Bir sanatçının algıladığı sanat-dışı gerçekliği bir sanat yapıtında somutlaştırması ve sanatsal gerçekliğe dönüştürme işlemi anlatım olarak tanımlanabilir. Dış gerçeklikten edindiği izienimlerden hareketle "neyi anlatacağını"saptayan sanatçı, "nasıl anlatacağım" sorusunu yanıtlarken, her anlatım aracının sahip olduğu biçimin kendine has öğelerini kullanarak, kurallarına uyarak bir anlatım dili oluşturacaktır. Belgesel filmin en temel özelliği, görüntülerin tamamının gerçeklerden alınmış görüntüler olmasıdır. Bu nedenle,belgesel filmin öncelikli çabası, belgeselcinin nesnesi konumuna gelmiş var olanı olduğu gibi saptamaktır. Belgesel sinema "neyi anlatacağım" sorusunu böylece yanıtlamış olur. "Nasıl anlatacağı m" sorusunun yanıtını ise Joris lvens şöyle vermektedir: "Düşünsel öğeleri, gerçek olayları yeniden yaratarak ve seyircinin bilincini kurguyla ve konuşmayla etkileyerek, duygusal öğeleri de lirik, yerici, şiirsel, dramatik veya daha başka yollara başvurarak kullanmamız gerekir." Bu açıklamalardan hareketle "nasıl anlatacağım" sorusuna verilen yanıtın, sanatçının biçemini ortaya çıkaran yanıt olduğu söylenebilir. Bu çalışmanın amacı da görüntü, ses, kurgu gibi sinemasal anlatım öğelerini kullanarak anlatım oluşturan yönetmenin Bowling For Columbine (Benim Cici Silahım) filmindeki biçemini belirlemektir. Bu amaca ulaşmak için filmin içerik ve biçimsel çözümlemesi yapılmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | March 22, 2009 |
Submission Date | July 7, 2014 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 2 Issue: 3 |
For the issue of Jaunary 2020, last date of submission is November 1. To this date, you can submit your papers via Dergipark.