Research Article
BibTex RIS Cite

The Effect of Students’ Attitude and Success of "Propagation of Light and Sound'' Unit Through Discovery Learning

Year 2017, Issue: 27, 835 - 863, 27.12.2017
https://doi.org/10.14520/adyusbd.294931

Abstract

The purpose of this research is to determine the academic success and attitudes of students attending 5th grade science course in the unit "propagation of light and sound" through discovery learning. In this framework, the research was carried out using the quasi-experimental design. This research was realized at a secondary school in spring term in Eastern part of Turkey in 2015-2016 academic year. In the experiment group, discovery learning strategy was used while teaching and the activities were prepared related to it and no intervention was made to the control group. The application lasted in 7 weeks total 28 hours. In this research, data were collected by using two different measuring instruments, namely academic achievement test and scale of attitudes towards science. As a result of the research; it was found that there was a statistically significant difference between the academic achievements of the students in favor of the experimental group. When we look at attitudes towards science, it is seen that there is a statistically significant difference in favor of the experimental group in which learning takes place with discovery learning. From the data, it was concluded that the discovery learning teaching strategy had a positive effect on academic achievement and the attitudes of the students to the science lessons. 

References

  • Akpınar, E. (2003). Buluş Stratejisiyle Enerji İlişkili Fen Öğretimi: Canlılar İçin Madde ve Enerji Ünitesi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Aktamış, H. (2003). Buluş Stratejisi ile Fen Öğretimi: Yaşamımızı Etkileyen Manyetizma Ünitesi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, D.E.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İzmir.
  • Andrews, J. D. W. (1984). Discovery and Expository Learning Compared: Their Effects on Independent and Dependent Students. Journal of Educational Research, 78(2), 80-89.
  • Aşçı, U. (2006). 9. Sınıf Fizik Eğitiminde Buluş Yoluyla Öğretim İle Geleneksel Yolla Öğretimin Öğrenci Başarısına Etlisinin Karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aydın, A. (2001). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • Bacanak, A., Değirmenci S., Karamustafaoğlu S. ve Karamustafaoğlu O.(2011). E-Dergilerde Yayınlanan Fen Eğitimi Makaleleri: Yöntem Analizi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8(1), 119-132.
  • Balım, A. G., Sucuoğlu H. ve Aydın, G. (2009). Fen ve Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 33-41.
  • Besson, U. (2004). Students’ Conceptions of Fluids. International Journal of Science Education, 26(14), 1683-1714.
  • Bruner, J. S. (1960). The Process of Education. Cambridge: Harvard University Press.
  • Bruner, J. S. (1966). “Some Elements of Discovery” içinde Shulman L. S., Keislar, E. R. Editors Learning by Discovery: A Critical Appraisal. 101-113.
  • Akpınar, E. (2003). Buluş Stratejisiyle Enerji İlişkili Fen Öğretimi: Canlılar İçin Madde ve Enerji Ünitesi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Aktamış, H. (2003). Buluş Stratejisi ile Fen Öğretimi: Yaşamımızı Etkileyen Manyetizma Ünitesi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, D.E.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İzmir.
  • Andrews, J. D. W. (1984). Discovery and Expository Learning Compared: Their Effects on Independent and Dependent Students. Journal of Educational Research, 78(2), 80-89.
  • Aşçı, U. (2006). 9. Sınıf Fizik Eğitiminde Buluş Yoluyla Öğretim İle Geleneksel Yolla Öğretimin Öğrenci Başarısına Etlisinin Karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aydın, A. (2001). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • Bacanak, A., Değirmenci S., Karamustafaoğlu S. ve Karamustafaoğlu O.(2011). E-Dergilerde Yayınlanan Fen Eğitimi Makaleleri: Yöntem Analizi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8(1), 119-132.
  • Balım, A. G., Sucuoğlu H. ve Aydın, G. (2009). Fen ve Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 33-41.
  • Besson, U. (2004). Students’ Conceptions of Fluids. International Journal of Science Education, 26(14), 1683-1714.
  • Bruner, J. S. (1960). The Process of Education. Cambridge: Harvard University Press.
  • Bruner, J. S. (1966). “Some Elements of Discovery” içinde Shulman L. S., Keislar, E. R. Editors Learning by Discovery: A Critical Appraisal. 101-113.
  • Oktaylar, H. C. (2012). KPSS Eğitim Bilimleri Öğretim Yöntem ve Teknikleri / Sınıf Yönetimi. Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Sözbilir, M., Kutu, H., Yasar, M. D. ve Arpacık, Ö. (2010). Türk fen eğitimi araştırmalarında genel eğilimler: Bir içerik analizi çalışması. IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Özetler Kitabı, s: 123, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Şişman, M. (2007). Eğitim Bilimlerine Giriş. 3. Baskı. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Ünal, G. ve Ergin, Ö. (2006). Buluş Yoluyla Fen Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Öğrenme Yaklaşımlarına ve Tutumlarına Etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 3(1), 36-52.
  • Üredi, L. (1999). İlköğretimde Buluş Yolu ile Fen Eğitimi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • YÖK/ Dünya Bank. (1997). Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Dizisi. Ankara. http://www.hskizilcik.com/fizik/egitim/FizikOgretimi.pdf, Erişim Tarihi: 10 Aralık 2016.

‘‘Işığın ve Sesin Yayılması’’ Ünitesini Buluş Yoluyla Öğrenmenin Öğrenci Başarısı ve Tutumuna Etkisi

Year 2017, Issue: 27, 835 - 863, 27.12.2017
https://doi.org/10.14520/adyusbd.294931

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Fen Bilimleri dersi 5. Sınıf ‘‘Işığın
ve Sesin Yayılması’’ ünitesinin buluş yoluyla öğrenmenin öğrencilerin derse
ilişkin akademik başarısını ve tutumlarını belirlemektir. Bu amaç çerçevesinde
araştırma ‘yarı deneysel desen kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma
2015-2016 eğitim-öğretim yılı II. döneminde bir ilçe ortaokulundaki öğrencilerle
gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda buluş yoluyla öğrenme stratejisi göre
hazırlanmış ders etkinlikleriyle öğretim yapılırken, kontrol grubuna ise
herhangi bir müdahalede bulunulmamıştır. Uygulama 7 hafta toplam 28 saat
sürmüştür. Araştırmada akademik başarı testi ve fene yönelik tutum ölçeği olmak
üzere iki farklı ölçme aracı ile veri toplanmıştır. Araştırma sonucunda;
öğrencilerin akademik başarıları arasında deney grubu lehine istatistiksel
olarak anlamlı fark olduğu görülmüştür. Fen Bilimleri dersine yönelik tutumlarına
bakıldığında ise, buluş yoluyla öğrenme stratejisine göre öğrenim gören deney
grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu görülmüştür. Verilerden
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisinin akademik başarıyı arttırmada ve
öğrencilerin derse olan tutumlarında olumlu etkisi olduğu sonucuna varılmıştır.
Araştırma sonunda ilgililere gerekli uygulanabilir öneriler sunulmuştur.

References

  • Akpınar, E. (2003). Buluş Stratejisiyle Enerji İlişkili Fen Öğretimi: Canlılar İçin Madde ve Enerji Ünitesi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Aktamış, H. (2003). Buluş Stratejisi ile Fen Öğretimi: Yaşamımızı Etkileyen Manyetizma Ünitesi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, D.E.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İzmir.
  • Andrews, J. D. W. (1984). Discovery and Expository Learning Compared: Their Effects on Independent and Dependent Students. Journal of Educational Research, 78(2), 80-89.
  • Aşçı, U. (2006). 9. Sınıf Fizik Eğitiminde Buluş Yoluyla Öğretim İle Geleneksel Yolla Öğretimin Öğrenci Başarısına Etlisinin Karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aydın, A. (2001). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • Bacanak, A., Değirmenci S., Karamustafaoğlu S. ve Karamustafaoğlu O.(2011). E-Dergilerde Yayınlanan Fen Eğitimi Makaleleri: Yöntem Analizi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8(1), 119-132.
  • Balım, A. G., Sucuoğlu H. ve Aydın, G. (2009). Fen ve Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 33-41.
  • Besson, U. (2004). Students’ Conceptions of Fluids. International Journal of Science Education, 26(14), 1683-1714.
  • Bruner, J. S. (1960). The Process of Education. Cambridge: Harvard University Press.
  • Bruner, J. S. (1966). “Some Elements of Discovery” içinde Shulman L. S., Keislar, E. R. Editors Learning by Discovery: A Critical Appraisal. 101-113.
  • Akpınar, E. (2003). Buluş Stratejisiyle Enerji İlişkili Fen Öğretimi: Canlılar İçin Madde ve Enerji Ünitesi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Aktamış, H. (2003). Buluş Stratejisi ile Fen Öğretimi: Yaşamımızı Etkileyen Manyetizma Ünitesi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, D.E.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İzmir.
  • Andrews, J. D. W. (1984). Discovery and Expository Learning Compared: Their Effects on Independent and Dependent Students. Journal of Educational Research, 78(2), 80-89.
  • Aşçı, U. (2006). 9. Sınıf Fizik Eğitiminde Buluş Yoluyla Öğretim İle Geleneksel Yolla Öğretimin Öğrenci Başarısına Etlisinin Karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aydın, A. (2001). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • Bacanak, A., Değirmenci S., Karamustafaoğlu S. ve Karamustafaoğlu O.(2011). E-Dergilerde Yayınlanan Fen Eğitimi Makaleleri: Yöntem Analizi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8(1), 119-132.
  • Balım, A. G., Sucuoğlu H. ve Aydın, G. (2009). Fen ve Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 33-41.
  • Besson, U. (2004). Students’ Conceptions of Fluids. International Journal of Science Education, 26(14), 1683-1714.
  • Bruner, J. S. (1960). The Process of Education. Cambridge: Harvard University Press.
  • Bruner, J. S. (1966). “Some Elements of Discovery” içinde Shulman L. S., Keislar, E. R. Editors Learning by Discovery: A Critical Appraisal. 101-113.
  • Oktaylar, H. C. (2012). KPSS Eğitim Bilimleri Öğretim Yöntem ve Teknikleri / Sınıf Yönetimi. Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Sözbilir, M., Kutu, H., Yasar, M. D. ve Arpacık, Ö. (2010). Türk fen eğitimi araştırmalarında genel eğilimler: Bir içerik analizi çalışması. IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Özetler Kitabı, s: 123, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Şişman, M. (2007). Eğitim Bilimlerine Giriş. 3. Baskı. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Ünal, G. ve Ergin, Ö. (2006). Buluş Yoluyla Fen Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Öğrenme Yaklaşımlarına ve Tutumlarına Etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 3(1), 36-52.
  • Üredi, L. (1999). İlköğretimde Buluş Yolu ile Fen Eğitimi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • YÖK/ Dünya Bank. (1997). Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Dizisi. Ankara. http://www.hskizilcik.com/fizik/egitim/FizikOgretimi.pdf, Erişim Tarihi: 10 Aralık 2016.
There are 26 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Sibel Teker This is me

Murat Kurt

Orhan Karamustafaoğlu

Publication Date December 27, 2017
Published in Issue Year 2017 Issue: 27

Cite

APA Teker, S., Kurt, M., & Karamustafaoğlu, O. (2017). ‘‘Işığın ve Sesin Yayılması’’ Ünitesini Buluş Yoluyla Öğrenmenin Öğrenci Başarısı ve Tutumuna Etkisi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(27), 835-863. https://doi.org/10.14520/adyusbd.294931