Bu çalışma, öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının eğitim inançlarına ilişkin görüşlerinin ortaya çıkarılmasını amaçlamıştır. Araştırmanın örneklemini Sivas il merkezindeki okullarda görev yapan 132 ortaokul öğretmeni ve Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan 147 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak nicel boyutta “Eğitim İnançları Ölçeği (EİÖ)”, nitel boyutta yarı yapılandırılmış “Öğretmen Görüşme Formu” kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde nicel boyutta betimsel istatistikler, t-Testi, Kruskal Wallis Testi; nitel boyutta içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, ortaokul öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının eğitim inançlarına ilişkin nicel veriler her iki grubunda en yüksek katılım gösterdiği boyutların varoluşçuluk ve ilerlemecilik, en az ise esasicilik eğitim felsefeleri olduğunu göstermektedir. Çalışmada elde edilen nitel verilere göre ortaokul öğretmenlerinin eğitim inançlarına dair amaçlarının en fazla yeniden kurmacılık, en az esasicilik kategorilerine ait olduğu; öğretmen adaylarının eğitim inançlarına dair amaçlarının ise en fazla ilerlemecilik, en az varoluşçuluk kategorilerine ait olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 25 |