Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının fen etkinliklerinde çevre eğitimi tutum düzeylerini araştırmaktır. Araştırmanın evrenini 2021-2022 Akademik Yılı Bahar Dönemi’nde Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi oluştururken, örneklemini Sınıf Eğitimi ve Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı öğrencileri olan 460 sınıf ve okul öncesi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında okul öncesi eğitimi ve sınıf eğitimi anabilim dalında öğrenim gören 460 öğretmen adayına ulaşılmıştır. Araştırma verileri araştırmacı Artun ve Özsevgeç (2013) tarafından geliştirilen “Çevre Eğitimi Tutum Ölçeği ” ile elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan 27 soruluk tutum ölçeğinin KR-20 güvenirlik katsayısı .89 olarak hesaplanmıştır. Ulaşılan araştırma verileri bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; cinsiyet, çevre eğitimi ile ilgili bir projede yer alma durumu ve çevre sorunlarına yönelik çözüm önerileri geliştirmek isteme değişkenleri ile çevre eğitimi tutumları arasında anlamlı farklılık olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğretmen adaylarının tutumlarına bakıldığında ise çevre eğitimi tutumuna yönelik bir değişiklik meydana geldiği sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 17 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 28 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |