Research Article
BibTex RIS Cite

Evde Eğitim Veren Öğretmenlerin Uygulama Sürecinde Yaşadıkları ve Pandeminin Evde Eğitim Sürecine Etkisi

Year 2022, Volume: 4 Issue: 1, 60 - 74, 31.03.2022

Abstract

Bu araştırmada, evde eğitim hizmetlerinde görev alan öğretmenlerin yüz yüze ve uzaktan eğitimin uygulama sürecinde yaşadıklarına ve pandeminin evde eğitim sürecine etkisinin neler olduğuna ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Konya ili merkez ilçelerindeki okullara kayıtlı olup sağlık durumu nedeniyle evde eğitim gören öğrencilerin, eğitiminde görevli 18 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmeden elde edilen veriler nitel analiz tekniklerinden betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin yüz yüze ve uzaktan eğitim sürecinde işbirliği yaptıkları kişilerin ve konuların benzer olduğu görülmüştür. Uzaktan eğitimde, velinin derse müdahalesi, öğretmenin yeterlilik/yetersizliğinin değerlendirilmesi gibi sorunların yüz yüze evde eğitim hizmetinde görülen sorunlarla benzerlik gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Pandemi boyunca verilen uzaktan eğitim hizmetinde öğrencilerin motivasyon, adaptasyon ve dikkat sorunu yaşadığı, sosyal hayatının kısıtlandığı, öğrenmesinin zorlaştırdığı sonuçlarına ulaşılmıştır.

References

  • Akcay, E. & Başgü,l ŞS. (2020). Pandemi Ve Özel Gereksinimi Olan/Risk Altındaki Çocuklar. (Editör: Ercan, ES., Yektaş, Ç., Tufan, AE., Bilaç, Ö. 2020). COVID-19 Pandemisi ve Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı. Ankara: Türkiye Klinikleri 55-61.
  • Alper, A. (2020) Pandemi Sürecinde K-12 Düzeyinde Uzaktan Eğitim: Durum Çalışması. Millî Eğitim Dergisi, 49(Özel Sayı/1), 45-67.
  • Aslan, A. (2017). Evde Eğitim Hizmetlerinde Yer Alan Öğretmen, Veli Ve Yetkililerin Evde Eğitim Hizmetlerine Yönelik Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi.
  • Atılgan, G. (2018). Öğretmenlerin ve ebeveynlerin evde eğitim hizmetine yönelik görüşlerinin ve uygulama sürecinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi.
  • Chu, S. (2014). Perspectives of teachers and parents of chinese american students with disabilities about their home–school communication. Preventing School Failure: Alternative Education for Children and Youth. 58(4), 237-248. 06/03/2020 tarihinde https://doi.org/10.1080/1045988X.2013.809685 adresinden erişilmiştir.
  • Çiftçi, S. (2016). Türkiye'de Evde Eğitim Uygulamalarının Bu Eğitimi Veren Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Internatıonal Academıc Research Congress. 3285-3289.
  • Demir, F. & Özdaş F. ( 2020). Covid-19 Sürecindeki Uzaktan Eğitime İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Milli Eğitim.1 (273-292).
  • Erturgut, R. (2008). İnternet Temelli Uzaktan Eğitimin Örgütsel, Sosyal, Pedagojik ve Teknolojik Bileşenleri. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 1(2), 79-85.
  • Feldman, H. (2014). Examination of state requirements and parental perceptions regarding physical education for homeschooled students with disabilities. Thesis master of science degree. College of Science and Health Adapted Physical Education. University Of Wisconsin-La Crosse. 24/04/2020 tarihinde https://minds.wisconsin.edu/handle/1793/70137 adresinden erişilmiştir.
  • Gül, G. (2004). Birey Toplum Eğitim ve Öğretmen. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi (1), 223-236.
  • Işık, E. (2019).Evde Eğitime İlişkin Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Mengi, A. & Alpdoğan Y.(2020) Covıd-19 Salgını Sürecinde Özel Eğitim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Süreçlerine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Millî Eğitim Dergisi. 49(1), 413-437.
  • Mermertaş, F. (2014).Özel Eğitim Kurumlarının Tercih Nedenleri ile Öğrencilerin Memnuniyeti Arasındaki İlişki: Şırnak Örneği. Yüksek Lisans Tezi,Türk Hava Kurumu Üniversitesi.
  • Susam B., Bridge, N.E. & Şahin, F. (2018) Sağlık Durumları Nedeniyle Okula Devam Edemeyen Öğrencilerin Evde Eğitimine İlişkin Veli Görüşleri. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1) 15-22.
  • Susam B., Demir, K.M. & Şahin, Ç. (2019). Evde Eğitim Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 5(2), 163-171.
  • Simmons, C.A. & Campbell, J.M. (2019). Homeschool Decision-Making and Evidence-Based Practice for Children with Autism Spectrum Disorder. J Dev Phys Disabil 31, 329–346. 20/04/2020 tarihinde https://doi.org/10.1007/s10882-018-9643-8 adresinden erişilmiştir.
  • Stoudt, P.K. (2012). Accommodations in homeschool settings for childrenWith special education needs. Doctoral Dessertations. Liberty University, Lynchburg, VA. 20/04/2020 tarihinde https://digitalcommons.liberty.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1544&context=doctoral adresinden erişilmiştir.
  • Şad N, S. & Akdağ, M.( 2010). Evde Eğitim. Milli Eğitim Dergisi 40(188), 19-31.
  • Şenol, B. & Yaşar C.(2020). Covıd-19 Pandemisi Sürecinde Öğretmen Ve Ebeveyn Gözünden “Özel Eğitim”. Millî Eğitim Dergisi. 49( Özel Sayı/ 1), 439-458. Özel Eğitim Hizmetler Yönetmeliği (2012), 21.06.2020 tarihinde https://orgm.meb.gov.tr/alt_sayfalar/mevzuat/Ozel_Egitim_Hizmetleri Yönetmeliği_ son.pdf,. adresinden ulaşılmıştır.
  • Uğur, A. (2015). Özel Eğitim Kurumlarında Çalışan Öğretmenler İle Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Doyum Düzeylerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Giresun Üniversitesi.
  • Zorver, E. C., Uçan, D. & Özalp E.İ. (2020) Öğretmen görüşlerine göre özel gereksinimli bireyler için sunulan evde eğitim hizmetlerinin değerlendirilmesi. Turkish Special Education Journal: International TSPED. 2(2) 56-75.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
Year 2022, Volume: 4 Issue: 1, 60 - 74, 31.03.2022

Abstract

References

  • Akcay, E. & Başgü,l ŞS. (2020). Pandemi Ve Özel Gereksinimi Olan/Risk Altındaki Çocuklar. (Editör: Ercan, ES., Yektaş, Ç., Tufan, AE., Bilaç, Ö. 2020). COVID-19 Pandemisi ve Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı. Ankara: Türkiye Klinikleri 55-61.
  • Alper, A. (2020) Pandemi Sürecinde K-12 Düzeyinde Uzaktan Eğitim: Durum Çalışması. Millî Eğitim Dergisi, 49(Özel Sayı/1), 45-67.
  • Aslan, A. (2017). Evde Eğitim Hizmetlerinde Yer Alan Öğretmen, Veli Ve Yetkililerin Evde Eğitim Hizmetlerine Yönelik Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi.
  • Atılgan, G. (2018). Öğretmenlerin ve ebeveynlerin evde eğitim hizmetine yönelik görüşlerinin ve uygulama sürecinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi.
  • Chu, S. (2014). Perspectives of teachers and parents of chinese american students with disabilities about their home–school communication. Preventing School Failure: Alternative Education for Children and Youth. 58(4), 237-248. 06/03/2020 tarihinde https://doi.org/10.1080/1045988X.2013.809685 adresinden erişilmiştir.
  • Çiftçi, S. (2016). Türkiye'de Evde Eğitim Uygulamalarının Bu Eğitimi Veren Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Internatıonal Academıc Research Congress. 3285-3289.
  • Demir, F. & Özdaş F. ( 2020). Covid-19 Sürecindeki Uzaktan Eğitime İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Milli Eğitim.1 (273-292).
  • Erturgut, R. (2008). İnternet Temelli Uzaktan Eğitimin Örgütsel, Sosyal, Pedagojik ve Teknolojik Bileşenleri. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 1(2), 79-85.
  • Feldman, H. (2014). Examination of state requirements and parental perceptions regarding physical education for homeschooled students with disabilities. Thesis master of science degree. College of Science and Health Adapted Physical Education. University Of Wisconsin-La Crosse. 24/04/2020 tarihinde https://minds.wisconsin.edu/handle/1793/70137 adresinden erişilmiştir.
  • Gül, G. (2004). Birey Toplum Eğitim ve Öğretmen. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi (1), 223-236.
  • Işık, E. (2019).Evde Eğitime İlişkin Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Mengi, A. & Alpdoğan Y.(2020) Covıd-19 Salgını Sürecinde Özel Eğitim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Süreçlerine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Millî Eğitim Dergisi. 49(1), 413-437.
  • Mermertaş, F. (2014).Özel Eğitim Kurumlarının Tercih Nedenleri ile Öğrencilerin Memnuniyeti Arasındaki İlişki: Şırnak Örneği. Yüksek Lisans Tezi,Türk Hava Kurumu Üniversitesi.
  • Susam B., Bridge, N.E. & Şahin, F. (2018) Sağlık Durumları Nedeniyle Okula Devam Edemeyen Öğrencilerin Evde Eğitimine İlişkin Veli Görüşleri. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1) 15-22.
  • Susam B., Demir, K.M. & Şahin, Ç. (2019). Evde Eğitim Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 5(2), 163-171.
  • Simmons, C.A. & Campbell, J.M. (2019). Homeschool Decision-Making and Evidence-Based Practice for Children with Autism Spectrum Disorder. J Dev Phys Disabil 31, 329–346. 20/04/2020 tarihinde https://doi.org/10.1007/s10882-018-9643-8 adresinden erişilmiştir.
  • Stoudt, P.K. (2012). Accommodations in homeschool settings for childrenWith special education needs. Doctoral Dessertations. Liberty University, Lynchburg, VA. 20/04/2020 tarihinde https://digitalcommons.liberty.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1544&context=doctoral adresinden erişilmiştir.
  • Şad N, S. & Akdağ, M.( 2010). Evde Eğitim. Milli Eğitim Dergisi 40(188), 19-31.
  • Şenol, B. & Yaşar C.(2020). Covıd-19 Pandemisi Sürecinde Öğretmen Ve Ebeveyn Gözünden “Özel Eğitim”. Millî Eğitim Dergisi. 49( Özel Sayı/ 1), 439-458. Özel Eğitim Hizmetler Yönetmeliği (2012), 21.06.2020 tarihinde https://orgm.meb.gov.tr/alt_sayfalar/mevzuat/Ozel_Egitim_Hizmetleri Yönetmeliği_ son.pdf,. adresinden ulaşılmıştır.
  • Uğur, A. (2015). Özel Eğitim Kurumlarında Çalışan Öğretmenler İle Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Doyum Düzeylerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Giresun Üniversitesi.
  • Zorver, E. C., Uçan, D. & Özalp E.İ. (2020) Öğretmen görüşlerine göre özel gereksinimli bireyler için sunulan evde eğitim hizmetlerinin değerlendirilmesi. Turkish Special Education Journal: International TSPED. 2(2) 56-75.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Arzu Anıl This is me 0000-0002-9747-5656

Şerife Şenay İlik This is me 0000-0001-7092-379X

Eda Alıcıoğlugil This is me 0000-0002-6943-9260

Esra Üresın This is me 0000-0001-6530-1267

Publication Date March 31, 2022
Acceptance Date March 14, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Anıl, A., İlik, Ş. Ş., Alıcıoğlugil, E., Üresın, E. (2022). Evde Eğitim Veren Öğretmenlerin Uygulama Sürecinde Yaşadıkları ve Pandeminin Evde Eğitim Sürecine Etkisi. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 60-74.

28981289802580829733