BibTex RIS Cite

La Societe D’information Et Le Media Social Dans Le Processus De Changement Social

Year 2012, Issue: 17, 63 - 86, 01.07.2012

Abstract

A notre époque, les développements des technologies de communication et d’informatique influencent les sociétés et les économies. L’internet favorise la communication individuelle et globale de masse dans une époque de concurrence accélérée par la mondialisation. Ces dernières années les applications les plus retentissantes sont les réseaux sociaux et les applications de médias. De nos jours les médias sociaux représentent une notion très importante qui réunit l’internet et les relations publiques. Les applications de web-mobil en dépassant les limitations de temps et d’espace offrent aux gens la possibilité contrôler la vie. Les micros blogs font savoir rapidement une actualité de n’importe quel endroit du monde, les internautes font connaissance dans les réseaux sociaux, créent des espaces de discussion et se réunissent pour construire des groupes de leurs centres intérêts communs. En fait ces applications répondent à des vrais besoins ou bien alimentent des besoins créés artificiellement ? Les nouvelles technologies apportent également des applications qui répondent aux besoins communs des personnes qui étouffent à cause de la vitesse de notre époque mais qui se sentent dans l’obligation de l’attraper. Les personnes désirent en partageant leurs expériences individuelles, leurs idées, laisser « une trace » dans la vie, garder toujours le contact en ayant des informations actuelles sur les personnes qui les intéressent et se créer des espaces dans les médias sociaux. Et donc ces applications tout en offrant un bien-être psychologique pourront offrir aux gens la possibilité de devenir individuellement des marques. D’un autre coté, les possibilités apportées par les médias sociaux se répercutent sur les entreprises et ouvrent la voie pour une meilleure gestion de leurs processus de travail

References

  • Adaklı, Gülseren (2006). Türkiye’de Medya Endüstrisi Neoliberalizm Çağında Mülkiyet ve Kontrol İlişkileri. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Adda, Jaques (1996). La Mondialisation de L’Economie, 1. Genése, La Decouverte. Paris: 3-4.
  • Alemdar, Korkmaz ve Kaya, Raşit (1983). Kitle İletişiminde Temel Yaklaşımlar. Ankara: Savaş Yayınları.
  • Alemdar, Korkmaz ve Erdoğan İrfan (2005). Öteki Kuram: Kitle İletişim Kuram ve Araştırmalarının Tarihsel ve Eleştirel Bir Değerlendirmesi. Ankara: Erk Yayınları.
  • Attikkan, Zeynep ve Tunç Aslı (2011). Blogdan Al Haberi Haber Blogları, Demokrasi ve Gazeteciliğin Geleceği Üzerine. İstanbul: Yapı ve Kredi Yayınları.
  • Aydoğan, Filiz (2011). Küresel Medya. 3. Basım. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Aziz, Aysel (2010). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları.
  • Bauman, Zygmund (1999). Küreselleşme Toplumsal Sonuçları. Abdullah Yılmaz (çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bilgili, Can (2008). “Küresel Medya Kime Hizmet Eder?”, Küreselleşme Makinesi: Medya Küreselleştirme Eleş- tirileri. C. Bilgili - N. Tan Akbulut (der.). İstanbul: Beta Yayınları.
  • Binark, Mutlu ve Kılıçbay, Barış (2005). İnternet, Toplum. Kültür, Ankara: Epos Yayınları.Boyd Danah; Ellison Nicole B. (2007). “Social Network Sites: Definition, History and Scholarships”, Journal of Computer Mediated Communication, 13(1), article 11.
  • Boyd, Danah (2006). Friends, Friendsters and MySpace Top 8: Writing community into being on social network sites. First Monday, 11(12). http://www.firstmonday.org/issues/issue11_12/boyd. Erişim Tarihi: 21.07. 2007.
  • Castells, Manuel (2007). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür Kimliğin Gücü. Ebru Kılıç (çev.). İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Curran, James (1997). “Medya ve Demokrasi: Yeniden Değer Biçme”, Medya Kültür ve Siyaset. Süleyman İrvan (der. ve çev.). Ankara: Ark Yayınları.
  • Çaplı, Bülent (2001). Televizyon ve Siyasal Sistem. 2. Basım. Ankara: İmge Kitabevi
  • Davidow William; Malone Michael (1995). Sanal Şirket, Mustafa Küpüşoğlu (çev.). İstanbul: Koç UNISYS Yayınları.
  • Dede, B. Melih (2004). İnternet, İstanbul: İnsan Yayınları.
  • Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) Müsteşarlığı, Bilgi Toplumu İstatistikleri, Haziran 2011 http://www.bilgitoplumu.gov.tr/documents/1/Diger/Bilgi_Toplumu_Istatistikleri_2011.pdf.
  • Drucker, Peter (1999). Kapitalist Öteki Toplum. Belkıs Çorakçı (çev.). İstanbul: İnkılap Kitabevi.
  • Erdoğan, İrfan (2000). Kapitalizm, Kalkınma, Postmodernizm ve İletişim. Ankara: Erk Yayınları.
  • Eyüboğlu, Ercan (1999). “İletişim, Siyaset, İktidar, Medya”. Korkmaz Alemdar (der.). Medya ve Demokratik Kurumlar. İstanbul: Afa Yayınları.
  • Geray, Haluk (2003). İletişim ve Teknoloji. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Giddens, Anthony (2000). Sosyoloji, Ülgen Yıldız Battal (çev.). Ankara: Phoenix Yayınevi.
  • Giddens, Anthony (2005). Sosyoloji, Hüseyin Özel - Cemal Güzel (çev.). Ankara. Ayraç Yayınevi.
  • Giritli, İsmet (1984). Günümüzde Haberleşme, İstanbul: Der Yayınları.
  • Güneş, Bilal (2005). Telekom Dünyası Dergisi, Ekim 2005. http://www.telekomdunyasi.com/reportage.php?rsdi=60.
  • Hall, Stuart (1994). “İdeolojinin Yeniden Keşfi: Medya Çalışmalarında Baskı Altında Tutulanın Geri Dönüşü”, Medya İktidar İdeoloji. Mehmet Küçük (der. ve çev.). Ankara: Ark Yayınları: 99.
  • Haythorntwaite, Caroline (2005). Social networks and Internet connectivity effects. Information, Communication & Society. 8(2), http://www2.scedu.unibo.it/roversi/Socioxlet/114601.pdf.
  • İçel, Kayıhan (1990). Kitle Haberleşme Hukuku. 3. Basım. İstanbul: Beta Yayınları
  • İnceoğlu Giritli, Yasemin (2010). Uluslararası Medya. İstanbul: Beta Yayınları.
  • İrvan, Süleyman (1994). “Siyasal Tutumlar ve Kamuoyu”. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı: 1-2: Jeanneney, Jean-Noel (2009).
  • Başlangıçtan Günümüze Medya Tarihi, 3. Basım. Esra Atuk (çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Kağıtçıbaşı, Çiğdem (1979). İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Cem Ofset Matbaacık.
  • Kapani, Münci (2010). Politika Bilimine Giriş. Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Kejanlıoğlu D. Beybin; Çelenk Sevilay; Adaklı Gülseren (Derleyenler) (2001). Medya Politikaları. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Kışlalı, Ahmet Taner (2010). Siyasal Sistemler Siyasal Çatışma ve Uzlaşma. 8. Basım, İstanbul: İmge Kitabevi.
  • Kozanoğlu, Can (1995). Pop Çağ Ateşi. 3. Basım. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Liebert, Emily (2011). Facebook Masalları İnsanın Ruhuna İlham Veren Modern Zaman Mucizeleri. Nehir Güler (çev.) İstanbul: Derin Kitap Yayınları.
  • Lyotard, Jean François (1994). Postmodern Durum. Ahmet Çiğdem (çev.). Ankara: Vadi Yayınları.
  • Marshall, Gordon (1999). Sosyoloji Sözlüğü. Osman Akınbay ve Derya Kömürcü (çev.). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Marshall, McLuhan (2005). Yaradanımız Medya: Medyanın Etkileri Üzerine Bir Keşif Yolculuğu. Ünsal Oskay (çev.). İstanbul: Merkez Kitapçılık ve Yayıncılık.
  • Mattelart, Armand (2004). Bilgi Toplumun Tarihi histoire de la société de l’information,. Halime Yücel Altınel (çev.). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Mattelart, Armand (2005). İletişimin Dünyasallaşması la mondialisation de la communication. Halime Yücel (çev.). 2. Basım. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Mattelart, Armand, Mattelart Michèle (2009). İletişim Kuramları Tarihi. Merih Zıllıoğlu (çev.). 4. Basım. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • McChesney, Robert W. (1999). “Küresel İletişimin Politik Ekonomisi”, Kapitalizm ve Enformasyon Çağı Küresel İletişim Devriminin Politik Ekonomisi, R. McChesney, E. M. Wood, J. B.
  • Foster (ed.). N. S. Çınga, E. Baltacı, Ö. Yalçın (çev.). Ankara: Epos Yayınları.
  • McQuail, Denis (1994). Kitle İletişim Kuramı. Ahmet Haluk Yüksel (çev.). Kibele Sanat Merkezi, Anadolu Üniversitesi Güçlendirme Vakfı.
  • McQuail, Denis (2005). McQuail’s Mass Communication Theory: An Introduction. 5.ed. London: Sage Publications.
  • McQuail, Denis; Windahl Seven (2005). İletişim Modelleri. Konca Yumlu (çev.). Ankara: İmge Kitabevi.
  • Mutlu, Erol (1998). İletişim Sözlüğü. Ankara: Ark Yayınları.
  • Mutlu, Erol (2001). “Ne Olacak Bu Kamu Yayıncılarının Hali?”, Medya Politikaları. Beybin. Kejanlıoğlu vd. (der.). Ankara: İmge Kitabevi.
  • Öktem, Niyazi (1992-1993). “İletişim Özgürlüğü”. İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi Dergisi.
  • Peters, Tom (1993). L’Entreprise Libérée. Paris.Rogers, M. Everett (1995). Diffusion of Innovation (5th ed.), New York: The Free Press.
  • Rogers, M. Everett (2003). Diffusion of Innovation (5th ed.), New York: The Free Press. http://www.scribd.com/doc/38682130/Yeniliklerin-Yay%C4%B1lmas%C4%B1-KuramC4%B1 “Yeniliklerin Yayılması Kuramı” (Everett Rogers). Erişim Tarihi: 5.4.2012.
  • Severin, J. Werner; Tankard W. James (1994). İletişim Kuramları: Kökenleri, Yöntemleri ve Kitle İletişim Araçlarında Kullanımları. Ali A. Bir ve Serdar Sever (çev.). Eskişehir Anadolu Üniversitesi.
  • Stevenson, Nick (2008). Medya Kültürleri Sosyal Teori ve Kitle İletişimi. Göze Orhon - Barış E. Aksoy (çev.). İstanbul: Ütopya Yayınları.
  • Timisi, Nilüfer (2003). Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Toprak Ali; Yıldırım Ayşenur vd. (2009). Toplumsal Paylaşım Ağı Facebook. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
  • Tözüm, Haluk (2002). Küreselleşme Gerçek mi, Seçenek mi? Doğu-Batı Dergisi, Sayı: 18, Ankara.
  • Turan, İlter (1977). Siyasal Sistem ve Siyasal Davranış. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Yayını, İstanbul: Güryan Matbaacılık.
  • Türk Dil Kurumu, Güncel Türkçe Sözlük. www.tdk.gov.tr.
  • Üngör, Nazife (1997). “Toplum Yaşamında İletişimin Yapısı ve İşlevi”. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi.
  • Yaylagül, Levent (2008). Kitle İletişim Kuramları Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar. Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Zıllıoğlu, Merih (1993). İletişim Nedir? İstanbul: Cem Yayınevi. Elektronik Kaynaklar
  • http://blog.onlinetercumanlik.com/2011/05/sosyal-medya-dusundugumuzdan-daha-buyuk-ve-etkili.
  • http://elpub2011.bilgiyonetimi.net/wp_content/uploads/2010/10/elpub2011-1st-cfp Turkish.pdf “Dijital Yayıncılık
  • ve Mobil Teknolojiler” 15. Uluslararası Elektronik Yayıncılık Konferansı, İstanbul (22-24 Haziran) www.elpub.net http://newmedialiteracies.org/files/working/NMLWhitePaper.pdf
  • http://www.facebook.com/press/info.php?statics.
  • http://www.kaynakca.info/eser_dosya/4_katilimkulturu.pdf
  • http://www.marketingturkiye.com/yeni/Haberler/NewDetailed.aspx?id=14357
  • http://w3.gazi.edu.tr/~bgunes/files/bilisimtoplumu/bilisimtoplumu.html, Erişim Tarihi: 07.03.2012

Enformasyon Toplumu ve Toplumsal Değişim Sürecinde Sosyal Medya

Year 2012, Issue: 17, 63 - 86, 01.07.2012

Abstract

Çağımızda yaşanan iletişim ve bilişim teknolojisindeki gelişmeler toplumları ve ekonomileri etkilemektedir. İnternet küreselleşmenin hızlandırdığı rekabet ortamında, hem bireysel hem küresel çoklu iletişime olanak sağlamaktadır. Son yıllarda ses getiren etkili uygulamaların en dikkat çekici olanı, sosyal network ve medya uygulamalarıdır. Günümüzde sosyal medya, internet ve halkla ilişkileri bir araya getiren en önemli kavram olarak karşımıza çıkmıştır. Web-mobil uygulamalar zaman ve mekan sınırını aşarak, insanlara yaşamı kontrol edebilme imkanı sunmaktadır. Mikro bloglar dünyanın herhangi bir yerinde meydana gelen gelişmeyi hızla duyurmakta, sosyal paylaşım ağlarında internet kullanıcıları birbirleriyle tanışmakta, tartışma ortamı oluşturmakta ve ortak ilgi alanlarında bir araya gelerek gruplar kurabilmektedir. Aslında bu uygulamalar, gerçek ihtiyaçları mı karşılamakta, yoksa yapay şekilde yaratılan ihtiyaç- ları mı pompalamaktadır? Yeni teknolojiler çağımızın getirdiği hızdan bunalan ama kendini ona yetişmek zorunda hisseden insanların ortak ihtiyaçlarına yanıt verecek uygulamaları da beraberinde taşımaktadır. İnsanlar hem bireysel deneyimlerini ve düşüncelerini paylaşarak hayatta bir “iz” bırakmak hem ilgi duydukları kişilere ilişkin güncel bilgilere ulaşarak sürekli bağlantıda olmak ve yeni uygulamalardan yararlanarak, kendilerine sosyal medyada bir alan yaratmak istemektedirler. Dolayısıyla bu uygulamalar bir taraftan psikolojik bir rahatlık sunduğu gibi, giderek kişisel bir markalaşmayı da ortaya çıkarabilecektir. Diğer taraftan sosyal medyanın taşıdığı fırsatlar, şirketlere de yansımakta olup, firmaların ve şirketlerin iş süreçlerini daha doğru ve etkin yönlendirmelerinin önünü de aç- maktadır.

References

  • Adaklı, Gülseren (2006). Türkiye’de Medya Endüstrisi Neoliberalizm Çağında Mülkiyet ve Kontrol İlişkileri. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Adda, Jaques (1996). La Mondialisation de L’Economie, 1. Genése, La Decouverte. Paris: 3-4.
  • Alemdar, Korkmaz ve Kaya, Raşit (1983). Kitle İletişiminde Temel Yaklaşımlar. Ankara: Savaş Yayınları.
  • Alemdar, Korkmaz ve Erdoğan İrfan (2005). Öteki Kuram: Kitle İletişim Kuram ve Araştırmalarının Tarihsel ve Eleştirel Bir Değerlendirmesi. Ankara: Erk Yayınları.
  • Attikkan, Zeynep ve Tunç Aslı (2011). Blogdan Al Haberi Haber Blogları, Demokrasi ve Gazeteciliğin Geleceği Üzerine. İstanbul: Yapı ve Kredi Yayınları.
  • Aydoğan, Filiz (2011). Küresel Medya. 3. Basım. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Aziz, Aysel (2010). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları.
  • Bauman, Zygmund (1999). Küreselleşme Toplumsal Sonuçları. Abdullah Yılmaz (çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bilgili, Can (2008). “Küresel Medya Kime Hizmet Eder?”, Küreselleşme Makinesi: Medya Küreselleştirme Eleş- tirileri. C. Bilgili - N. Tan Akbulut (der.). İstanbul: Beta Yayınları.
  • Binark, Mutlu ve Kılıçbay, Barış (2005). İnternet, Toplum. Kültür, Ankara: Epos Yayınları.Boyd Danah; Ellison Nicole B. (2007). “Social Network Sites: Definition, History and Scholarships”, Journal of Computer Mediated Communication, 13(1), article 11.
  • Boyd, Danah (2006). Friends, Friendsters and MySpace Top 8: Writing community into being on social network sites. First Monday, 11(12). http://www.firstmonday.org/issues/issue11_12/boyd. Erişim Tarihi: 21.07. 2007.
  • Castells, Manuel (2007). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür Kimliğin Gücü. Ebru Kılıç (çev.). İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Curran, James (1997). “Medya ve Demokrasi: Yeniden Değer Biçme”, Medya Kültür ve Siyaset. Süleyman İrvan (der. ve çev.). Ankara: Ark Yayınları.
  • Çaplı, Bülent (2001). Televizyon ve Siyasal Sistem. 2. Basım. Ankara: İmge Kitabevi
  • Davidow William; Malone Michael (1995). Sanal Şirket, Mustafa Küpüşoğlu (çev.). İstanbul: Koç UNISYS Yayınları.
  • Dede, B. Melih (2004). İnternet, İstanbul: İnsan Yayınları.
  • Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) Müsteşarlığı, Bilgi Toplumu İstatistikleri, Haziran 2011 http://www.bilgitoplumu.gov.tr/documents/1/Diger/Bilgi_Toplumu_Istatistikleri_2011.pdf.
  • Drucker, Peter (1999). Kapitalist Öteki Toplum. Belkıs Çorakçı (çev.). İstanbul: İnkılap Kitabevi.
  • Erdoğan, İrfan (2000). Kapitalizm, Kalkınma, Postmodernizm ve İletişim. Ankara: Erk Yayınları.
  • Eyüboğlu, Ercan (1999). “İletişim, Siyaset, İktidar, Medya”. Korkmaz Alemdar (der.). Medya ve Demokratik Kurumlar. İstanbul: Afa Yayınları.
  • Geray, Haluk (2003). İletişim ve Teknoloji. Ankara: Ütopya Yayınları.
  • Giddens, Anthony (2000). Sosyoloji, Ülgen Yıldız Battal (çev.). Ankara: Phoenix Yayınevi.
  • Giddens, Anthony (2005). Sosyoloji, Hüseyin Özel - Cemal Güzel (çev.). Ankara. Ayraç Yayınevi.
  • Giritli, İsmet (1984). Günümüzde Haberleşme, İstanbul: Der Yayınları.
  • Güneş, Bilal (2005). Telekom Dünyası Dergisi, Ekim 2005. http://www.telekomdunyasi.com/reportage.php?rsdi=60.
  • Hall, Stuart (1994). “İdeolojinin Yeniden Keşfi: Medya Çalışmalarında Baskı Altında Tutulanın Geri Dönüşü”, Medya İktidar İdeoloji. Mehmet Küçük (der. ve çev.). Ankara: Ark Yayınları: 99.
  • Haythorntwaite, Caroline (2005). Social networks and Internet connectivity effects. Information, Communication & Society. 8(2), http://www2.scedu.unibo.it/roversi/Socioxlet/114601.pdf.
  • İçel, Kayıhan (1990). Kitle Haberleşme Hukuku. 3. Basım. İstanbul: Beta Yayınları
  • İnceoğlu Giritli, Yasemin (2010). Uluslararası Medya. İstanbul: Beta Yayınları.
  • İrvan, Süleyman (1994). “Siyasal Tutumlar ve Kamuoyu”. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı: 1-2: Jeanneney, Jean-Noel (2009).
  • Başlangıçtan Günümüze Medya Tarihi, 3. Basım. Esra Atuk (çev.). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Kağıtçıbaşı, Çiğdem (1979). İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Cem Ofset Matbaacık.
  • Kapani, Münci (2010). Politika Bilimine Giriş. Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Kejanlıoğlu D. Beybin; Çelenk Sevilay; Adaklı Gülseren (Derleyenler) (2001). Medya Politikaları. Ankara: İmge Kitabevi.
  • Kışlalı, Ahmet Taner (2010). Siyasal Sistemler Siyasal Çatışma ve Uzlaşma. 8. Basım, İstanbul: İmge Kitabevi.
  • Kozanoğlu, Can (1995). Pop Çağ Ateşi. 3. Basım. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Liebert, Emily (2011). Facebook Masalları İnsanın Ruhuna İlham Veren Modern Zaman Mucizeleri. Nehir Güler (çev.) İstanbul: Derin Kitap Yayınları.
  • Lyotard, Jean François (1994). Postmodern Durum. Ahmet Çiğdem (çev.). Ankara: Vadi Yayınları.
  • Marshall, Gordon (1999). Sosyoloji Sözlüğü. Osman Akınbay ve Derya Kömürcü (çev.). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Marshall, McLuhan (2005). Yaradanımız Medya: Medyanın Etkileri Üzerine Bir Keşif Yolculuğu. Ünsal Oskay (çev.). İstanbul: Merkez Kitapçılık ve Yayıncılık.
  • Mattelart, Armand (2004). Bilgi Toplumun Tarihi histoire de la société de l’information,. Halime Yücel Altınel (çev.). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Mattelart, Armand (2005). İletişimin Dünyasallaşması la mondialisation de la communication. Halime Yücel (çev.). 2. Basım. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Mattelart, Armand, Mattelart Michèle (2009). İletişim Kuramları Tarihi. Merih Zıllıoğlu (çev.). 4. Basım. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • McChesney, Robert W. (1999). “Küresel İletişimin Politik Ekonomisi”, Kapitalizm ve Enformasyon Çağı Küresel İletişim Devriminin Politik Ekonomisi, R. McChesney, E. M. Wood, J. B.
  • Foster (ed.). N. S. Çınga, E. Baltacı, Ö. Yalçın (çev.). Ankara: Epos Yayınları.
  • McQuail, Denis (1994). Kitle İletişim Kuramı. Ahmet Haluk Yüksel (çev.). Kibele Sanat Merkezi, Anadolu Üniversitesi Güçlendirme Vakfı.
  • McQuail, Denis (2005). McQuail’s Mass Communication Theory: An Introduction. 5.ed. London: Sage Publications.
  • McQuail, Denis; Windahl Seven (2005). İletişim Modelleri. Konca Yumlu (çev.). Ankara: İmge Kitabevi.
  • Mutlu, Erol (1998). İletişim Sözlüğü. Ankara: Ark Yayınları.
  • Mutlu, Erol (2001). “Ne Olacak Bu Kamu Yayıncılarının Hali?”, Medya Politikaları. Beybin. Kejanlıoğlu vd. (der.). Ankara: İmge Kitabevi.
  • Öktem, Niyazi (1992-1993). “İletişim Özgürlüğü”. İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi Dergisi.
  • Peters, Tom (1993). L’Entreprise Libérée. Paris.Rogers, M. Everett (1995). Diffusion of Innovation (5th ed.), New York: The Free Press.
  • Rogers, M. Everett (2003). Diffusion of Innovation (5th ed.), New York: The Free Press. http://www.scribd.com/doc/38682130/Yeniliklerin-Yay%C4%B1lmas%C4%B1-KuramC4%B1 “Yeniliklerin Yayılması Kuramı” (Everett Rogers). Erişim Tarihi: 5.4.2012.
  • Severin, J. Werner; Tankard W. James (1994). İletişim Kuramları: Kökenleri, Yöntemleri ve Kitle İletişim Araçlarında Kullanımları. Ali A. Bir ve Serdar Sever (çev.). Eskişehir Anadolu Üniversitesi.
  • Stevenson, Nick (2008). Medya Kültürleri Sosyal Teori ve Kitle İletişimi. Göze Orhon - Barış E. Aksoy (çev.). İstanbul: Ütopya Yayınları.
  • Timisi, Nilüfer (2003). Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Toprak Ali; Yıldırım Ayşenur vd. (2009). Toplumsal Paylaşım Ağı Facebook. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
  • Tözüm, Haluk (2002). Küreselleşme Gerçek mi, Seçenek mi? Doğu-Batı Dergisi, Sayı: 18, Ankara.
  • Turan, İlter (1977). Siyasal Sistem ve Siyasal Davranış. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Yayını, İstanbul: Güryan Matbaacılık.
  • Türk Dil Kurumu, Güncel Türkçe Sözlük. www.tdk.gov.tr.
  • Üngör, Nazife (1997). “Toplum Yaşamında İletişimin Yapısı ve İşlevi”. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi.
  • Yaylagül, Levent (2008). Kitle İletişim Kuramları Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlar. Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Zıllıoğlu, Merih (1993). İletişim Nedir? İstanbul: Cem Yayınevi. Elektronik Kaynaklar
  • http://blog.onlinetercumanlik.com/2011/05/sosyal-medya-dusundugumuzdan-daha-buyuk-ve-etkili.
  • http://elpub2011.bilgiyonetimi.net/wp_content/uploads/2010/10/elpub2011-1st-cfp Turkish.pdf “Dijital Yayıncılık
  • ve Mobil Teknolojiler” 15. Uluslararası Elektronik Yayıncılık Konferansı, İstanbul (22-24 Haziran) www.elpub.net http://newmedialiteracies.org/files/working/NMLWhitePaper.pdf
  • http://www.facebook.com/press/info.php?statics.
  • http://www.kaynakca.info/eser_dosya/4_katilimkulturu.pdf
  • http://www.marketingturkiye.com/yeni/Haberler/NewDetailed.aspx?id=14357
  • http://w3.gazi.edu.tr/~bgunes/files/bilisimtoplumu/bilisimtoplumu.html, Erişim Tarihi: 07.03.2012
There are 70 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

N Filiz İrge This is me

Publication Date July 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Issue: 17

Cite

APA İrge, N. F. (2012). Enformasyon Toplumu ve Toplumsal Değişim Sürecinde Sosyal Medya. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(17), 63-86.