Araştırmanın amacı,
özel eğitim öğretmenlerinin, ders içi etkinliklerinde oyun ve şarkıyı kullanma
düzeylerinin belirlenmesidir. Bu ders içi etkinlikler; Matematik, Hayat
Bilgisi, Okuma-Yazma dersleri ve akademik olmayan becerilerin öğretimi ile
ilgili derslerle sınırlandırılmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma
yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu, gönüllü olarak katılmak isteyen 2015-2016 eğitim-öğretim yılında görev
yapan özel eğitim öğretmenleri oluşturmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış
görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler
içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Görüşmelerdeki sorulara verilen
yanıtlara göre betimsel indeksler, temalar ve kodlar oluşturulmuştur. Temalar ve
kodlar ile ilgili uzman görüşü alındıktan sonra verilerin raporlaştırılması
sağlanmıştır. Araştırma bulguları tablolar halinde verilip yorumlanmıştır.
Yapılan araştırmada öğretmenlerin akademik ve akademik olmayan becerilerin
öğretiminde oyun ve şarkıyı kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 19, 2017 |
Submission Date | September 19, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 17 Issue: 3 |