Bu çalışmada, özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin matematik
becerilerinin geliştirilmesinde bilgisayar destekli öğretimin kullanıldığı 2000–2018
yılları arasında yapılan deneysel araştırmalar incelenmiştir. Bulgular, nitel
araştırma yaklaşımlarından doküman analizi tekniğiyle elde edilmiştir. Veriler
betimsel analiz yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Bulgular tablo ve grafikler
ile gösterilmiştir. İncelenen çalışmaların bağımsız değişkenlerine bakıldığında
çarpma işlemi, aritmetik sayı birleşimi ve aritmetik öykü problemlerinin
aktarım ölçüsü, temel çıkarma becerisi, problem çözme becerisi, çarpma işlemi
içeren problem çözme becerisi, sayı karşılaştırma, sözel sayma, nesne sayma ve
aritmetik becerileri, toplama ve çıkarma işlemi içeren sözel problem çözme
becerisi, basit ve birleşik kesirler ile çarpma ve bölme işlemi gibi becerilerin
çalışıldığı saptanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre öneriler makalenin sonuç
kısmında verilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 11, 2019 |
Submission Date | August 3, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 |