Öz
Bu çalışmanın amacı STEM uygulamaları
kapsamında, kodlama eğitimine yönelik fen bilimleri öğretmen adaylarının
görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Bu kapsamda çalışmaya gönüllülük esasına göre,
2018-2019 eğitim ve öğretim yılında bir devlet üniversitesinde okuyan Fen
Bilgisi Öğretmenliği 3. Sınıf öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmada nitel
araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın verileri, STEM uygulamaları
kapsamında kodlama eğitimi alan 37 kişilik bir çalışma gurubu ile yarı
yapılandırılmış öğrenci görüşme soruları kullanılarak toplanmıştır. Toplanan
veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışma sonunda öğretmen
adayları STEM uygulamaları kapsamında verilen kodlama eğitiminin öğrenmede
teoriden çok uygulamaya yönelttiği, öğrenmede kalıcılığın artırdığı, zevk
alarak öğrenmeyi sağladığı, sistematik ve alternatif düşünme becerilerinin
geliştirdiğini beyan etmişlerdir. Bu çalışma STEM eğitimi kapsamında fen
bilimleri ve kodlamanın bütünleştirilmesi ile anlaşılması zor olan soyut bazı
fen kavramlarının somutlaştırılarak, öğrenmenin kalıcı ve daha anlamlı
olmasının sağlandığını göstermektedir.
Abstract
The aim of
this study is to reveal the opinions of prospective science teachers about
coding education within the scope of STEM applications. Within the scope of
this study, on the voluntary basis, the prospective 3rd year teacher of science
teaching at a state university participated in the 2018-2019 academic year. Qualitative
research method was used in the study. The data of the study was collected by
using a semi-structured student interview questions with a study group of 37
people who received coding training within the scope of STEM applications. The
collected data were analyzed by content analysis method. At the end of the
study, prospective teachers stated that coding education given within the scope
of STEM applications led to practice rather than theory in learning, increased
permanency in learning, provided learning with pleasure, and developed
systematic and alternative thinking skills. This study shows that some abstract
science concepts which are difficult to understand by integrating science and
coding within the scope of STEM education, make learning more permanent and
meaningful.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Publication Date | May 6, 2020 |
Submission Date | August 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 |