Bu çalışma, okul öncesi eğitim süresinin,
çocukların okul motivasyonlarını ve kurallara uyum becerini nasıl etkilediğine
dair okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerini araştırmayı ve değerlendirmeyi
amaçlamıştır. Çalışmanın evrenini Gaziantep ili Şehitkamil ilçesinde bulunan
bağımsız anaokullarında ve bünyesinde anasınıfı bulunduran devlet okullarında
çalışmakta olan okul öncesi öğretmenleri oluşturmaktadır. Bu evren içerisinden
161 öğretmen örneklem olarak seçilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenlere
araştırmacı tarafından hazırlanmış olan okul öncesi eğitim süresine dair; “Okul
Öncesi Eğitim Süresinin Çocuklara Etkisine Dair Öğretmen Görüşleri Ölçeği”
uygulanmıştır. Uygulama sonunda elde edilen verilerin analizinde SPSS 21
programından yararlanılmıştır. Verilerin analizinde öncelikle katılımcıların
demografik özelliklerine göre frekans ve yüzde analizleri yapılmıştır. Daha
sonra okul öncesi eğitim süresi ile ilgili karşılaştırma yapan 17 adet sorunun
frekans ve yüzde değerlerine bakılmıştır. Son olarak geliştirilen ölçek ile
toplanan verilerinin dağılımlarına bakılarak sonraki adımda hangi analiz
tekniğinin kullanılması gerektiği belirlenmiştir. Normalliğe bakıldıktan sonra
demografik özelliklerle öğretmen görüşleri arasında herhangi bir farklılaşma
olup olmadığına bakılmak için için bağımsız gruplar için t-Testi ve ANOVA testi
uygulanmıştır. Yapılan testler sonucunda elde edilmiş olan verilerin
analizlerine göre araştırmaya katılan öğretmenler genel olarak çocukların okul
öncesi eğitime 36-48 ayda başlamasının 60-72 ayda başlamasına göre çocuklara
daha olumlu yansıdığı görüşündedir. Öğretmenlerin verdiği cevaplar ile
demografik özellikleri bakımından karşılaştırıldıklarında; öğretmenlerin
cinsiyet, öğrenim durumu, kıdem ve sınıf mevcudu değişkeni bakımından herhangi
bir farklılaşma görülmemiş olup mezun oldukları okul türü değişkeni bakımından
anlamlı bir fark olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 6 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |