Ekoturizm faaliyetleri yerel kültür, yerel halkın kalkınması ve sürdürülebilirlik gibi unsurlarla harmanlanarak doğa ile iç içe kurgulanması gereken bir turizm türü olarak karşımıza çıkmaktadır. Sahip olduğu sorumlu turizm özellikleriyle ve süreçte yer alan tüm paydaşların sürdürülebilir davranışlar göstermesinin önemli bir unsur olmasından dolayı paydaşlarına ekoturizmle ilgili bilgilendirme ve farkındalık eğitimleri sağlanması gerekmektedir. Bu kapsamda ülkemizde verilen ekoturizm eğitimlerini analiz ederek eğitim kapsamında yer alan konu başlıklarını ve içeriklerini saptayarak ekoturizm eğitimlerin odaklandığı unsurların tespit edilmesini sağlamak amaçlanmış olup çeşitli anahtar kelimeler belirlenerek ulaşılan 38 ekoturizm eğitimi çalışmaya dahil edilmiştir. Elde edilen verilere göre ekoturizm eğitimleri 2010 yılından itibaren uygulanmaya başlamış olup genellikle Kalkınma Ajansları yürütücülüğünde işleyiş sağlamıştır. Hedef kitle olarak işletmelerin ve yatırımcıların yanı sıra ilgililer adı altına genel bir kitleye hitap eden ekoturizm eğitimlerinde genel bilgilendirmelerin yanı sıra ekoturizm alanlarında yapılacak aktiviteler, işletmecilik ve farkındalık gibi konularda odaklanma olduğu görülmektedir. Bu kapsamda ekoturizm faaliyetlerinde yöresel ürün ve yerel kültürlerin ön planda olması gerektiğinden ekoturizm eğitimlerinde kültürleri korumak ve kültürün değişime uğramadan en öz hali ile gelecek nesillere aktarımının sağlanması için birtakım öneriler getirilmiştir
Ecotourism activities are a type of tourism that should be designed in harmony with nature by blending with elements such as local culture, development of local people and sustainability. Due to its responsible tourism characteristics and the fact that it is an important element for all stakeholders involved in the process to show sustainable behaviors, it is necessary to provide information and awareness trainings on ecotourism to its stakeholders. In this context, it was aimed to analyze the ecotourism trainings given in our country and to determine the topics and contents within the scope of the training and to determine the elements that ecotourism trainings focus on, and 38 ecotourism trainings reached by determining various keywords were included in the study. According to the data obtained, ecotourism trainings have started to be implemented since 2010 and have generally functioned under the leadership of Development Agencies. It is seen that ecotourism trainings, which appeal to a general audience under the name of interested parties as well as businesses and investors as the target audience, focus on issues such as activities to be carried out in ecotourism areas, management and awareness as well as general information. In this context, since local products and local cultures should be at the forefront in ecotourism activities, some suggestions have been made to protect cultures in ecotourism trainings and to ensure the transfer of culture to future generations in its most authentic form without undergoing change.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 3 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 27 Sayı: 1 |