Research Article
BibTex RIS Cite

İNDİRİMLİ MAĞAZALARDA SOSYAL DAMGALAMA VE SOSYAL KİMLİK TEHDİTİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: TÜRKİYE - ARNAVUTLUK ÖRNEĞİ

Year 2023, Volume: 10 Issue: 21, 430 - 458, 28.04.2023
https://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1257832

Abstract

Damgalama, itibarsızlaştırma ya da istenmeyen belirti olarak tanımlanmaktadır. Sosyal kimlik tehdidi ise kişisel bir özellik olarak incelenen sosyal kimlik karmaşıklığının yanı sıra hem bireysel özelliklerden hem de çevresel unsurlardan etkilenen bir olgu olarak ifade edilmektedir. Bu çalışmada Türk ve Arnavut toplumlarının indirimli mağazalardan alışveriş davranışında sosyal damgalama ve sosyal kimlik tehdidi itibariyle incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma kapsamında sosyal damgalama ölçeği ve sosyal kimlik tehdidi ölçeği kullanılarak toplamda 16 soruluk bir anket formu hazırlanmış olup; eğitim durumları, aile toplam gelirleri, cinsiyetleri ve yaşları ile ilgili demografik sorular sorulmuştur. İlgili ülkelerde gönüllü olarak katılım sağlayacak kişilerin desteğiyle, Google form aracılığıyla anket uygulaması yapılmıştır. Uygulanan ankette tüm parametreler incelendiğinde iki ülke arasında istatistiki anlamda farklılık olduğu belirlenmiştir. Tüm bulgular ve değerlendirmeler neticesinde indirimli mağazalarda sosyal damgalama ve sosyal kimlik tehdidine yönelik ülkeler bazında yeni yapılacak olan çalışmalarda farklı sosyal, psikografik ve psikolojik faktörlerin yanı sıra farklı sosyo-ekonomik verilerin üzerinde durularak daha kapsamlı bir profil elde edilebileceği düşünülmektedir.

References

  • Adkins, N. R. and Ozanne, J. L. (2005). The low literate consumer. Journal of consumer research, 32(1), 93-105. Argan, M. and Argan, M. T. (2006). Viral Marketing OrWord-Of-Mouth Advertising On Internet-ATheoretical Framework. Anadolu University Journal of Social Sciences, 6(2), 231-250. Arafat, S. (2016). Cross Cultural Adaptation & Psychometric Validation Of İnstruments: Step-Wise Description. Int J Psychiatry, 1(1), 1-4Assael, H. (1992). Consumer Behavior and Marketing Action, Boston: PWS Kent Publising Company. Assael, H. (1993). Marketing Principles and Strategy. Harcourt Canada: Thomson Learning.Baran, T. (2019). İndirim Mağazalarından Alışveriş Yapanların Özel Markaya Karşı Tutumunda Algılanan Risk ve Kalitenin Rolü. http://acikerisim.pau.edu.tr/xmlui/handle/11499/3506Baran, T. (2021). Tüketicilerin İndirim Mağazalarına Karşı Tutumlarına Yönelik Bir Yapısal Model Önerisi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 13(2), 1632-1646. Baysal, G. Ö. D. (2013). Damgalanma ve Ruh Sağlığı. Arşiv Kaynak Tarama Dergisi, 22(2), 239-251. Bolton, L. E. and Reed, A. (2004). Sticky priors: The perseverance of identity effects on judgment. Journal of Marketing Research, 41(4), 397-410. Britannica. (2022a). Discrimination. https://www.britannica.com/science/movement-perceptionBritannica. (2022b). Social İdentity Threat. https://www.britannica.com/topic/social-identity-threatCeku, B. (2015). Sjellja Konsumatore Në Zgjedhjen E Markës, Disertacion i paraqitur në Fakultetin e Biznesit Universiteti “Aleksandër Moisiu”, Durrës Në përputhje të plotë me kërkesat për Gradën “Doktor (Rastı I Shqıpërısë). Chaney, K. E., Sanchez, D. T., Maimon, M. R. (2019). Stigmatized‐identity cues in consumer spaces. Journal of Consumer Psychology, 29(1), 130-141. Choi, N.-H., Teng, Z.,Ding, F. (2018). Causes of Social Identity Threats and Identity-consistent Product Consumption. Journal of International Trade & Commerce, 14(4), 113-130. Corrigan, P. W. and Watson, A. C. (2002). Understanding the impact of stigma on people with mental illness. World psychiatry, 1(1), 16-20. Courtwright, A. and Turner, A. N. (2010). Tuberculosis and stigmatization: pathways and interventions. Public health reports, 125(4_suppl), 34-42. Crocker, J., Major, B., Steele, C. (1998). Social stigma//The handbook of social psychology: Vol. 2/Ed. by D. Gilbert, ST Fiske, G. Lindzey. New York: McGraw-Hill.Goffman, E. (2009). Stigma: Notes on the management of spoiled identity. New York: Simon and Schuster.Goffman, E. (2014). Damga: Örselenmiş Kimliğin İdare Edilişi Üzerine Notlar. Çev. Ş. Geniş, L. Ünsaldı, SN Ağırnaslı. Ankara: Heretik Yayıncılık. Gourley, P. (2019). Social stigma and asset value. Southern Economic Journal, 85(3), 919-938. Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 271. Harmeling, C. M., Mende, M., Scott, M. L., Palmatier, R. W. (2021). Marketing, through the eyes of the stigmatized. Journal of Marketing Research, 58(2), 223-245. Harvey, R. D. (2001). Individual differences in the phenomenological impact of social stigma. The Journal of Social Psychology, 141(2), 174-189. Homburg, C. and Ukrainets, K. (2021). Saving money or losing face? An international study on social stigmatization in discount stores. Psychology & Marketing, 38(5), 908-932. Kozinets, R. V. (2001). Utopian enterprise: Articulating the meanings of Star Trek's culture of consumption. Journal of Consumer Research, 28(1), 67-88. KPMG. (2019). Sektörel Bakış 2019 – Perakende https://home.kpmg/tr/tr/home/gorusler/2019/02/sektorel-bakis-2019-perakende.htmlLick, D. J., Durso, L. E., Johnson, K. L. (2013). Minority stress and physical health among sexual minorities. Perspectives on Psychological Science, 8(5), 521-548. Link, B. G. and Phelan, J. C. (2001). Conceptualizing stigma. Annual review of Sociology, 363-385. Mahmud, A., Zaman, F., Islam, M. R. (2021). COVID-19 syndemic, stigmatization, and social vulnerabilities: A case of Bangladesh. Local Development & Society, 1-25. Major, B., & Schmader, T. (2018). Stigma, social identity threat, and health. Washington: Oxford University Press.Malhotra, N.K., Agarwal, J., Peterson, M. (1996), “Methodological issues in cross‐cultural marketing research: a state‐of‐the‐art review”, International Marketing Review,13(5), 7‐43.McCluskey, J. J. and Rausser, G. C. (2003). Stigmatized asset value: is it temporary or long-term? Review of Economics and Statistics, 85(2), 276-285. Pasek, M. H. (2015). When faith hurts: Stigma, social identity threat, and religion. Patunru, A. A., Braden, J. B., Chattopadhyay, S. (2007). Who cares about environmental stigmas and does it matter? A latent segmentation analysis of stated preferences for real estate. American Journal of Agricultural Economics, 89(3), 712-726. Pescosolido, B. A., Martin, J. K., Lang, A., Olafsdottir, S. (2008). Rethinking theoretical approaches to stigma: A framework integrating normative influences on stigma (FINIS). Social science & medicine, 67(3), 431-440. Roccas, S. and Brewer, M. B. (2002). Social identity complexity. Personality and social psychology review, 6(2), 88-106. Scambler, G., and Hopkins, A. (1986). Being epileptic: coming to terms with stigma. Sociology of health & illness, 8(1), 26-43.Stangor, C. and Crandall, C. S. (2000). Threat and the social construction of stigma. Washington: The Guilford PressSteele, C. M. and Aronson, J. (1995). Stereotype threat and the intellectual test performance of African Americans. Journal of personality and social psychology, 69(5), 797.Steele, C. M., Spencer, S. J., Aronson, J. (2002). Contending with group image: The psychology of stereotype and social identity threat. Advances in experimental social psychology, 34, 379-440.Taşkın, E. O. (2007). Ruhsal hastalıklarda damgalama ve ayrımcılık. Stigma Ruhsal Hastalıklara Yönelik Tutumlar ve Damgalama. İzmir, Meta Basım MatbaacılıkTepper, K. (1994). The role of labeling processes in elderly consumers' responses to age segmentation cues. Journal of consumer research, 20(4), 503-519. Tide. (2007). TV Commercials. Retrieved from http://www.tide.com/en_US/funspot/funspot_tv.jspWanniarachchi, V. U., Mathrani, A., Susnjak, T., Scogings, C. (2020). A systematic literature review: What is the current stance towards weight stigmatization in social media platforms? International Journal of Human-Computer Studies, 135, 1-9. White, K. and Dahl, D. W. (2007). Are all out-groups created equal? Consumer identity and dissociative influence. Journal of Consumer Research, 34(4), 525-536.White, K. and Argo, J. J. (2009). Social identity threat and consumer preferences. Journal of Consumer Psychology, 19(3), 313-325. White, K., Argo, J. J., Sengupta, J. (2012). Dissociative versus associative responses to social identity threat: The role of consumer self-construal. Journal of consumer research, 39(4), 704-719. White, K., Stackhouse, M., Argo, J. J. (2018). When social identity threat leads to the selection of identity-reinforcing options: The role of public self-awareness. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 144, 60-73. WHO. (2018). Obesity and overweight. https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/obesity-and-overweightWooten, D. and Rank‐Christman, T. (2019). Stigmatized‐identity cues: Threats as opportunities for consumer psychology. Journal of Consumer Psychology, 29(1), 142-151. Wooten, D. B. (2006). From labeling possessions to possessing labels: Ridicule and socialization among adolescents. Journal of consumer

A RESEARCH ON SOCIAL STIGMA AND SOCIAL IDENTITY THREAT IN DISCOUNT STORES: THE CASE OF TURKEY – ALBANIA

Year 2023, Volume: 10 Issue: 21, 430 - 458, 28.04.2023
https://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1257832

Abstract

Stigma is defined as a discrediting or an undesirable characteristic. Social identity threat, on the other hand, is expressed as a phenomenon that is affected by both individual characteristics and environmental factors, as well as the complexity of social identity, which is examined as a personal feature. In this study, it is aimed to examine the thoughts and behaviors of Turkish and Albanian societies in terms of social stigma and social identity threat in the consumer behavior in discount stores. In the study, a questionnaire consisting of 16 questions was developed using the social stigma scale and the social identity threat scale. In addition, demographic characteristics including the education levels of the consumers, their total family income, their gender and age were asked. A survey in which participants from each of the two countries participated voluntarily was conducted through Google forms. The results of the questionnaire revealed that there was a statistical difference between the two countries. As a result of all the findings and evaluations, it is thought that a more comprehensive profile can be obtained by emphasizing different social, psychographic and psychological factors as well as different socio-economic data in new studies on the basis of countries on social stigma and social identity threat in discount stores.

References

  • Adkins, N. R. and Ozanne, J. L. (2005). The low literate consumer. Journal of consumer research, 32(1), 93-105. Argan, M. and Argan, M. T. (2006). Viral Marketing OrWord-Of-Mouth Advertising On Internet-ATheoretical Framework. Anadolu University Journal of Social Sciences, 6(2), 231-250. Arafat, S. (2016). Cross Cultural Adaptation & Psychometric Validation Of İnstruments: Step-Wise Description. Int J Psychiatry, 1(1), 1-4Assael, H. (1992). Consumer Behavior and Marketing Action, Boston: PWS Kent Publising Company. Assael, H. (1993). Marketing Principles and Strategy. Harcourt Canada: Thomson Learning.Baran, T. (2019). İndirim Mağazalarından Alışveriş Yapanların Özel Markaya Karşı Tutumunda Algılanan Risk ve Kalitenin Rolü. http://acikerisim.pau.edu.tr/xmlui/handle/11499/3506Baran, T. (2021). Tüketicilerin İndirim Mağazalarına Karşı Tutumlarına Yönelik Bir Yapısal Model Önerisi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 13(2), 1632-1646. Baysal, G. Ö. D. (2013). Damgalanma ve Ruh Sağlığı. Arşiv Kaynak Tarama Dergisi, 22(2), 239-251. Bolton, L. E. and Reed, A. (2004). Sticky priors: The perseverance of identity effects on judgment. Journal of Marketing Research, 41(4), 397-410. Britannica. (2022a). Discrimination. https://www.britannica.com/science/movement-perceptionBritannica. (2022b). Social İdentity Threat. https://www.britannica.com/topic/social-identity-threatCeku, B. (2015). Sjellja Konsumatore Në Zgjedhjen E Markës, Disertacion i paraqitur në Fakultetin e Biznesit Universiteti “Aleksandër Moisiu”, Durrës Në përputhje të plotë me kërkesat për Gradën “Doktor (Rastı I Shqıpërısë). Chaney, K. E., Sanchez, D. T., Maimon, M. R. (2019). Stigmatized‐identity cues in consumer spaces. Journal of Consumer Psychology, 29(1), 130-141. Choi, N.-H., Teng, Z.,Ding, F. (2018). Causes of Social Identity Threats and Identity-consistent Product Consumption. Journal of International Trade & Commerce, 14(4), 113-130. Corrigan, P. W. and Watson, A. C. (2002). Understanding the impact of stigma on people with mental illness. World psychiatry, 1(1), 16-20. Courtwright, A. and Turner, A. N. (2010). Tuberculosis and stigmatization: pathways and interventions. Public health reports, 125(4_suppl), 34-42. Crocker, J., Major, B., Steele, C. (1998). Social stigma//The handbook of social psychology: Vol. 2/Ed. by D. Gilbert, ST Fiske, G. Lindzey. New York: McGraw-Hill.Goffman, E. (2009). Stigma: Notes on the management of spoiled identity. New York: Simon and Schuster.Goffman, E. (2014). Damga: Örselenmiş Kimliğin İdare Edilişi Üzerine Notlar. Çev. Ş. Geniş, L. Ünsaldı, SN Ağırnaslı. Ankara: Heretik Yayıncılık. Gourley, P. (2019). Social stigma and asset value. Southern Economic Journal, 85(3), 919-938. Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 271. Harmeling, C. M., Mende, M., Scott, M. L., Palmatier, R. W. (2021). Marketing, through the eyes of the stigmatized. Journal of Marketing Research, 58(2), 223-245. Harvey, R. D. (2001). Individual differences in the phenomenological impact of social stigma. The Journal of Social Psychology, 141(2), 174-189. Homburg, C. and Ukrainets, K. (2021). Saving money or losing face? An international study on social stigmatization in discount stores. Psychology & Marketing, 38(5), 908-932. Kozinets, R. V. (2001). Utopian enterprise: Articulating the meanings of Star Trek's culture of consumption. Journal of Consumer Research, 28(1), 67-88. KPMG. (2019). Sektörel Bakış 2019 – Perakende https://home.kpmg/tr/tr/home/gorusler/2019/02/sektorel-bakis-2019-perakende.htmlLick, D. J., Durso, L. E., Johnson, K. L. (2013). Minority stress and physical health among sexual minorities. Perspectives on Psychological Science, 8(5), 521-548. Link, B. G. and Phelan, J. C. (2001). Conceptualizing stigma. Annual review of Sociology, 363-385. Mahmud, A., Zaman, F., Islam, M. R. (2021). COVID-19 syndemic, stigmatization, and social vulnerabilities: A case of Bangladesh. Local Development & Society, 1-25. Major, B., & Schmader, T. (2018). Stigma, social identity threat, and health. Washington: Oxford University Press.Malhotra, N.K., Agarwal, J., Peterson, M. (1996), “Methodological issues in cross‐cultural marketing research: a state‐of‐the‐art review”, International Marketing Review,13(5), 7‐43.McCluskey, J. J. and Rausser, G. C. (2003). Stigmatized asset value: is it temporary or long-term? Review of Economics and Statistics, 85(2), 276-285. Pasek, M. H. (2015). When faith hurts: Stigma, social identity threat, and religion. Patunru, A. A., Braden, J. B., Chattopadhyay, S. (2007). Who cares about environmental stigmas and does it matter? A latent segmentation analysis of stated preferences for real estate. American Journal of Agricultural Economics, 89(3), 712-726. Pescosolido, B. A., Martin, J. K., Lang, A., Olafsdottir, S. (2008). Rethinking theoretical approaches to stigma: A framework integrating normative influences on stigma (FINIS). Social science & medicine, 67(3), 431-440. Roccas, S. and Brewer, M. B. (2002). Social identity complexity. Personality and social psychology review, 6(2), 88-106. Scambler, G., and Hopkins, A. (1986). Being epileptic: coming to terms with stigma. Sociology of health & illness, 8(1), 26-43.Stangor, C. and Crandall, C. S. (2000). Threat and the social construction of stigma. Washington: The Guilford PressSteele, C. M. and Aronson, J. (1995). Stereotype threat and the intellectual test performance of African Americans. Journal of personality and social psychology, 69(5), 797.Steele, C. M., Spencer, S. J., Aronson, J. (2002). Contending with group image: The psychology of stereotype and social identity threat. Advances in experimental social psychology, 34, 379-440.Taşkın, E. O. (2007). Ruhsal hastalıklarda damgalama ve ayrımcılık. Stigma Ruhsal Hastalıklara Yönelik Tutumlar ve Damgalama. İzmir, Meta Basım MatbaacılıkTepper, K. (1994). The role of labeling processes in elderly consumers' responses to age segmentation cues. Journal of consumer research, 20(4), 503-519. Tide. (2007). TV Commercials. Retrieved from http://www.tide.com/en_US/funspot/funspot_tv.jspWanniarachchi, V. U., Mathrani, A., Susnjak, T., Scogings, C. (2020). A systematic literature review: What is the current stance towards weight stigmatization in social media platforms? International Journal of Human-Computer Studies, 135, 1-9. White, K. and Dahl, D. W. (2007). Are all out-groups created equal? Consumer identity and dissociative influence. Journal of Consumer Research, 34(4), 525-536.White, K. and Argo, J. J. (2009). Social identity threat and consumer preferences. Journal of Consumer Psychology, 19(3), 313-325. White, K., Argo, J. J., Sengupta, J. (2012). Dissociative versus associative responses to social identity threat: The role of consumer self-construal. Journal of consumer research, 39(4), 704-719. White, K., Stackhouse, M., Argo, J. J. (2018). When social identity threat leads to the selection of identity-reinforcing options: The role of public self-awareness. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 144, 60-73. WHO. (2018). Obesity and overweight. https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/obesity-and-overweightWooten, D. and Rank‐Christman, T. (2019). Stigmatized‐identity cues: Threats as opportunities for consumer psychology. Journal of Consumer Psychology, 29(1), 142-151. Wooten, D. B. (2006). From labeling possessions to possessing labels: Ridicule and socialization among adolescents. Journal of consumer
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Tüm Sayı
Authors

Tülay Yeniçeri This is me 0000-0001-8738-8578

Maida Uzuner This is me 0000-0001-5064-9594

Publication Date April 28, 2023
Submission Date October 27, 2022
Published in Issue Year 2023 Volume: 10 Issue: 21

Cite

APA Yeniçeri, T., & Uzuner, M. (2023). İNDİRİMLİ MAĞAZALARDA SOSYAL DAMGALAMA VE SOSYAL KİMLİK TEHDİTİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: TÜRKİYE - ARNAVUTLUK ÖRNEĞİ. Akademik Hassasiyetler, 10(21), 430-458. https://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1257832
AMA Yeniçeri T, Uzuner M. İNDİRİMLİ MAĞAZALARDA SOSYAL DAMGALAMA VE SOSYAL KİMLİK TEHDİTİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: TÜRKİYE - ARNAVUTLUK ÖRNEĞİ. Akademik Hassasiyetler. April 2023;10(21):430-458. doi:10.58884/akademik-hassasiyetler.1257832
Chicago Yeniçeri, Tülay, and Maida Uzuner. “İNDİRİMLİ MAĞAZALARDA SOSYAL DAMGALAMA VE SOSYAL KİMLİK TEHDİTİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: TÜRKİYE - ARNAVUTLUK ÖRNEĞİ”. Akademik Hassasiyetler 10, no. 21 (April 2023): 430-58. https://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1257832.
EndNote Yeniçeri T, Uzuner M (April 1, 2023) İNDİRİMLİ MAĞAZALARDA SOSYAL DAMGALAMA VE SOSYAL KİMLİK TEHDİTİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: TÜRKİYE - ARNAVUTLUK ÖRNEĞİ. Akademik Hassasiyetler 10 21 430–458.
IEEE T. Yeniçeri and M. Uzuner, “İNDİRİMLİ MAĞAZALARDA SOSYAL DAMGALAMA VE SOSYAL KİMLİK TEHDİTİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: TÜRKİYE - ARNAVUTLUK ÖRNEĞİ”, Akademik Hassasiyetler, vol. 10, no. 21, pp. 430–458, 2023, doi: 10.58884/akademik-hassasiyetler.1257832.
ISNAD Yeniçeri, Tülay - Uzuner, Maida. “İNDİRİMLİ MAĞAZALARDA SOSYAL DAMGALAMA VE SOSYAL KİMLİK TEHDİTİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: TÜRKİYE - ARNAVUTLUK ÖRNEĞİ”. Akademik Hassasiyetler 10/21 (April 2023), 430-458. https://doi.org/10.58884/akademik-hassasiyetler.1257832.
JAMA Yeniçeri T, Uzuner M. İNDİRİMLİ MAĞAZALARDA SOSYAL DAMGALAMA VE SOSYAL KİMLİK TEHDİTİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: TÜRKİYE - ARNAVUTLUK ÖRNEĞİ. Akademik Hassasiyetler. 2023;10:430–458.
MLA Yeniçeri, Tülay and Maida Uzuner. “İNDİRİMLİ MAĞAZALARDA SOSYAL DAMGALAMA VE SOSYAL KİMLİK TEHDİTİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: TÜRKİYE - ARNAVUTLUK ÖRNEĞİ”. Akademik Hassasiyetler, vol. 10, no. 21, 2023, pp. 430-58, doi:10.58884/akademik-hassasiyetler.1257832.
Vancouver Yeniçeri T, Uzuner M. İNDİRİMLİ MAĞAZALARDA SOSYAL DAMGALAMA VE SOSYAL KİMLİK TEHDİTİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: TÜRKİYE - ARNAVUTLUK ÖRNEĞİ. Akademik Hassasiyetler. 2023;10(21):430-58.

MAKALE DEĞERLENDİRME SÜRECİ

Yazar tarafından gönderilen bir makale, gönderim tarihinden itibaren 10 gün içinde dergi sekreteri tarafından makalenin, telif sözleşmesinin ve benzerlik raporunun (Turnitin programı) eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden incelenir. İstenilen bu dosyalar eksiksiz ve düzgün bir şekilde gönderilmiş ise makale; ikinci aşamada derginin yayın çizgisine uygun olup olmadığı yönünden değerlendirilir. Bu süreçte makale yayın çizgisine uygun değilse yazara iade edilir. Makale yayın çizgisine uygun ise şablona uygun bir şekilde gönderilip gönderilmediği yönünden değerlendirilir. Şayet makale şablona uyarlanıp gönderilmemiş ise değerlendirme sürecine alınmaz. Bu süreçte yazarın derginin belirlediği şartlara uygun bir şekilde sisteme makale yüklemesi beklenir. Makale şablona uygun bir şekilde hazırlanıp gönderilmiş ise son aşamada makale derginin yayın ilkeleri, yazım kuralları, öz, abstract, extented abstract, kaynakça gösterimi vb. yönlerden incelenir. Bu ayrıntılarda makalede bir sorun varsa yazarın bu hususları tamamlaması istenir ve verilen süre içerisinde eksiksiz bir şekilde yeniden makaleyi göndermesi istenir.
Tüm bu aşamaları geçen makale, editör tarafından bilimsel yeterliliğinin denetlenmesi amacıyla ikinci 7 günlük süre içerisinde çalışmaya uygun iki hakeme değerlendirmeleri için gönderilir. Hakemlerin değerlendirme süreleri 15 gündür. Bu süre zarfında hakemlik görevini tamamlamayan bir hakem olursa ilgili hakeme değerlendirmeyi tamamlaması için 7 günlük ek süre verilebilir. Bu süre zarfında hakem görevini yerine getirmezse yerine yeni bir hakem ataması yapılır. En az iki hakemden gelen raporlar olumlu ise makale yayın aşamasına alınır. Hakem raporlarından birisi olumlu diğeri olumsuz ise makale üçüncü bir hakeme gönderilir. Üçüncü hakem raporu da olumsuz ise makale ret edilir. Üçüncü hakemin değerlendirmesi olumlu ise makaleyle ilgili hakem raporları dergi alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından incelenir. Makalenin yayınlanmasıyla ilgili nihai karar alan editörlerinden oluşan Editörler Kurulu tarafından verilir. Hakem raporlarının yetersiz ve tatmin etmekten uzak olması veya İngilizce editör tarafından abstract ve extented abstract’ın yetersiz görülmesi hallerinde de yine makaleyle ilgili son karar Editörler Kurulu tarafından verilir. Tüm bu aşamalardan geçen bir makale en yakın sayıya yayınlanmak üzere eklenir. İlgili sayıda yer kalmaması halinde makalenin yayımı bir sonraki sayıya kaydırılır. Bu durumda ve tüm değerlendirme sürecinde yazar isterse makalesini geri çekme hakkına sahiptir. Ancak bu durumu dergiye bildirmesi gerekir. Makale gönderim tarihinden makalenin yayına kabul tarihine kadar tüm bu işlemler için ortalama 3 aylık bir süre öngörülmektedir.