Bu
çalışmada, mizah temelli etkinliklerin 7. sınıf öğrencilerinin yazma becerileri
üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmada, ön test-son test kontrol gruplu
yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmada her iki gruba deney öncesi ve
deney sonrası ölçümler yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017
eğitim-öğretim yılı bahar döneminde ortaokul 7. sınıfta öğrenim gören 40 öğrenci
oluşturmuştur. Öğrenciler, tesadüfî yöntemle deney ve kontrol grubu diye ikiye
ayrılmıştır. Araştırmaya esas olan Türkçe dersindeki konular, deney grubunda
uzman kontrolünde tasarlanmış olan mizah temelli etkinliklerle işlenirken, kontrol
grubunda ise Türkçe Öğretim Programı’ndaki etkinlikler dikkate alınarak işlenmiştir.
Araştırma; anılar, komik öyküler, karikatürler ve komik kısa filmlerle
zenginleştirilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında Türkçe Öğretim
Programı’ndaki “Yazılı Anlatımı
Değerlendirme Formu” kullanılmıştır. Bu verilerin analizi, SPSS 15.0 paket
programında yapılmıştır.Ulaşılan bulgular ve sonuçlar doğrultusunda araştırmacılara
çeşitli öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Publication Date | October 25, 2019 |
Submission Date | July 3, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 2 |