Bu çalışma Bilişim Teknolojileri alanında eğitim gören Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinin bilgisayarca düşünme beceri seviyelerini ve kodlama eğitimine dönük tutumlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada nicel araştırma desenlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2022-2023 eğitim öğretim yılında Kırşehir ili sınırları içinde Bilişim teknolojileri alanında öğrenim gören 309 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Altay ve Kışla (2018) tarafından geliştirilen “Programlamaya Yönelik Tutum Ölçeği” ve Korkmaz, Çakır ve Özden (2015) tarafından geliştirilen “Bilgisayarca Düşünme Beceri Düzeyleri Ölçeği” kullanılmıştır. Veri analizi için SPSS 25.0 veri analiz programı kullanılmış ve betimsel analiz, bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi, korelasyon testi ve basit doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin kodlama eğitimine dönük tutum ve bilgisayarca düşünme beceri düzeylerinin orta düzeyde olduğu, cinsiyete göre farklılaşmadığı ve öğrenim gördüğü dallara ve sınıf kademelerine göre farklılaştığı belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin kodlama eğitimine dönük tutumlarıyla bilgisayarca düşünme beceri düzeyleri arasında anlamlı orta düzey pozitif yönlü bir ilişki olduğu ve birbirlerini yordadıkları sonucuna ulaşılmıştır.
: Bilgisayarca düşünme kodlama eğitimine dönük tutum 21. yüzyıl becerileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2023 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |