Abstract
Kamu diplomasisi ve ulus markalaması kavramları ülkelerin değerlerinin, görüşlerinin, ideallerinin
diğer ülke halklarına anlatılması, bu halklarla iyi ilişkiler kurulması ve ulus hakkındaki genel
algıların yönetilmesi ile ilişkili bulunmuştur. Ülkeler ve hükümetler, çeşitli iletişim, pazarlama ve
markalama yöntemlerini kullanarak kendilerine has somut ve soyut değerleri ön plana çıkarmaya,
bu değerler yoluyla diğer ülkelerden farklılaşmaya çalışmaktadır. Bu farklılaşmada esas amaç
uluslar arası toplum nezdinde saygınlık kazanmak, dış politikaların uygulanmasına ve ülke
çıkarlarının elde edilmesine uygun ortamlar yaratmak iken bunun yolu yabancı ülke halklarıyla iyi
ilişkiler kurmak ve onların zihninde farklı ve olumlu bir yer edinmekle mümkündür. Bu çalışmanın
literatür bölümünde kamu diplomasisi ve ulus markalaması ilişkisine ve bu ilişkiye ilişkin akademik
görüşlere, yorumlara yer verilecektir. İki alan arasındaki bağlantıların ele alınması sonucu ortaya
çıkan yaklaşımlar Türkiye kamu diplomasisi ve Türkiye ulus markalaması anlayışı ve faaliyetleri
özelinde değerlendirilecek, kurumsallaşmaya ve uygulamaya dönük öneriler sunulacaktır.