Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmen adaylarının
elektriksel direnç kavramı hakkındaki ön bilgilerini incelemektir. Bu çalışma
bir devlet üniversitesinde 2014-2015 akademik yılı bahar döneminde 74 fen
bilimleri öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak üç
açık uçlu sorudan oluşan yapılandırılmış bir test kullanılmıştır. Çalışmadan
elde edilen veriler üzerinde içerik analizi gerçekleştirilmiştir. İçerik
analizinin sonucunda, öğretmen adaylarının, direncin akıma karşı “bir şey”
olduğu ve direncin potansiyel fark ve akım ile tanımlanabileceği görüşüne sahip
oldukları baskın olarak ortaya çıkmıştır. Ayrıca direncin bağlı olduğu
değişkenler ile ilgili olarak direncin devre elemanlarına, iletken
özelliklerine, potansiyel farka ve akıma bağlı olduğu görüşleri ortaya çıkmıştır.
Genel sonuca bakıldığında, öğretmen adaylarının elektriksel direnç kavramı
hakkında önbilgilerinin çoğunlukla hatalar içerdiği anlaşılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 11, 2019 |
Submission Date | February 6, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 19 Issue: 1 |