Bu araştırmada; Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde görev
yapan genel ve meslek lisesi öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme
uygulamalarına yönelik yeterlik algılarının incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırma verileri Sever (2012) tarafından geliştirilen Ölçme Değerlendirme
Uygulamalarına Yönelik Yeterlik Algısı Ölçeği ile bilgi formu ile toplanmış,
uygulanabilmesi için DFA yapılmış olup kabul edilebilir fit değerleri
görülmüştür. Araştırma sonunda; ölçme değerlendirme sürecinin planlanma aşaması
ve değerlendirme anlayışının diğer boyutlara göre öğretmenlerin kendilerini
daha yeterli algıladıkları, ölçek bütününde ise yeterli düzeyde algıladıkları
gözlenmiştir. Cinsiyet değişkenine göre sadece “Sürecin Gözden Geçirilmesi” alt
boyutunda kadın öğretmenlerin kendilerini daha yeterli algıladıklarını
bulunmuştur. Ölçme ve değerlendirme dersi alıp almama durumu, hizmet içi eğitim
alıp almama durumu ve mezun oldukları yükseköğretim programı değişkenlerine
göre, öğretmenlerin verdiği cevaplar doğrultusunda anlamlı bir farklılık
bulunamamıştır. Öğretmenlerin mesleki kıdemlerinin, haftalık ders yükünün ve şu
an çalıştıkları okuldaki öğretmen sayılarının ölçeği yordadığı tespit
edilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 17 Sayı: 2 |