Research Article
BibTex RIS Cite

Uygulamalı Elektronik Pazarlama Dersi Öğretim Programının Eğitsel Eleştiri Modeline Göre Değerlendirilmesi: Adnan Menderes Üniversitesi Örneği

Year 2016, Volume: 3 Issue: 3, 63 - 81, 24.12.2016
https://doi.org/10.30803/adusobed.288164

Abstract

Ülkemizde hemen her sektördeki ara eleman ihtiyacını
karşılamak üzere Meslek Yüksekokulları (MYO) açılmıştır. Bu okullarda açılan
bölümlerin verdikleri eğitim ise çok çeşitlidir. Fakat alan yazında MYO ve bu
okullarda verilen eğitim ile ilgili çok fazla çalışma bulunmamaktadır. Bu
çalışmanın amacı Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü Uygulamalı Elektronik
Pazarlama Dersi öğretim programını değerlendirmektir. Bu kapsamda nitel
araştırma yöntemine başvurulmuştur. Adnan Menderes Üniversitesi Meslek Yüksek
Okulu Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü 2. sınıfta okuyan 40 öğrenciye
ulaşılmıştır. Öğrencilere derse yönelik açık uçlu sorulardan oluşan görüşme
formu uygulanmıştır. Toplanan veriler içerik ve frekans analizi yöntemleriyle
analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda derse ilişkin teknik sorunların dersin
işlenişine engel olduğu; elektronik ticaret konusunda dersin yarar sağladığı;
sürenin yeterli olduğu; derste genellikle sunuş yoluyla öğretim stratejisinin
kullanıldığı ve derse yönelik internet aracılığıyla çeşitli bilgilere ulaşmanın
mümkün olduğu bulgularına ulaşılmıştır. Böylece dersin öğretim programı
değerlendirilmiş ve programa ilişkin bazı öneriler sunulmuştur.

References

  • TDK (2015). Türk Dil Kurumu. http http://www.tdk.gov.tr adresinden 14.06.2015 tarihinde alınmıştır.
  • Uşun, S. (2012). Eğitimde program değerlendirme: süreçler, yaklaşımlar ve modeller. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yin, R. K. (1984). Case study research: design and methods. Newbury Park, CA.:Sage.
  • Yücebaş, E., Alkan, G., Atasağun, H. G. ve Egeli, H. A. (2013). Ege Bölgesi’nde bulunan meslek yüksekokullarının durum analizi: sorunlar ve çözüm önerileri. Electronic Journal of Vocational Colleges, UMYOS Özel Sayı, 44-50
  • Yüksel, İ. ve Sağlam, M. (2014). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
Year 2016, Volume: 3 Issue: 3, 63 - 81, 24.12.2016
https://doi.org/10.30803/adusobed.288164

Abstract

References

  • TDK (2015). Türk Dil Kurumu. http http://www.tdk.gov.tr adresinden 14.06.2015 tarihinde alınmıştır.
  • Uşun, S. (2012). Eğitimde program değerlendirme: süreçler, yaklaşımlar ve modeller. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yin, R. K. (1984). Case study research: design and methods. Newbury Park, CA.:Sage.
  • Yücebaş, E., Alkan, G., Atasağun, H. G. ve Egeli, H. A. (2013). Ege Bölgesi’nde bulunan meslek yüksekokullarının durum analizi: sorunlar ve çözüm önerileri. Electronic Journal of Vocational Colleges, UMYOS Özel Sayı, 44-50
  • Yüksel, İ. ve Sağlam, M. (2014). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Kerim Gündoğdu

Berkay Çelik

Mehmet Altın This is me

Erkan Kadir Şimşek This is me

Publication Date December 24, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 3 Issue: 3

Cite

APA Gündoğdu, K., Çelik, B., Altın, M., Şimşek, E. K. (2016). Uygulamalı Elektronik Pazarlama Dersi Öğretim Programının Eğitsel Eleştiri Modeline Göre Değerlendirilmesi: Adnan Menderes Üniversitesi Örneği. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(3), 63-81. https://doi.org/10.30803/adusobed.288164
AMA Gündoğdu K, Çelik B, Altın M, Şimşek EK. Uygulamalı Elektronik Pazarlama Dersi Öğretim Programının Eğitsel Eleştiri Modeline Göre Değerlendirilmesi: Adnan Menderes Üniversitesi Örneği. ADUSOBIED. December 2016;3(3):63-81. doi:10.30803/adusobed.288164
Chicago Gündoğdu, Kerim, Berkay Çelik, Mehmet Altın, and Erkan Kadir Şimşek. “Uygulamalı Elektronik Pazarlama Dersi Öğretim Programının Eğitsel Eleştiri Modeline Göre Değerlendirilmesi: Adnan Menderes Üniversitesi Örneği”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 3, no. 3 (December 2016): 63-81. https://doi.org/10.30803/adusobed.288164.
EndNote Gündoğdu K, Çelik B, Altın M, Şimşek EK (December 1, 2016) Uygulamalı Elektronik Pazarlama Dersi Öğretim Programının Eğitsel Eleştiri Modeline Göre Değerlendirilmesi: Adnan Menderes Üniversitesi Örneği. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 3 3 63–81.
IEEE K. Gündoğdu, B. Çelik, M. Altın, and E. K. Şimşek, “Uygulamalı Elektronik Pazarlama Dersi Öğretim Programının Eğitsel Eleştiri Modeline Göre Değerlendirilmesi: Adnan Menderes Üniversitesi Örneği”, ADUSOBIED, vol. 3, no. 3, pp. 63–81, 2016, doi: 10.30803/adusobed.288164.
ISNAD Gündoğdu, Kerim et al. “Uygulamalı Elektronik Pazarlama Dersi Öğretim Programının Eğitsel Eleştiri Modeline Göre Değerlendirilmesi: Adnan Menderes Üniversitesi Örneği”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 3/3 (December 2016), 63-81. https://doi.org/10.30803/adusobed.288164.
JAMA Gündoğdu K, Çelik B, Altın M, Şimşek EK. Uygulamalı Elektronik Pazarlama Dersi Öğretim Programının Eğitsel Eleştiri Modeline Göre Değerlendirilmesi: Adnan Menderes Üniversitesi Örneği. ADUSOBIED. 2016;3:63–81.
MLA Gündoğdu, Kerim et al. “Uygulamalı Elektronik Pazarlama Dersi Öğretim Programının Eğitsel Eleştiri Modeline Göre Değerlendirilmesi: Adnan Menderes Üniversitesi Örneği”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 3, no. 3, 2016, pp. 63-81, doi:10.30803/adusobed.288164.
Vancouver Gündoğdu K, Çelik B, Altın M, Şimşek EK. Uygulamalı Elektronik Pazarlama Dersi Öğretim Programının Eğitsel Eleştiri Modeline Göre Değerlendirilmesi: Adnan Menderes Üniversitesi Örneği. ADUSOBIED. 2016;3(3):63-81.

Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.