Bu çalışmada, Rusya'nın Orta Asya'daki
askeri varlığının, Rus bölgesel güvenliği açısından değerlendirilmesi
amaçlanmaktadır. Bunun için Orta Asya'nın Rusya'nın güvenliği açısından
önemi, bölgesel güvenlik problemleriyle birlikte ele alınacaktır. Sovyetler
Birliği'nin yıkılmasından sonra, Rusya'nın Orta Asya politikası özellikle
ABD'nin 2011 yılında Afganistan'a askeri müdahalesinden
sonra güvenlik sorunları etrafında şekillenmiştir. Rusya'nın Orta Asya
devletleriyle güvenlik temelinde geliştirmiş olduğu çok taraflı askeri-güvenlik
ilişkileri anlamak için, meselenin iki gruba ayrılması gerekmektedir. Bunlar;
Rusya'nın Orta Asya'daki askeri üsleri ve Rusya'nın önderliğinde kurulan çok
taraflı organizasyonlardır: Bağımsız Devletler Topluluğu ve bu örgütün askeri
ittifakı olan Kolektif Güvenlik Anlaşması
Örgütü. Çalışmada, çok taraflı ortaklık mekanizmaları bu çerçevede
ele alınacaktır. Ayrıca, Rusya'nın Orta Asya'daki güvenlik yaklaşımını
anlamak için, son olarak onaylanmış olan Rus Dış Politika Doktrini, Askeri
Doktrin ve Ulusal Güvenlik Stratejisi, devletin resmi söyleminin araçları
olarak ayrıca Rusya'nın siyasi öncelikleri göstermek için ele
alınacaktır.
This article aims to evaluate the Russian military
presence for Russia's regional security in Central Asia. In order to achieve
this, the importance of Central Asia will be contextualized with major regional
problems that determine the Russian security policy.
After the collapse of the Soviet Union, the Russian policy towards Central Asia
has been mainly shaped by security issues, especially after military
intervention of the United States in Afghanistan in 2011. The multilateral
military-security relations between Russia and the five regional states should
be understood by dividing two aspects. They are the military bases of Russia in
Central Asia and the multilateral cooperation tools which are led by Russia:
The Commonwealth Independent States (CIS) and its military alliance the
Collective Security and Treaty Organization (CSTO). The cooperation mechanisms
of those organizations will be underlined in the study. In order to understand the Russian security perception in Central
Asia, the recently approved versions of the foreign policy concept, the
military doctrine, and the national security strategy of the Russian Federation
as official discourse will also be evaluated to demonstrate military security
priorities of the Russian Federation.
Central Asia The Military Bases The Regional Security The Russian Foreign Policy Territorial Integrity
Journal Section | Tüm Sayı |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 28, 2017 |
Submission Date | December 11, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 8 |
MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.