Bu araştırma sınıf öğretmeni adaylarının matematik problemlerini çözme tercihleri ile görsel ve analitik becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesini amaçlamaktadır. Bu kapsamda 107 öğretmen adayına Matematik İşlem Testi (MİT), Zihinden Döndürme Tesit (ZDT) ve Mantıksal Düşünme Grup Testi (MDGT) uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar, Sınıf öğretmeni adaylarının ZDT ve MDGT testlerine ilişkin performansları görsel ve analitik beceri düzeylerinin orta düzeyde olduğunu göstermektedir. Adayların MİT testinde aldıkları puanlar matematik problemlerini çözme tercihlerine göre orta düzeyin üzerinde oldukları belirlenmiştir. Cinsiyet değişkenine göre kız ve erkek adayların problem çözme tercihleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenmiştir. Ancak, cinsiyet değişkenine göre kız ve erkek adayların ZDT performanslarında erkeklerin lehine anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Bununla beraber, cinsiyet değişkenine göre adayların MDGT ortalama puanları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. cinsiyet, görsel ve analitik becerilerin adayların problem çözme tercihleri arasındaki anlamlı bir ilişki olmadığı tespit edilmiştir. Bu durum, adayların görsel ve analitik becerileri ile görsel ve analitik problem çözme tercihleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığını göstermektedir.
The present study
investigated the relationships between gender, spatial ability, logical
reasoning ability, and preferred mode of processing. Data were collected from
107 prospective elementary teachers at a public university in Turkey. The
results revealed that gender was unrelated to preference for visual or
analytic processing suggesting that gender did not determine prospective
teachers’ preferred mode of processing. Moreover, Spatial ability was
correlated with preference but the strength of the correlation was weak,
indicating that prospective teachers develop a preference, which can be
different from their ability, for processing mathematical information. Males
outperformed females on the spatial ability test; however, there were no
significant differences between the two sexes in preference and logical
reasoning ability. We believe that there is a need for research examining why
people differ in preference and how this affects their mathematical
performance. Longitudinal studies with large sample may shed light on factors
underlying differences in prospective teachers’ preference and performance.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Acceptance Date | June 29, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 7 Issue: 1 |