Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Undesired Student Behaviors, the Effects of These Behaviors and Teachers’ Coping Methods

Yıl 2021, Cilt: 11 Sayı: 2, 637 - 659, 01.07.2021
https://doi.org/10.18039/ajesi.815506

Öz

This study aims to determine the undesired student behaviors encountered in the classroom, the effects of these behaviors, and teachers’ coping methods with them. A case study design, one of the qualitative research designs, was used in the study. This research was carried out with secondary school teachers working in the central district of Düzce. In this study, 14 teachers’ views were captured through semi-structured interview questions. The data were analyzed by using descriptive content analysis method. The results revealed that undesired student behaviors were disturbing the peace of the lesson, not being prepared for the lesson, sleeping during the lesson, distraction, disrespectful behaviors, fighting with friends, not obeying the rules, coming late to class. It was also determined that the undesired behaviors decreased teacher’s motivation; the ability of the teacher to teach effectively, made classroom management difficult, decreased the academic success of the students, and caused problems with the school administration. It was found that most of the teachers warned the students to cope with or prevent undesired behaviors, and if it did not work and the problem continued, they talked to the family. In the context of the results of the research, suggestions were made for researchers and practitioners.

Kaynakça

  • Ağaoğlu, E. (2002). Sınıf yönetimiyle ilgili genel olgular. İçinde Z. Kaya (Ed.). Sınıf yönetimi (s. 1-14). Pegem Yayınları.
  • Akyavuz, E. K. (2019). İlkokul öğrencilerinin sergiledikleri istenmeyen davranışlar. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 30-40. Retrieved May 25, 2020, from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/798678
  • Aldrup, K., Klusmann, U., Lüdtke, O., Göllner, R., & Trautwein, U. (2018). Student misbehavior and teacher well-being: Testing the mediating role of the teacher-student relationship. Learning and Instruction, 58, 126–136. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2018.05.006. Retrieved February 25, 2021, from https://www.researchgate.net/publication/327205486
  • Aydın, B. (2004). Disiplin sorunları ve çözüm yöntemleri konusunda ögretmenlerin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 39, 326-337. Retrieved May 25, 2020, from https://pegem.net/dosyalar/dokuman/688-201106241487-aydin.pdf
  • Balay, R. ve Sağlam, M. (2008). Sınıf içi olumsuz davranışlara ilişkin öğretmen görüşler. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, V(II), 1-24. Retrieved May 25, 2020, from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/146330
  • Başar, H. (1996). Sınıf yönetimi. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Başar, H. (2006). Sınıf yönetimi (13.Basım). Anı Yayıncılık.
  • Bingham, S. G., Carlson, R. E., Dwyer, K. K., & Prisbell, M. (2009). Student misbehaviors, instructor responses and connected classroom climate: Implications for the basic course. Basic Communication Course Annual, 21(7), 30-39. Retrieved May 25, 2020, from https://core.ac.uk/reader/232829330
  • Castle, M. H. (2011). Classroom misbehavior as a context for learning during early elementary school (Unpublished Master’s Thesis). Bachelor of Arts, Cornell University. University of Pittsburg. Retrieved December 06, 2020 from http://d-scholarship.pitt.edu/9062/1/Castle_2011.pdf.
  • Çankaya, İ. ve Çanakçı, H. (2011). Sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışlarla başa çıkma yolları. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2(6), 307-316. Retrieved May 25, 2020, from https://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423934139.pdf
  • Çetin, Ş. (2001). İdeal öğretmen üzerine bir araştırma. Millî Eğitim Dergisi, 149. Retrieved December 08, 2020 from https://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/149/cetin.html
  • Çetin, B. (2013). Sınıfta istenmeyen öğrenci davranışlarıyla ilgili sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) 14(1), 255-269. Retrieved May 25, 2020, from https://kefad2.ahievran.edu.tr/archieve/pdfler/Cilt14Sayi1/JKEF_14_1_2013_255-269.pdf
  • Demir, M. K., Şahin, Ç. ve Kartal, O. Y. (2012). Öğretmen adaylarının sınıf içi disiplin sağlamada tercih ettikleri ceza uygulamalarının incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 71-86. Retrieved May 25, 2020, from https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/138288-20131225104246-4.pdf
  • Demirel, Ö. (1994). Genel öğretim yöntemleri. USEM Yayınları.
  • Egeberg, H. M., McConney, A., & Price, A. (2016). Classroom management and national professional standards for teachers: A review of the literature on theory and practice. Australian Journal of Teacher Education, 41(7), 1-18. Retrieved December 08, 2020, from https://ro.ecu.edu.au/cgi/viewcontent.cgi?article=3239&context=ajte
  • Elban, L. (2009). İlköğretimdeki öğretmenlerin istenmeyen öğrenci davranışlarıyla karşılaşma ve çözüm bulma durumlarının incelenmesi (Unpublished Master’s Thesis) Selçuk University Social Sciences Institute, Konya. Retrieved December 09, 2020 from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Erdoğan, İ. (2001). Sınıf yönetimi. Sistem Yayıncılık.
  • Erol, O., Özaydın, B. ve Koç, M. (2010). Sınıf yönetiminde karşılaşılan olaylar, öğretmen tepkileri ve öğrenciler üzerindeki etkileri: Unutulmayan sınıf anılarının analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(1), 25-47. Retrieved May 25, 2020 from https://dergipark.org.tr/tr/pub/kuey/issue/10336/126661
  • Ersoy, A. F. (2016). Fenomenoloji, Eğitimde nitel araştırma desenleri. (Ahmet Saban, Ali Ersoy, Ed.), (s. 51-109). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ghasemi, F. Z., Arbabisarjou, A., & Arbabisarjou, T. (2019). Investigating educational misbehavior in students of Zahedan University of Medical Sciences: A case study. Drug Invention Today, 12(11), 2812-2817. Retrieved February 25, 2021, from https://jprsolutions.info/files/final-file-5e022743576ae8.59899442.pdf
  • Girmen, P., Anılan, H., Şentürk, İ. ve Öztürk, A. (2006). Sınıf öğretmenlerinin istenmeyen öğrenci davranışlarına gösterdikleri tepkiler. Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 235-244. Retrieved December 09, 2020 from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/843870
  • Granero-Gallegos A., Baños R., Baena-Extremera, A., & Martínez-Molina, M. (2020). Analysis of misbehaviors and satisfaction with school in secondary education according to student gender and teaching competence. Front. Psychol., 11(63), 1-9. Retrieved February 25, 2021, from https://www.researchgate.net/publication/338854656
  • Gündüz, Y. ve Balyer, A. (2011). Eğitimde ödül ve cezanın yeri ve buna ilişkin alternatif yaklaşımlar. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(2), 10-23. Retrieved May 25, 2020 from https://app.trdizin.gov.tr/dokuman-goruntule?ext=pdf&path
  • Halimah, S., Fitriana, R., & Ariyanti, M. (2019). Teachers’ strategies in responding students’ minor misbehavior (A Case Study in SMP Negeri 26 Samarinda). BORJU: Borneo Educational Journal, 1(1), 29-36. Retrieved February 25, 2021, from https://jurnal.fkip-uwgm.ac.id/index.php/Borju/article/view/257/159
  • Johnson, Z. D., Goldman, Z. W. & Claus, C J. (2019). Why Do Students Misbehave? An Initial Examination of Antecedents to Student Misbehavior, Communication Quarterly, 67(1), 1-20. Retrieved February 25, 2021, from https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01463373.2018.1483958
  • Karahancı, E. (2013). Sınıf öğretmenlerinin öğrencilerin düşük düzeyde stenmeyen davranışlarına yönelik tepkilerinin nitel bir analizi (Unpublished Master’s Thesis). Hacettepe University Social Sciences Institute, Ankara. Retrieved December 09, 2020 from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Knowlton, K. A. (2014). Student perspectives of misbehaviour (Electronic Thesis and Dissertation Repository). University of Western Ontario, Canada. Retrieved 08.12.2020 from https://ir.lib.uwo.ca/cgi/viewcontent.cgi?article=3891&context=etd.
  • Kulinna, P. H. (2008). Teachers’ attributions and strategies for student misbehavior. Journal of Classroom Interaction, 42(2), 21-30. Retrieved February 25, 2021, from https://www.researchgate.net/profile/Pamela-Kulinna/publication/263766793
  • Marciniak, A. (2015). Effective ways of dealing with discipline problems when teaching adolescent learners. World Scientific News, 7, 53-72.
  • Mardliyah, I. (2019). Teacher’s strategies in handling students’ misbehavior in English class of junior high school 22 Surabaya (Unpublished Thesis). Sunan Ampel State Islamic Unıversity, Surabaya. Retrieved 08.12.2020 from http://digilib.uinsby.ac.id/30270/1/Istianatul%20Mardliyah_D75214037.pdf
  • Maxwell, J. A. (2018). Nitel araştırma tasarımı. (Çev. M. Çevikbaş). Nobel Yayınları.
  • Medikoğlu, O. ve Dalaman, O. (2018). Öğretmenlerinin derste karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışlara yönelik çözüm stratejileriyle ilgili öğretmen görüşlerinin belirlenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 4(3), 20-32. Retrieved May 25, 2020 from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/602313
  • Mekuria, A. T. (2012). Assessment of students misbehavior and coping strategies (In the case of Shashemene Secondary School) (Unpublished Master Thesis), Addis Ababa University. Ethiopia. Retrieved February 25, 2021, from http://etd.aau.edu.et/bitstream/handle/123456789/3859/
  • Menikdiwela, K. R. (2020). Student misbehavior: An exploratory study based on Sri Lankan secondary school teachers’ perceptions. Journal of Education and Practice, 11(17), 103-113. Retrieved February 25, 2021, from https://www.researchgate.net/publication/343381689
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (Çev. S. Turan). Nobel Yayınları.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (2016). Nitel veri analizi. (S. Akbaba Altun & Ali Ersoy, Çev.). Pegem Akademi.
  • Oliveira, M. T. M. & Graça, A. (2013). Teachers procedures related to students misbehaviour in the physical education lesson. Millenium, 45, 9-24.
  • Özer B., Bozkurt N. ve Tuncay A. (2014). İstenmeyen öğrenci davranışları ve öğretmenlerin kullandıkları başa çıkma stratejileri. Turkish Journal of Educational Studies, 1(2), 153-189. Retrieved May 25, 2020 from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/402886
  • Özmen, Z. K. (2009). İlköğretim öğretmenlerinin duygusal zekâ düzeyleriyle öğrencilerin istenmeyen davranışlarını algılamaları ve başa çıkma yöntemlerin arasındaki ilişki (Unpublished Doctoral Dissertation). Marmara University Institute of Education Sciences, Istanbul. Retrieved December 09, 2020 from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Öztürk, Y. ve Gangal, M. (2016). Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin disiplin, sınıf yönetimi ve istenmeyen davranışlar hakkındaki inançları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3), 593-608. Retrieved May 25, 2020 from http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/2181-published.pdf
  • Pehlivan, Z. (2012). Beden eğitimi derslerinde istenmeyen öğrenci davranışları, öğretmenlerin sözlü dönüt biçimi ve dönüt biçiminin öğrenci güdüsüne etkisi. Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 23(3), 144-158. May 25, 2020 from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/151237
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (Mesut Bütün ve Selçuk Beşir Demir; Çev. Ed.). Pegem Yayınları.
  • Puspitaloka, N., & Syafitri, I. K. (2019). The analysis of student’s misbehavior in learning English lesson. 3rd English Language and Literature International Conference (ELLiC) Proceedings–(ELLiC Proceedings Vol. 3, 2019).271-276. Retrieved February 25, 2021, from https://www.google.com/search?q
  • Rathod, A. (2018). Managing common misbehaviour problems of students. International Journal of Advanced Educational Research, 3(1), 371-373.
  • Sadık, F. (2008). İstenmeyen davranışlarla baş etme stratejilerinin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre incelenmesi. İlköğretim-Online, 7(2), 232-251. Retrieved May 25, 2020 from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8601/107106
  • Sadık, F. ve Aslan, S. (2015). İlkokul sınıf öğretmenlerinin disiplin problemleri ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 10(3), 115-138. Retrieved May 25, 2020 from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8601/107106
  • Sarıtaş, M. (2000). Sınıf yönetimi ve disiplinle ilgili kurallar geliştirme ve uygulama bölümü. L. Küçükahmet (Ed.), Sınıf yönetiminde yeni yaklaşımlar. Nobel Yayınları.
  • Sezer, G. ve Özyürek, M. (2015). İpuçları ve dönütlerle öğretmen ödüllerini artırmanın öğrenci davranışlarına etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri. The Journal of Academic Social Science, 3(15). Retrieved May 25, 2020 from 246-265. https://asosjournal.com/?mod=makale_tr_ozet&makale_id=33270
  • Sezgin, F. ve Duran, E. (2010). İlköğretim okulu öğretmenlerinin öğrencilerin istenmeyen davranışlarına yönelik önleme ve müdahale yöntemleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1), 147-168. Retrieved May 25, 2020 from http://www.gefad.gazi.edu.tr/tr/pub/issue/6742/90652
  • Shamnadh, M., & Anzari, A. (2019). Misbehavior of school students in classrooms - main causes and effective strategies to manage it. International Journal of Scientific Development and Research (IJSDR), 4(3), 318-321. Retrieved February 25, 2021, from https://www.ijsdr.org/papers/IJSDR1903053.pdf
  • Sipahioğlu, E. (2008). İlköğretim I. kademesinde sınıf içi istenmeyen öğrenci davranışları ve çözüm önerileri (Narlıdere Örneği). (Unpublished Master’s Thesis). Beykent University Social Sciences Institute, Istanbul. Retrieved December 09, 2020 from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp.
  • Siyez, D. M. (2009). Liselerde görev yapan öğretmenlerin istenmeyen öğrenci davranışlarına yönelik algıları ve tepkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(25), 67-80. Retrieved December 09, 2020 from http://pauegitimdergi.pau.edu.tr/Makaleler/334748244_Di%C4%9Fdem%20M%C3%BCge%20Siyez1.pdf
  • Sun, R. C. F. & Shek, D. T. L. (2012). Student classroom misbehavior: An exploratory study based on teachers’ perceptions. The Scientific World Journal, Article, 1-8. Retrieved December 08, 2020 from http://dx.doi.org/doi:10.1100/2012/208907
  • Şahin, M. ve Adıgüzelli, Y. (2015). Sınıf yönetimi sürecinde istenmeyen öğrenci davranışlarına yönelik öğretmen adaylarının görüşleri. Turkish Studies, 10(3), 799-816. Retrieved May 25, 2020 from http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.7838
  • Şahin, S. ve Arslan, M. C. (2014). Öğrenci ve öğretmen görüşlerine göre istenmeyen öğrenci davranışlarına karşı kullanılan öğretmen stratejilerinin öğrenciler üzerindeki etkileri. Turkish Studies, 9(2), 1399-1415. Retrieved May 25, 2020 from https://doi.org/10.31795/baunsobed.489128
  • Temiz, S. (2020). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıflarında karşılaştıkları öğrenci davranış problemleri, bu problemlerin öğretme-öğrenme ve bunları yönetme stratejileri. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 1(1), 1-15. Retrieved May 25, 2020 from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1095109
  • Tertemiz, N. (2000). Sınıf yönetimi ve disiplin modelleri. L. Küçükahmet (Ed.), Sınıf yönetimi (13. baskı) içinde (ss. 49-70). Pegem Akademi.
  • Tolunay, A. K. (2008). Sınıf öğretmenlerinin sınıfta karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışlara karşı kullandıkları baş etme yöntemleri (Unpublished Master’s Thesis). Uludağ University Social Sciences Institute, Bursa. Retrieved December 08, 2020 from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp .
  • Türnüklü, A. (2000). Türk ve İngiliz ilköğretim öğretmenlerinin sınıf içi davranış yönetim stratejilerinin karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 44, 449-466. Retrieved May 25, 2020 from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/108531
  • Uğurlu, C. T., Doğan, S., Şöförtakımcı, G., Ay, D. ve Zorlu, H. (2014). Öğretmenlerin sınıf ortamında karşılaştıkları istenmeyen davranışlar ve bu davranışlarla baş etme stratejileri. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(2), 577-602. Retrieved May 25, 2020 from http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.6175
  • Vijayan, P., Chakravarthi, S. & Philips, J. A. (2016). The Role of Teachers’ Behaviour and Strategies in Managing a Classroom Environment. International Journal of Social Science and Humanity, 6(3), 208-215. Retrieved May 25, 2020 from http://www.ijssh.org/vol6/644-H006.pdf
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (11.Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, N. (2008). Dersin akışını bozan istenmeyen davranışları yönetme stratejilerinin incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 1-38. Retrieved May 25, 2020 from https://dergipark.org.tr/tr/pub/erziefd/issue/6003/80049
  • Yuan, X. & Che, L. (2012). How to Deal with Student Misbehaviour in the Classroom? Journal of Educational and Developmental Psychology, 2(1), 143-150. Retrieved May 25, 2020 from http://www.ccsenet.org/journal/index.php/jedp/article/view/16609
  • Yumuşak, G. ve Balcı, Ö. (2018). Öğretmenlerin istenmeyen öğrenci davranışları ile başa çıkma yöntemleri ve bu yöntemlerin etkililiğine ilişkin görüşleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(40), 223-254. Retrieved May 25, 2020 from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/583553

İstenmeyen Öğrenci Davranışları, Bu Davranışların Etkileri ve Öğretmenlerin Başa Çıkma Yöntemleri

Yıl 2021, Cilt: 11 Sayı: 2, 637 - 659, 01.07.2021
https://doi.org/10.18039/ajesi.815506

Öz

This study aims to determine the undesired student behaviors encountered in the classroom, the effects of these behaviors, and teachers’ coping methods with them. A case study design, one of the qualitative research designs, was used in the study. This research was carried out with secondary school teachers working in the central district of Düzce. In this study, 14 teachers’ views were captured through semi-structured interview questions. The data were analyzed by using descriptive content analysis method. The results revealed that undesired student behaviors were disturbing the peace of the lesson, not being prepared for the lesson, sleeping during the lesson, distraction, disrespectful behaviors, fighting with friends, not obeying the rules, coming late to class. It was also determined that the undesired behaviors decreased teacher’s motivation; the ability of the teacher to teach effectively, made classroom management difficult, decreased the academic success of the students, and caused problems with the school administration. It was found that most of the teachers warned the students to cope with or prevent undesired behaviors, and if it did not work and the problem continued, they talked to the family. In the context of the results of the research, suggestions were made for researchers and practitioners.

Kaynakça

  • Ağaoğlu, E. (2002). Sınıf yönetimiyle ilgili genel olgular. İçinde Z. Kaya (Ed.). Sınıf yönetimi (s. 1-14). Pegem Yayınları.
  • Akyavuz, E. K. (2019). İlkokul öğrencilerinin sergiledikleri istenmeyen davranışlar. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 30-40. Retrieved May 25, 2020, from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/798678
  • Aldrup, K., Klusmann, U., Lüdtke, O., Göllner, R., & Trautwein, U. (2018). Student misbehavior and teacher well-being: Testing the mediating role of the teacher-student relationship. Learning and Instruction, 58, 126–136. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2018.05.006. Retrieved February 25, 2021, from https://www.researchgate.net/publication/327205486
  • Aydın, B. (2004). Disiplin sorunları ve çözüm yöntemleri konusunda ögretmenlerin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 39, 326-337. Retrieved May 25, 2020, from https://pegem.net/dosyalar/dokuman/688-201106241487-aydin.pdf
  • Balay, R. ve Sağlam, M. (2008). Sınıf içi olumsuz davranışlara ilişkin öğretmen görüşler. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, V(II), 1-24. Retrieved May 25, 2020, from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/146330
  • Başar, H. (1996). Sınıf yönetimi. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Başar, H. (2006). Sınıf yönetimi (13.Basım). Anı Yayıncılık.
  • Bingham, S. G., Carlson, R. E., Dwyer, K. K., & Prisbell, M. (2009). Student misbehaviors, instructor responses and connected classroom climate: Implications for the basic course. Basic Communication Course Annual, 21(7), 30-39. Retrieved May 25, 2020, from https://core.ac.uk/reader/232829330
  • Castle, M. H. (2011). Classroom misbehavior as a context for learning during early elementary school (Unpublished Master’s Thesis). Bachelor of Arts, Cornell University. University of Pittsburg. Retrieved December 06, 2020 from http://d-scholarship.pitt.edu/9062/1/Castle_2011.pdf.
  • Çankaya, İ. ve Çanakçı, H. (2011). Sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışlarla başa çıkma yolları. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2(6), 307-316. Retrieved May 25, 2020, from https://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1423934139.pdf
  • Çetin, Ş. (2001). İdeal öğretmen üzerine bir araştırma. Millî Eğitim Dergisi, 149. Retrieved December 08, 2020 from https://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/149/cetin.html
  • Çetin, B. (2013). Sınıfta istenmeyen öğrenci davranışlarıyla ilgili sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) 14(1), 255-269. Retrieved May 25, 2020, from https://kefad2.ahievran.edu.tr/archieve/pdfler/Cilt14Sayi1/JKEF_14_1_2013_255-269.pdf
  • Demir, M. K., Şahin, Ç. ve Kartal, O. Y. (2012). Öğretmen adaylarının sınıf içi disiplin sağlamada tercih ettikleri ceza uygulamalarının incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 71-86. Retrieved May 25, 2020, from https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/138288-20131225104246-4.pdf
  • Demirel, Ö. (1994). Genel öğretim yöntemleri. USEM Yayınları.
  • Egeberg, H. M., McConney, A., & Price, A. (2016). Classroom management and national professional standards for teachers: A review of the literature on theory and practice. Australian Journal of Teacher Education, 41(7), 1-18. Retrieved December 08, 2020, from https://ro.ecu.edu.au/cgi/viewcontent.cgi?article=3239&context=ajte
  • Elban, L. (2009). İlköğretimdeki öğretmenlerin istenmeyen öğrenci davranışlarıyla karşılaşma ve çözüm bulma durumlarının incelenmesi (Unpublished Master’s Thesis) Selçuk University Social Sciences Institute, Konya. Retrieved December 09, 2020 from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Erdoğan, İ. (2001). Sınıf yönetimi. Sistem Yayıncılık.
  • Erol, O., Özaydın, B. ve Koç, M. (2010). Sınıf yönetiminde karşılaşılan olaylar, öğretmen tepkileri ve öğrenciler üzerindeki etkileri: Unutulmayan sınıf anılarının analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(1), 25-47. Retrieved May 25, 2020 from https://dergipark.org.tr/tr/pub/kuey/issue/10336/126661
  • Ersoy, A. F. (2016). Fenomenoloji, Eğitimde nitel araştırma desenleri. (Ahmet Saban, Ali Ersoy, Ed.), (s. 51-109). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ghasemi, F. Z., Arbabisarjou, A., & Arbabisarjou, T. (2019). Investigating educational misbehavior in students of Zahedan University of Medical Sciences: A case study. Drug Invention Today, 12(11), 2812-2817. Retrieved February 25, 2021, from https://jprsolutions.info/files/final-file-5e022743576ae8.59899442.pdf
  • Girmen, P., Anılan, H., Şentürk, İ. ve Öztürk, A. (2006). Sınıf öğretmenlerinin istenmeyen öğrenci davranışlarına gösterdikleri tepkiler. Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 235-244. Retrieved December 09, 2020 from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/843870
  • Granero-Gallegos A., Baños R., Baena-Extremera, A., & Martínez-Molina, M. (2020). Analysis of misbehaviors and satisfaction with school in secondary education according to student gender and teaching competence. Front. Psychol., 11(63), 1-9. Retrieved February 25, 2021, from https://www.researchgate.net/publication/338854656
  • Gündüz, Y. ve Balyer, A. (2011). Eğitimde ödül ve cezanın yeri ve buna ilişkin alternatif yaklaşımlar. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(2), 10-23. Retrieved May 25, 2020 from https://app.trdizin.gov.tr/dokuman-goruntule?ext=pdf&path
  • Halimah, S., Fitriana, R., & Ariyanti, M. (2019). Teachers’ strategies in responding students’ minor misbehavior (A Case Study in SMP Negeri 26 Samarinda). BORJU: Borneo Educational Journal, 1(1), 29-36. Retrieved February 25, 2021, from https://jurnal.fkip-uwgm.ac.id/index.php/Borju/article/view/257/159
  • Johnson, Z. D., Goldman, Z. W. & Claus, C J. (2019). Why Do Students Misbehave? An Initial Examination of Antecedents to Student Misbehavior, Communication Quarterly, 67(1), 1-20. Retrieved February 25, 2021, from https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01463373.2018.1483958
  • Karahancı, E. (2013). Sınıf öğretmenlerinin öğrencilerin düşük düzeyde stenmeyen davranışlarına yönelik tepkilerinin nitel bir analizi (Unpublished Master’s Thesis). Hacettepe University Social Sciences Institute, Ankara. Retrieved December 09, 2020 from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Knowlton, K. A. (2014). Student perspectives of misbehaviour (Electronic Thesis and Dissertation Repository). University of Western Ontario, Canada. Retrieved 08.12.2020 from https://ir.lib.uwo.ca/cgi/viewcontent.cgi?article=3891&context=etd.
  • Kulinna, P. H. (2008). Teachers’ attributions and strategies for student misbehavior. Journal of Classroom Interaction, 42(2), 21-30. Retrieved February 25, 2021, from https://www.researchgate.net/profile/Pamela-Kulinna/publication/263766793
  • Marciniak, A. (2015). Effective ways of dealing with discipline problems when teaching adolescent learners. World Scientific News, 7, 53-72.
  • Mardliyah, I. (2019). Teacher’s strategies in handling students’ misbehavior in English class of junior high school 22 Surabaya (Unpublished Thesis). Sunan Ampel State Islamic Unıversity, Surabaya. Retrieved 08.12.2020 from http://digilib.uinsby.ac.id/30270/1/Istianatul%20Mardliyah_D75214037.pdf
  • Maxwell, J. A. (2018). Nitel araştırma tasarımı. (Çev. M. Çevikbaş). Nobel Yayınları.
  • Medikoğlu, O. ve Dalaman, O. (2018). Öğretmenlerinin derste karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışlara yönelik çözüm stratejileriyle ilgili öğretmen görüşlerinin belirlenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 4(3), 20-32. Retrieved May 25, 2020 from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/602313
  • Mekuria, A. T. (2012). Assessment of students misbehavior and coping strategies (In the case of Shashemene Secondary School) (Unpublished Master Thesis), Addis Ababa University. Ethiopia. Retrieved February 25, 2021, from http://etd.aau.edu.et/bitstream/handle/123456789/3859/
  • Menikdiwela, K. R. (2020). Student misbehavior: An exploratory study based on Sri Lankan secondary school teachers’ perceptions. Journal of Education and Practice, 11(17), 103-113. Retrieved February 25, 2021, from https://www.researchgate.net/publication/343381689
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (Çev. S. Turan). Nobel Yayınları.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (2016). Nitel veri analizi. (S. Akbaba Altun & Ali Ersoy, Çev.). Pegem Akademi.
  • Oliveira, M. T. M. & Graça, A. (2013). Teachers procedures related to students misbehaviour in the physical education lesson. Millenium, 45, 9-24.
  • Özer B., Bozkurt N. ve Tuncay A. (2014). İstenmeyen öğrenci davranışları ve öğretmenlerin kullandıkları başa çıkma stratejileri. Turkish Journal of Educational Studies, 1(2), 153-189. Retrieved May 25, 2020 from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/402886
  • Özmen, Z. K. (2009). İlköğretim öğretmenlerinin duygusal zekâ düzeyleriyle öğrencilerin istenmeyen davranışlarını algılamaları ve başa çıkma yöntemlerin arasındaki ilişki (Unpublished Doctoral Dissertation). Marmara University Institute of Education Sciences, Istanbul. Retrieved December 09, 2020 from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Öztürk, Y. ve Gangal, M. (2016). Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin disiplin, sınıf yönetimi ve istenmeyen davranışlar hakkındaki inançları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3), 593-608. Retrieved May 25, 2020 from http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/2181-published.pdf
  • Pehlivan, Z. (2012). Beden eğitimi derslerinde istenmeyen öğrenci davranışları, öğretmenlerin sözlü dönüt biçimi ve dönüt biçiminin öğrenci güdüsüne etkisi. Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 23(3), 144-158. May 25, 2020 from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/151237
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (Mesut Bütün ve Selçuk Beşir Demir; Çev. Ed.). Pegem Yayınları.
  • Puspitaloka, N., & Syafitri, I. K. (2019). The analysis of student’s misbehavior in learning English lesson. 3rd English Language and Literature International Conference (ELLiC) Proceedings–(ELLiC Proceedings Vol. 3, 2019).271-276. Retrieved February 25, 2021, from https://www.google.com/search?q
  • Rathod, A. (2018). Managing common misbehaviour problems of students. International Journal of Advanced Educational Research, 3(1), 371-373.
  • Sadık, F. (2008). İstenmeyen davranışlarla baş etme stratejilerinin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre incelenmesi. İlköğretim-Online, 7(2), 232-251. Retrieved May 25, 2020 from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8601/107106
  • Sadık, F. ve Aslan, S. (2015). İlkokul sınıf öğretmenlerinin disiplin problemleri ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 10(3), 115-138. Retrieved May 25, 2020 from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8601/107106
  • Sarıtaş, M. (2000). Sınıf yönetimi ve disiplinle ilgili kurallar geliştirme ve uygulama bölümü. L. Küçükahmet (Ed.), Sınıf yönetiminde yeni yaklaşımlar. Nobel Yayınları.
  • Sezer, G. ve Özyürek, M. (2015). İpuçları ve dönütlerle öğretmen ödüllerini artırmanın öğrenci davranışlarına etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri. The Journal of Academic Social Science, 3(15). Retrieved May 25, 2020 from 246-265. https://asosjournal.com/?mod=makale_tr_ozet&makale_id=33270
  • Sezgin, F. ve Duran, E. (2010). İlköğretim okulu öğretmenlerinin öğrencilerin istenmeyen davranışlarına yönelik önleme ve müdahale yöntemleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1), 147-168. Retrieved May 25, 2020 from http://www.gefad.gazi.edu.tr/tr/pub/issue/6742/90652
  • Shamnadh, M., & Anzari, A. (2019). Misbehavior of school students in classrooms - main causes and effective strategies to manage it. International Journal of Scientific Development and Research (IJSDR), 4(3), 318-321. Retrieved February 25, 2021, from https://www.ijsdr.org/papers/IJSDR1903053.pdf
  • Sipahioğlu, E. (2008). İlköğretim I. kademesinde sınıf içi istenmeyen öğrenci davranışları ve çözüm önerileri (Narlıdere Örneği). (Unpublished Master’s Thesis). Beykent University Social Sciences Institute, Istanbul. Retrieved December 09, 2020 from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp.
  • Siyez, D. M. (2009). Liselerde görev yapan öğretmenlerin istenmeyen öğrenci davranışlarına yönelik algıları ve tepkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(25), 67-80. Retrieved December 09, 2020 from http://pauegitimdergi.pau.edu.tr/Makaleler/334748244_Di%C4%9Fdem%20M%C3%BCge%20Siyez1.pdf
  • Sun, R. C. F. & Shek, D. T. L. (2012). Student classroom misbehavior: An exploratory study based on teachers’ perceptions. The Scientific World Journal, Article, 1-8. Retrieved December 08, 2020 from http://dx.doi.org/doi:10.1100/2012/208907
  • Şahin, M. ve Adıgüzelli, Y. (2015). Sınıf yönetimi sürecinde istenmeyen öğrenci davranışlarına yönelik öğretmen adaylarının görüşleri. Turkish Studies, 10(3), 799-816. Retrieved May 25, 2020 from http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.7838
  • Şahin, S. ve Arslan, M. C. (2014). Öğrenci ve öğretmen görüşlerine göre istenmeyen öğrenci davranışlarına karşı kullanılan öğretmen stratejilerinin öğrenciler üzerindeki etkileri. Turkish Studies, 9(2), 1399-1415. Retrieved May 25, 2020 from https://doi.org/10.31795/baunsobed.489128
  • Temiz, S. (2020). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıflarında karşılaştıkları öğrenci davranış problemleri, bu problemlerin öğretme-öğrenme ve bunları yönetme stratejileri. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 1(1), 1-15. Retrieved May 25, 2020 from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1095109
  • Tertemiz, N. (2000). Sınıf yönetimi ve disiplin modelleri. L. Küçükahmet (Ed.), Sınıf yönetimi (13. baskı) içinde (ss. 49-70). Pegem Akademi.
  • Tolunay, A. K. (2008). Sınıf öğretmenlerinin sınıfta karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışlara karşı kullandıkları baş etme yöntemleri (Unpublished Master’s Thesis). Uludağ University Social Sciences Institute, Bursa. Retrieved December 08, 2020 from https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp .
  • Türnüklü, A. (2000). Türk ve İngiliz ilköğretim öğretmenlerinin sınıf içi davranış yönetim stratejilerinin karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 44, 449-466. Retrieved May 25, 2020 from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/108531
  • Uğurlu, C. T., Doğan, S., Şöförtakımcı, G., Ay, D. ve Zorlu, H. (2014). Öğretmenlerin sınıf ortamında karşılaştıkları istenmeyen davranışlar ve bu davranışlarla baş etme stratejileri. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(2), 577-602. Retrieved May 25, 2020 from http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.6175
  • Vijayan, P., Chakravarthi, S. & Philips, J. A. (2016). The Role of Teachers’ Behaviour and Strategies in Managing a Classroom Environment. International Journal of Social Science and Humanity, 6(3), 208-215. Retrieved May 25, 2020 from http://www.ijssh.org/vol6/644-H006.pdf
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (11.Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, N. (2008). Dersin akışını bozan istenmeyen davranışları yönetme stratejilerinin incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 1-38. Retrieved May 25, 2020 from https://dergipark.org.tr/tr/pub/erziefd/issue/6003/80049
  • Yuan, X. & Che, L. (2012). How to Deal with Student Misbehaviour in the Classroom? Journal of Educational and Developmental Psychology, 2(1), 143-150. Retrieved May 25, 2020 from http://www.ccsenet.org/journal/index.php/jedp/article/view/16609
  • Yumuşak, G. ve Balcı, Ö. (2018). Öğretmenlerin istenmeyen öğrenci davranışları ile başa çıkma yöntemleri ve bu yöntemlerin etkililiğine ilişkin görüşleri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(40), 223-254. Retrieved May 25, 2020 from https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/583553
Toplam 65 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ender Kazak 0000-0001-5761-6330

Volkan Koyuncu 0000-0001-9528-4381

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2021
Gönderilme Tarihi 23 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kazak, E., & Koyuncu, V. (2021). Undesired Student Behaviors, the Effects of These Behaviors and Teachers’ Coping Methods. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 11(2), 637-659. https://doi.org/10.18039/ajesi.815506
AMA Kazak E, Koyuncu V. Undesired Student Behaviors, the Effects of These Behaviors and Teachers’ Coping Methods. AJESI. Temmuz 2021;11(2):637-659. doi:10.18039/ajesi.815506
Chicago Kazak, Ender, ve Volkan Koyuncu. “Undesired Student Behaviors, the Effects of These Behaviors and Teachers’ Coping Methods”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 11, sy. 2 (Temmuz 2021): 637-59. https://doi.org/10.18039/ajesi.815506.
EndNote Kazak E, Koyuncu V (01 Temmuz 2021) Undesired Student Behaviors, the Effects of These Behaviors and Teachers’ Coping Methods. Anadolu Journal of Educational Sciences International 11 2 637–659.
IEEE E. Kazak ve V. Koyuncu, “Undesired Student Behaviors, the Effects of These Behaviors and Teachers’ Coping Methods”, AJESI, c. 11, sy. 2, ss. 637–659, 2021, doi: 10.18039/ajesi.815506.
ISNAD Kazak, Ender - Koyuncu, Volkan. “Undesired Student Behaviors, the Effects of These Behaviors and Teachers’ Coping Methods”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 11/2 (Temmuz 2021), 637-659. https://doi.org/10.18039/ajesi.815506.
JAMA Kazak E, Koyuncu V. Undesired Student Behaviors, the Effects of These Behaviors and Teachers’ Coping Methods. AJESI. 2021;11:637–659.
MLA Kazak, Ender ve Volkan Koyuncu. “Undesired Student Behaviors, the Effects of These Behaviors and Teachers’ Coping Methods”. Anadolu Journal of Educational Sciences International, c. 11, sy. 2, 2021, ss. 637-59, doi:10.18039/ajesi.815506.
Vancouver Kazak E, Koyuncu V. Undesired Student Behaviors, the Effects of These Behaviors and Teachers’ Coping Methods. AJESI. 2021;11(2):637-59.