In the Republic of Egypt, the changes in the last five years
deeply affected the economy. The tax system has also been affected by these
changes and the need for reform has been needed. In order to obtain loans from
the International Monetary Fund, several economic reforms have been launched in
Egypt. As a result of the tax system reforms, the implementation of value added
tax and the share of tax revenues in total revenues increased. In addition to
other oil and tax revenues in Egypt, the revenues from the Suez Canal are important
sources of income, earning about five Billion Dollars each year. Although the
tax system in Egypt have a great number of similarities with Turkish tax system,
it also has some different aspects of the application. In this study, the
structure of the Egyptian tax system was analyzed in comparison with the
Turkish tax system. It was found that, compared to the Turkish tax system, the
number of taxes and tax rates in the Egyptian Tax System are lower. On the
other hand, tax revenues obtained in Turkey are more advantageous than those in
Egypt in terms of financing public spending.
: Egyptian Tax System Republic of Egypt Turkish Tax System Tax in Egypt Value Added Tax
Mısır Cumhuriyeti’nde, son beş yılda yaşanan
değişimler ekonomiyi derinden etkilemiştir. Vergi sistemi de bu değişimlerden
etkilenmiş olup reform gereği duyulmuştur. Uluslararası Para Fonu’ndan kredi
almak amacıyla, Mısır’da bir takım ekonomik reformlar başlatılmıştır. Vergi
sistemi ile ilgili reformlar sonucunda; katma değer vergisinin uygulanmaya
başlanması ile vergi gelirlerinin toplam gelirler içindeki payı artmıştır. Bununla
beraber, Mısır’da petrol ve vergi gelirleri yanında Süveyş Kanalı’ndan her yıl
beş milyar Dolar’a yakın gelir elde edilerek önemli bir gelir elde
edilmektedir. Mısır vergi sisteminin Türk vergi sistemi ile pek çok benzer
yönleri olmakla birlikte farklı uygulamalar da içermektedir. Bu çalışmada,
Mısır vergi sisteminin yapısına değinilerek Türk vergi sistemi ile
karşılaştırmalı analizi yapılmıştır. Türk Vergi Sistemine göre Mısır Vergi
Sistemi’ndeki vergi gelirinin toplam gelirler içindeki payı
giderek artış göstermiştir. Mısır’da uygulanan vergi sayısı daha az ve genel
olarak vergi oranları daha düşüktür. Öteki taraftan Türkiye’de elde edilen
vergi gelirlerinin kamu harcamalarını finanse etmesi açısından Mısır’a nazaran
daha avantajlı olduğu gözlemlenmektedir.
Mısır Vergi Sistemi Mısır Cumhuriyeti Türk Vergi Sistemi Mısır’da Vergi Katma Değer Vergisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tüm Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2018 |
Gönderilme Tarihi | 13 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 9 |
MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.