought, Philosophical Library, New York
  • Bokser B.Z. (1951). The wisdom of the Talmud; a thousand years of Jewish thought,
  • Philosophical Library, New York, 1951
  • Epstein I, (1964). Judaism, Penguin Books, New York
  • Friedlander M. (1937). The Jewish Religion, Macmillan Publishers, London
  • Heschel A.J. (1956). God in Search of Man : A Philosophy of Judaism, Philadelphia
  • University Press, Philadelphia Jacobs L. (1998). A Jewish Theology, New York University Press, New York
  • Joseph M. (1964). Judaism as Creed and Life, Weidenfeld-Nicolson, London
  • Kohler L (1956). Hebrew Man , Macmillan Publishers, London
  • Roth L. (1974). Judaism : A Portrait , Oxford University Press, New York
  • Steinberg M. (1953). Basic Judaism, New York University Press, New York
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kürşat Haldun Akalın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akalın, K. H. (2015). Ulus Bilincine Dayanan Yahveizmin Evrensel Boyuttaki Tektanrıcılık İnancı İle Çelişkisi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(2), 22-38. https://doi.org/10.30803/adusobed.188784
AMA Akalın KH. Ulus Bilincine Dayanan Yahveizmin Evrensel Boyuttaki Tektanrıcılık İnancı İle Çelişkisi. ADUSOBIED. Mart 2015;2(2):22-38. doi:10.30803/adusobed.188784
Chicago Akalın, Kürşat Haldun. “Ulus Bilincine Dayanan Yahveizmin Evrensel Boyuttaki Tektanrıcılık İnancı İle Çelişkisi”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2, sy. 2 (Mart 2015): 22-38. https://doi.org/10.30803/adusobed.188784.
EndNote Akalın KH (01 Mart 2015) Ulus Bilincine Dayanan Yahveizmin Evrensel Boyuttaki Tektanrıcılık İnancı İle Çelişkisi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2 2 22–38.
IEEE K. H. Akalın, “Ulus Bilincine Dayanan Yahveizmin Evrensel Boyuttaki Tektanrıcılık İnancı İle Çelişkisi”, ADUSOBIED, c. 2, sy. 2, ss. 22–38, 2015, doi: 10.30803/adusobed.188784.
ISNAD Akalın, Kürşat Haldun. “Ulus Bilincine Dayanan Yahveizmin Evrensel Boyuttaki Tektanrıcılık İnancı İle Çelişkisi”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2/2 (Mart 2015), 22-38. https://doi.org/10.30803/adusobed.188784.
JAMA Akalın KH. Ulus Bilincine Dayanan Yahveizmin Evrensel Boyuttaki Tektanrıcılık İnancı İle Çelişkisi. ADUSOBIED. 2015;2:22–38.
MLA Akalın, Kürşat Haldun. “Ulus Bilincine Dayanan Yahveizmin Evrensel Boyuttaki Tektanrıcılık İnancı İle Çelişkisi”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 2, sy. 2, 2015, ss. 22-38, doi:10.30803/adusobed.188784.
Vancouver Akalın KH. Ulus Bilincine Dayanan Yahveizmin Evrensel Boyuttaki Tektanrıcılık İnancı İle Çelişkisi. ADUSOBIED. 2015;2(2):22-38.

Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.