Research Article
BibTex RIS Cite

KKTC’de Genel Ve Mesleki Liselerde Görev Yapan Öğretmenlerin Ölçme Değerlendirme Uygulamalarına Yönelik Yeterlik Algılarının İncelenmesi

Year 2017, Volume: 17 Issue: 2, 884 - 901, 29.06.2017
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.30227-326604

Abstract

Bu araştırmada; Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde görev
yapan genel ve meslek lisesi öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme
uygulamalarına yönelik yeterlik algılarının incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırma verileri Sever (2012) tarafından geliştirilen Ölçme Değerlendirme
Uygulamalarına Yönelik Yeterlik Algısı Ölçeği ile bilgi formu ile toplanmış,
uygulanabilmesi için DFA yapılmış olup kabul edilebilir fit değerleri
görülmüştür. Araştırma sonunda; ölçme değerlendirme sürecinin planlanma aşaması
ve değerlendirme anlayışının diğer boyutlara göre öğretmenlerin kendilerini
daha yeterli algıladıkları, ölçek bütününde ise yeterli düzeyde algıladıkları
gözlenmiştir. Cinsiyet değişkenine göre sadece “Sürecin Gözden Geçirilmesi” alt
boyutunda kadın öğretmenlerin kendilerini daha yeterli algıladıklarını
bulunmuştur. Ölçme ve değerlendirme dersi alıp almama durumu, hizmet içi eğitim
alıp almama durumu ve mezun oldukları yükseköğretim programı değişkenlerine
göre, öğretmenlerin verdiği cevaplar doğrultusunda anlamlı bir farklılık
bulunamamıştır. Öğretmenlerin mesleki kıdemlerinin, haftalık ders yükünün ve şu
an çalıştıkları okuldaki öğretmen sayılarının ölçeği yordadığı tespit
edilmiştir.

References

  • KAYNAKÇA
Year 2017, Volume: 17 Issue: 2, 884 - 901, 29.06.2017
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.30227-326604

Abstract

References

  • KAYNAKÇA
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Mustafa Sekban

İbrahim Alper Köse

Publication Date June 29, 2017
Submission Date July 4, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 17 Issue: 2

Cite

APA Sekban, M., & Köse, İ. A. (2017). KKTC’de Genel Ve Mesleki Liselerde Görev Yapan Öğretmenlerin Ölçme Değerlendirme Uygulamalarına Yönelik Yeterlik Algılarının İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 884-901. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.30227-326604