Bu çalışmanın amacı
ilköğretim matematik öğretmenliği bölümü öğrencilerinin türev tanımını
yorumlama becerilerini ve türev kavramına yönelik yükledikleri anlamları ortaya
çıkarmaktır. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışmasına göre planlanan bu
çalışma, 2014-2015 öğretim yılı bahar döneminin başında gerçekleştirilmiştir.
Çalışmanın katılımcıları, Doğu Anadolu Bölgesi’ndeki bir devlet üniversitesinin
ilköğretim matematik öğretmenliği bölümünde öğrenim gören ikinci (n=31) ve
dördüncü (n=29) sınıf öğrencileridir (n=60). Çalışmanın veri toplama aracı,
araştırmacılar tarafından geliştirilen Türev Anlayış Formudur (TAF). Çalışma
sonucunda öğrencilerin türevin formel tanımını yorumlamakta güçlük yaşadıkları
tespit edilmiştir. Bir noktada türevli fonksiyon kavramına yönelik çoğunlukla
ilgili fonksiyonun o noktada tanımlı, limitli, sürekli olması ve fonksiyon
kuralının türevinin işlemsel olarak alınabilmesi anlamlarını yükledikleri
ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 6, 2018 |
Submission Date | October 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 2 |