Aile kavramı, popüler kültür aracılığıyla doğrudan ya da dolaylı biçimde yeniden tanımlanmakta, kimi zaman da geleneksel yapısal ve duygusal bütünlüğünü kaybetmektedir. Bu zedelenme, özellikle medya ürünlerinde (diziler, filmler, reklamlar, sosyal medya içerikleri) sunulan aile temsilleri üzerinden gerçekleşir. Bu çalışma, Bahar dizisinde aile yapısının çözülüşünü sembolik etkileşimcilik kuramı temelinde incelemektedir. Sembolik etkileşimcilik, bireylerin toplumsal gerçekliği karşılıklı etkileşimler ve ortak semboller aracılığıyla inşa ettiklerini savunan mikro düzeyli bir sosyolojik kuramdır. Bu kurama göre toplumsal roller, sadece tanımlar üzerinden değil, bireyler arası ilişkilerle anlam kazanır. Popüler kültür ürünleri ise bu sembolleri yaygınlaştırarak, bireylerin kimliklerini, rollerini ve sosyal ilişkilerini nasıl algıladıklarını etkiler. Bahar dizisinde “anne”, “baba” ve “eş” gibi ailevi rollerin içi boşalırken, izleyici bu kırılmaları semboller aracılığıyla deneyimleyerek kendi yaşamı üzerine düşünmeye yönelir. Dizi, görünürde korunan fakat etkileşimle desteklenmeyen aile yapısının kırılganlığını görünür kılarak, popüler kültürün anlam üretimindeki gücünü ortaya koymaktadır.
Etik beyan gerekmemektedir.
Destekleyen kurum yoktur
x
yok
The concept of family is directly or indirectly redefined through popular culture and sometimes loses its traditional structural and emotional integrity. This distortion occurs particularly through representations of the family in media products such as television series, films, advertisements, and social media content. This study examines the dissolution of the family structure in the TV series Bahar within the framework of symbolic interactionism. Symbolic interactionism is a micro-level sociological theory that argues individuals construct social reality through mutual interactions and shared symbols. According to this theory, social roles do not derive meaning solely from definitions but rather through interpersonal relationships. Popular culture products disseminate these symbols and influence how individuals perceive their identities, roles, and social relationships. In Bahar, familial roles such as “mother,” “father,” and “spouse” become hollow, prompting viewers to reflect on their own lives through these symbolic fractures. The series makes visible the fragility of a family structure that appears intact but lacks genuine interaction, thereby revealing the powerful role of popular culture in the production of meaning.
x
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Sociology of Family and Relationships |
| Journal Section | Articles |
| Authors | |
| Project Number | x |
| Publication Date | October 30, 2025 |
| Submission Date | July 14, 2025 |
| Acceptance Date | October 19, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Issue: AİLE YILI ÖZEL SAYISI |