BibTex RIS Cite

Intermedia Storytelling and Transmedia Reproduction as a New Consumption Trend

Year 2013, Issue: 20, 43 - 52, 01.12.2013

Abstract

A semiotic or linguistic text can consists more than one connotation. Many factors like cultural, historical or psychological that an individual experience, play an effective role in the determination of connotation; thus it can be said that connotation is subjective. During reception, not only a media text can consists more than one connotation, but also reproduction of that text in different channels may lead to a fact that the connotation can be perceived differently. As an automatic consequence of globalization, producers demand to widen their target groups. For this reason, they reproduce connotations of the text by using semiotics and thus they can reach to a huge target group by reproduction of one text in different media. Reproduction of a text in different media which is called intermedia storytelling and perception of that text as a commodity of culture industry which is called transmedia reproduction, are methods in order to widen target groups in the capitalist system. This article is written to explain how and under which conditions intermedia storytelling and transmedia reproduction are managed

References

  • Adorno, W. Theodor, (2009). Kültür Endüstrisi: Kültür Yönetimi. Çev., Nihat Ülner, Mustafa Tüzel ve Elçin Gen. 5. Basım, İstanbul: İletişim.
  • Aydoğan, Filiz, (2004). Düşlerimizi Artık Televizyon Kuruyor: Medya ve Popüler Kültür Üzerine Yazılar. İstanbul: MediaCat.
  • Baudrillard, Jean, (2008). Tüketim Toplumu. Çev., Elçin Gen. 3. Basım. İstanbul: Ayrıntı.
  • Büker, Seçil, (2009). Sinemada Anlam Yaratma. İstanbul: Hayalbaz Kitap.
  • “Cingöz Recai”. Vikipedi. http://tr.wikipedia.org/wiki/Cing%C3%B6z_Recai Çoban, Barış (2011), “Kültürün Kitsch’leşme Dinamiği Olarak Televizyon”. Aslı Kotaman, Ahu Samav Uğursoy ve Artun Avcı (derl.), Dizim Başladı! Kapat, Sonra Anlatırım: Televizyon Hikaye Anlatıcılığı içinde. İstanbul: H2O.
  • Çöklü, Yonca Ece, (2009). Halkla İlişkilerde Medya Yönetimi: Yeni İletişim Teknolojileriyle. 2. Basım, İstanbul: Referans.
  • Dervişcemaloğlu, Bahar, (2012), “Göstergebilim”, Ege Edebiyat, Ocak, 03, 2012, http://www.ege-edebiyat.org/ docs/493.pdf.
  • Eco, Umberto, (1976). A Theory of Semiotics. Bloomington: Indiana University.
  • Foucault, Michel, (2007). İktidarın Gözü. Çev., Işık Ergüden. 2. Baskı, İstanbul: Ayrıntı.
  • Geçer, Ekber, (2013). Medya ve Popüler Kültür: Diziler, Televizyon ve Toplum. İstanbul: Metamorfoz.
  • Heywood, Andrew (2002). Politics. 2. Basım, New York: Palgrave.
  • İnceoğlu, Metin, (2011). Tutum, Algı, İletişim. 6. Baskı, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Laughey, Dan, (2010). Medya Çalışmaları: Teoriler ve Yaklaşımlar. Çev., Ali Toprak. İstanbul: Kalkedon.
  • Marcuse, Herbert, (2010). Tek Boyutlu İnsan: İleri İşleyim Toplumunun İdeolojisi Üzerine İncelemeler. Çev., Aziz Yardımlı. 4. Basım, İstanbul: İdea.
  • McLuhan, Marshall (1964). Understanding Media. New York: McGraw-Hill.
  • Öker, Zuhal (2005), “Kurgusal Dünyanın Gölgesinde Bir Unutkan: Jean Baudrillard”. Nurdoğan Rigel, Gül Batuş, Güleda Yücedoğan ve Barış Çoban (Hzl), Kadife Karanlık: 21. Yüzyıl İletişim Çağını Aydınlatan Kuramcılar içinde. 2. Baskı, İstanbul: Su.
  • Saba Tümer ile Bu Gece. CNN Türk. http://www.ucanfil.com/derya-baykaldan-hurrem-yuzugu/ (Erişim Tarihi: 10.11.2012)
  • Scolari, Carlos Alberto, (2009). “Transmedia Storytelling: Implicit Consumers, Narrative Worlds, and Branding in Contemporary Media Production”. International Journal of Communication, Vol:3: 586-606.

Bir Tüketim Trendi Olarak Medyalararası Öyküleme ve Medyalarötesi Yeniden Üretim

Year 2013, Issue: 20, 43 - 52, 01.12.2013

Abstract

Göstergesel veya dilsel bir metnin birden fazla yan anlamı bulunmaktadır. Bireyin içinde bulunduğu kültürel, tarihsel ve psikolojik birçok unsur anlamı belirlemede etkin rol oynamakta; dolayısıyla anlam öznellik içermektedir. Alımlama sürecinde, medyada yer alan tek bir metinden birden fazla anlam çıkarılabileceği gibi, metnin farklı mecralarda yorumlanması da anlamın farklı algılanmasına etki etmektedir. Küreselleşme sürecinde hedef kitlelerini genişletmek isteyen üreticiler, anlamların göstergebilimsel yöntemlerle yeniden inşasından yararlanmakta ve tek bir metnin farklı mecralarda yeniden üretimi yoluyla farklı hedef kitlelere ulaşabilmektedirler. Bir metnin, ilk oluşumundan başka bir mecrada yeniden ele alınması anlamına gelen medyalararası öyküleme ve aynı metnin medya bağlamından çıkartılıp kültür endüstrisi kapsamında meta haline gelmesini ifade eden medyalarötesi yeniden üretim; hedef kitlelerin genişletilmesi bağlamında kapitalist sistemde uygulanan yöntemler olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu makalede medyalararası öykülemenin ve medyalarötesi yeniden üretimin nasıl ve ne şartlarda gerçekleştirildiği, küresel çapta ve Türkiye’de başarıya ulaşmış örnekler arasından rastgele seçilerek ele alınacaktır

References

  • Adorno, W. Theodor, (2009). Kültür Endüstrisi: Kültür Yönetimi. Çev., Nihat Ülner, Mustafa Tüzel ve Elçin Gen. 5. Basım, İstanbul: İletişim.
  • Aydoğan, Filiz, (2004). Düşlerimizi Artık Televizyon Kuruyor: Medya ve Popüler Kültür Üzerine Yazılar. İstanbul: MediaCat.
  • Baudrillard, Jean, (2008). Tüketim Toplumu. Çev., Elçin Gen. 3. Basım. İstanbul: Ayrıntı.
  • Büker, Seçil, (2009). Sinemada Anlam Yaratma. İstanbul: Hayalbaz Kitap.
  • “Cingöz Recai”. Vikipedi. http://tr.wikipedia.org/wiki/Cing%C3%B6z_Recai Çoban, Barış (2011), “Kültürün Kitsch’leşme Dinamiği Olarak Televizyon”. Aslı Kotaman, Ahu Samav Uğursoy ve Artun Avcı (derl.), Dizim Başladı! Kapat, Sonra Anlatırım: Televizyon Hikaye Anlatıcılığı içinde. İstanbul: H2O.
  • Çöklü, Yonca Ece, (2009). Halkla İlişkilerde Medya Yönetimi: Yeni İletişim Teknolojileriyle. 2. Basım, İstanbul: Referans.
  • Dervişcemaloğlu, Bahar, (2012), “Göstergebilim”, Ege Edebiyat, Ocak, 03, 2012, http://www.ege-edebiyat.org/ docs/493.pdf.
  • Eco, Umberto, (1976). A Theory of Semiotics. Bloomington: Indiana University.
  • Foucault, Michel, (2007). İktidarın Gözü. Çev., Işık Ergüden. 2. Baskı, İstanbul: Ayrıntı.
  • Geçer, Ekber, (2013). Medya ve Popüler Kültür: Diziler, Televizyon ve Toplum. İstanbul: Metamorfoz.
  • Heywood, Andrew (2002). Politics. 2. Basım, New York: Palgrave.
  • İnceoğlu, Metin, (2011). Tutum, Algı, İletişim. 6. Baskı, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Laughey, Dan, (2010). Medya Çalışmaları: Teoriler ve Yaklaşımlar. Çev., Ali Toprak. İstanbul: Kalkedon.
  • Marcuse, Herbert, (2010). Tek Boyutlu İnsan: İleri İşleyim Toplumunun İdeolojisi Üzerine İncelemeler. Çev., Aziz Yardımlı. 4. Basım, İstanbul: İdea.
  • McLuhan, Marshall (1964). Understanding Media. New York: McGraw-Hill.
  • Öker, Zuhal (2005), “Kurgusal Dünyanın Gölgesinde Bir Unutkan: Jean Baudrillard”. Nurdoğan Rigel, Gül Batuş, Güleda Yücedoğan ve Barış Çoban (Hzl), Kadife Karanlık: 21. Yüzyıl İletişim Çağını Aydınlatan Kuramcılar içinde. 2. Baskı, İstanbul: Su.
  • Saba Tümer ile Bu Gece. CNN Türk. http://www.ucanfil.com/derya-baykaldan-hurrem-yuzugu/ (Erişim Tarihi: 10.11.2012)
  • Scolari, Carlos Alberto, (2009). “Transmedia Storytelling: Implicit Consumers, Narrative Worlds, and Branding in Contemporary Media Production”. International Journal of Communication, Vol:3: 586-606.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Ece Ünür This is me

Publication Date December 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Issue: 20

Cite

APA Ünür, E. (2013). Bir Tüketim Trendi Olarak Medyalararası Öyküleme ve Medyalarötesi Yeniden Üretim. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(20), 43-52.