BibTex RIS Cite

Annales School, March Bloch and his conception of history via his work “Argument of History or the Profession of Historiography”

Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 25 - 39, 01.06.2016

Abstract

Annales School adopts a different conception on history means societies’ both past and future. The school
focus on a comprehensive history approach which is associated with many science instead of traditional
history conception. Annales’ many agents tried to understand individual’s live and practices with a multidisciplinary
form. In this study, Annales School’s “new theories of history” and Marc Bloch’s (one of the
founder of Annales) conception of history will be examined. The novelties and methods are gained by
Bloch, will be examined as part of analysing the society and history.

Annales Okulu, Marc Bloch ve “Tarih savunusu: Veya tarihçilik mesleği” yapıtı üzerinden Bloch’un tarih anlayışı

Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 25 - 39, 01.06.2016

Abstract

Annales Okulu toplumları geçmişi olduğu kadar geleceği niteliğinde de olan tarih için farklı bir anlayış benimser. Okul geleneksel tarih anlayışı yerine birçok disiplinle ilişkili olan kapsamlı bir tarih yaklaşımına odaklanır. Annales’in birçok temsilcisi bireyin yaşam ve eylemlerini multi-disipliner biçimde ele alarak anlamaya çalıştı. Bu çalışmada Annales Okulu'nun "yeni tarih teorileri" ve Marc Bloch'un (Annales'in kurucularından biri) tarih anlayışı ele alınacaktır. Bloch tarafından kazandırılan yenilikler ve yöntemler, tarihi ve toplumu analiz etmek adına incelenecektir.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA69GN43KZ
Journal Section Articles
Authors

Ceren Yeğen This is me

Publication Date June 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Yeğen, C. (2016). Annales Okulu, Marc Bloch ve “Tarih savunusu: Veya tarihçilik mesleği” yapıtı üzerinden Bloch’un tarih anlayışı. Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi, 1(1), 25-39.