BibTex RIS Kaynak Göster

Annales School, March Bloch and his conception of history via his work “Argument of History or the Profession of Historiography”

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 25 - 39, 01.06.2016

Öz

Annales School adopts a different conception on history means societies’ both past and future. The school
focus on a comprehensive history approach which is associated with many science instead of traditional
history conception. Annales’ many agents tried to understand individual’s live and practices with a multidisciplinary
form. In this study, Annales School’s “new theories of history” and Marc Bloch’s (one of the
founder of Annales) conception of history will be examined. The novelties and methods are gained by
Bloch, will be examined as part of analysing the society and history.

Annales Okulu, Marc Bloch ve “Tarih savunusu: Veya tarihçilik mesleği” yapıtı üzerinden Bloch’un tarih anlayışı

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 25 - 39, 01.06.2016

Öz

Annales Okulu toplumları geçmişi olduğu kadar geleceği niteliğinde de olan tarih için farklı bir anlayış benimser. Okul geleneksel tarih anlayışı yerine birçok disiplinle ilişkili olan kapsamlı bir tarih yaklaşımına odaklanır. Annales’in birçok temsilcisi bireyin yaşam ve eylemlerini multi-disipliner biçimde ele alarak anlamaya çalıştı. Bu çalışmada Annales Okulu'nun "yeni tarih teorileri" ve Marc Bloch'un (Annales'in kurucularından biri) tarih anlayışı ele alınacaktır. Bloch tarafından kazandırılan yenilikler ve yöntemler, tarihi ve toplumu analiz etmek adına incelenecektir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA69GN43KZ
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ceren Yeğen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yeğen, C. (2016). Annales Okulu, Marc Bloch ve “Tarih savunusu: Veya tarihçilik mesleği” yapıtı üzerinden Bloch’un tarih anlayışı. Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi, 1(1), 25-39.