Bu çalışmada argümantasyon destekli fen öğrenme ortamının, 6. sınıf öğrencilerinin kavramsal anlamalarına, bilimsel düşünme becerilerine ve bilimin doğası anlayışlarına olan etkisi
incelenmiştir. Toplamda 50 öğrenci deney grubunu, 23 öğrenci ise kontrol grubunu oluşturmuştur. Deney grubu öğrencileri 6. sınıf Madde ve Isı Ünitesi’ni argümantasyon etkinlikleri ile işlerken; kontrol grubu öğrencileri bu üniteyi argümantasyon dışı etkinliklerle işlemişlerdir. Araştırmanın sonuçları, deney ve kontrol grubunun kavramsal anlamalarını ünite boyunca geliştirdiklerini göstermiştir. Ancak deney ve kontrol grubunun ünite sonrası kavramsal anlamaları arasında bir fark bulunamamıştır. Deney grubu bilimsel düşünme becerilerini ünite boyunca geliştirmişken;
kontrol grubu bu becerilerini geliştirememiştir. Ayrıca hem deney hem de kontrol grubu bilimin doğası anlayışlarını ünite boyunca geliştirmişlerdir. Deney grubunun ünite sonrasındaki bilimin doğası anlayışı ise kontrol grubuna göre daha yüksek çıkmıştır.
In this study the effect of argumentation supported science instruction on 6th graders’ understanding of conceptual knowledge, scientific reasoning, and nature of science is examined. In total, 50
students formed the experimental and 23 students formed the control group. While experimental group students did Matter and Heat Unit with argumentation activities; control group did this unit with activities other than argumentation. Results showed no conceptual knowledge difference occurred between experimental and control groups after the unit. On the other hand while experimental group developed their scientific reasoning during the unit, control group could not develop this skill. Furthermore both experimental and control groups developed their understanding on the nature of science during the unit. Finally, at the end of the unit understanding of the nature of science of the experimental group was found to be higher than the control group.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 20, 2016 |
Submission Date | October 20, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 16 Issue: 3 |