Bu
çalışmanın amacı, 2018 yılında güncellenen Türkçe Dersi Öğretim Programı (1-8. Sınıf) kazanımlarının 21. yüzyıl
becerilerinin yaşam ve kariyer becerileri; öğrenme ve yenilikçilik becerileri;
bilgi, medya ve teknoloji becerilerine uygunluğu açısından incelenmesidir.
Araştırmada öğretim programında (MEB, 2018) yer alan her bir kazanım söz konusu
becerilere uygunluğu bakımından incelemeye tabi tutulmuştur. Araştırma nitel olarak desenlenmiştir. Çalışmanın verileri
doküman analizi yoluyla toplanmıştır. Buna göre öğretim programındaki 524 ayrı kazanım
her bir beceriye uygunluğu açısından incelenmiştir. Sonuç olarak
öğrencilerimizin çağın ihtiyaçlarına cevap verebilen, her geçen gün gelişen
dünyaya ayak uydurabilecek donanımlı bireyler olmaları bakımından önem arz eden
21. yüzyıl becerilerine, güncellenen 2018 programına bağlı kazanımlarda yeterli
ve dengeli düzeyde yer verilmediği görülmüştür.
Anahtar
sözcükler: 21. yüzyıl becerileri, öğretim programı, kazanım,
Türkçe eğitimi.
21. yüzyıl becerileri öğretim programı kazanım Türkçe eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |