Bu çalışmanın amacı
artırılmış gerçeklik uygulamalarıyla kesirler konusunu öğrenen beşinci sınıf
öğrencilerinin başarıları ve matematiğe yönelik tutumlarındaki değişimlerin incelenmesidir.
Bu çalışmaya Marmaris – Muğla’da bir ortaokulda öğrenim gören 60 beşinci sınıf
öğrencisi katılmıştır. Kontrol grupsuz ön test – son test deneysel yönteme
göre bu çalışma tasarlanmıştır. Çalışma süresince öğrenciler kesir
kazanımlarına yönelik hazırlanan artırılmış gerçeklik etkinliklerine
katılmıştır. Çalışma kapsamında öğrencilere kesirle ilgili başarı testi olarak
MEB tarafından sunulan beşinci sınıflara yönelik 4. kazanım kavrama testi ön
test ve son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilerin matematiğe yönelik
tutumlarındaki değişimi gözlemlemek adına Aşkar (1986) tarafından geliştirilen
Matematik tutum ölçeği ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Çalışmanın verileri
ortalama, standart sapma bağımlı örneklem t testi ve bağımsız örneklem t testi
kullanılarak analiz edilmiştir. Verilere ilişkin bulgular hem cinsiyet bazında
hem de genel olarak yorumlanmıştır. Çalışma sonucunda beşinci sınıf
öğrencilerinin başarı testinin ön test ve son test uygulamalarındaki puanları
arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Öğrencilerin matematiğe yönelik
tutumlarında da ön test ve son test uygulamaları arasında anlamlı farklılık
olduğu görülmüştür. Ayrıca cinsiyet bazında çalışma öncesinde erkek
öğrencilerin tutumları kızlara göre daha olumluyken çalışma sonrasında
cinsiyet bazında tutumlarda anlamlı bir fark oluşmadığı ve olumlu tutumların erkek
ve kız öğrenciler bazında dengelendiği görülmüştür.
In the scope of the
study, augmented reality activities for the fifth-grade mathematics were
designed and administrated with students during mathematics lesson. Sixty,
fifth grade, students from a middle school in Marmaris - Muğla participated to
this study. This study was designed as pretest - posttest experimental
research method without control group. An achievement test about fractions was
applied as pre-test and post-test to students. In addition, Mathematics
attitude scale developed by Aşkar (1986) was also administrated as pre-test
and post-test to observe the change in attitudes of students towards
mathematics. As a result of the study, it was found that there was a
significant difference between the scores of the pre-test and the post-test
application of the achievement test. The students' attitudes towards
mathematics were also found to be significantly different between pre-test and
post-test applications. Moreover, it was also observed that there was no
significant difference in gender-based attitudes after the study while the
positive attitudes of male students were more favorable than that of girls
before the study, and that positive attitudes were balanced among male and
female students during this study.
Augmented Reality Teaching of Fractions Mathematics Achievement Attitude towards Mathematics
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Acceptance Date | May 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 9 Issue: 1 |