Bu
çalışmanın amacı, 2018 yılında güncellenen Türkçe Dersi Öğretim Programı (1-8. Sınıf) kazanımlarının 21. yüzyıl
becerilerinin yaşam ve kariyer becerileri; öğrenme ve yenilikçilik becerileri;
bilgi, medya ve teknoloji becerilerine uygunluğu açısından incelenmesidir.
Araştırmada öğretim programında (MEB, 2018) yer alan her bir kazanım söz konusu
becerilere uygunluğu bakımından incelemeye tabi tutulmuştur. Araştırma nitel olarak desenlenmiştir. Çalışmanın verileri
doküman analizi yoluyla toplanmıştır. Buna göre öğretim programındaki 524 ayrı kazanım
her bir beceriye uygunluğu açısından incelenmiştir. Sonuç olarak
öğrencilerimizin çağın ihtiyaçlarına cevap verebilen, her geçen gün gelişen
dünyaya ayak uydurabilecek donanımlı bireyler olmaları bakımından önem arz eden
21. yüzyıl becerilerine, güncellenen 2018 programına bağlı kazanımlarda yeterli
ve dengeli düzeyde yer verilmediği görülmüştür.
Anahtar
sözcükler: 21. yüzyıl becerileri, öğretim programı, kazanım,
Türkçe eğitimi.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 24, 2019 |
Submission Date | September 17, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 2 |