BibTex RIS Cite

Principals, Teachers, Students and Parents’ Perceptions on Mass Communication Tools: A Case Study

Year 2013, Issue: 20, 105 - 139, 01.12.2013

Abstract

The aim of this study is to analyze principals, teachers, students and parents` perceptions on mass communication tools. The sample of the study consisted of principals, teachers, students and their parents at Toros Public Vocational High School. In this case study which was in a holistic single design, participants were interviewed both individually and in focus groups to analyze their views on mass media tools. As result of the findings of the study interesting and outstanding results were revealed on the relation between mass communication tools and education. As it was a qualitative study, researcher’s beliefs were secondary and the participants’ thinking was what was required. The research sought to use qualitative methods to analyze the relevant data. As result of the findings and comments, some suggestions to improve the positive effect of mass media tools in education were put forward

References

  • Alkan, Cevat (1977). Eğitim Teknolojisi. Ankara: Yargıçoğlu.
  • Arık, Bilal ve Şeker, Mustafa (2007). İletişim ve Ötesi. Konya: Tablet.
  • Aydın, Mustafa (1988). Eğitim Yönetimi. 2. Baskı. Ankara: Hatipoğlu.
  • Bal, Hüseyin (2004). İletişim Sosyolojisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Yayınları, Yayın No:42, Isparta: SDÜ.
  • Başaran, İ. Ethem (1984). Yönetime Giriş. Birinci Basım, Ankara : Ankara Üniversitesi.
  • Bıçakçı, İ. (2001). İletişim Dünyamız. İstanbul: MedyaCat.
  • Bursalıoğlu, Ziya. (1987). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Yedinci Baskı, Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Çağlar, İrfan ve Kılıç, Sabiha (2008). Eğitim Fakülteleri İçin Genel İletişim, Ankara: Nobel.
  • Çavaş, Bülent, Kışla, Tarık ve Twinning, Peter (2004). “Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Kullanımına Yönelik Bir Araştırma: dICTatEd Yaklaşımı”, http://kn.open.ac.uk/public/getfile.cfm?documentfileid=4551 15.05.2011.
  • Davis, Keith (1988). İşletmede İnsan Davranışı: Örgütsel Davranış. Beşinci Baskıdan Çeviri. Üçüncü Baskı, İstanbul: Yön.
  • Genç, Z. Salih ve Eryaman, Y. Mustafa (2009). “Değişen Değerler ve Yeni Eğitim Paradigması”, Afyonkarahisar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9, 1, www.sosbil.aku.edu.tr/makale/c9s1m6.pdf 15.05.2011.
  • Günbayı I. Ve Turan F. (2013). “Milli Eğitim Bakanlığı Bilişim Sisteminin Bir Alt Sistemi Olarak E-Okul Uygulamasına İlişkin İlköğretim Okullarındaki Yönetici, Öğretmen, Öğrenci Ve Veli Görüşleri: Bir Durum Çalışması”. İlköğretim Online , 12 (1), 1-22, 2013.
  • Gürgen, Haluk (2003). “İletişim Süreci ve Öğeleri”. Halkla İlişkiler ve İletişim, (Editör: Ferruh Uztuğ), Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi, Yayın No: 1482.
  • Gürgen, Haluk (1997). Örgütlerde İletişim Kalitesi. İstanbul: Der.
  • Hoy, Wayne K. ve Miskel, Cecil G. (2010). Eğitim Yönetimi: Teori, Araştırma ve Uygulama. 7. Baskıdan Çeviri, Ankara: Nobel.
  • Ivancevich, John M.; Donnelly Jr. Jame H. ve Gibson James L. (1983). Managing For Performance. Business Publications, Inc., Texas.
  • Karagözoğlu, Galip (1985) “İletişimin Değerlendirilmesi”, Yönetimde Denetleme ve Değerlendirme Sempozyumu, Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Kılıç, Levend (2002). “Bireyden Kitleye”. Toplum ve İletişim, (Editör: Nazlı Bayram), Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi, Yayın No: 2483, McLuhan, Marshall (1964). Understanding Media: The Extensions of Man. McGrraw-Hill, Canada.
  • Yenilemez, Kürşat ve Ersoy, Mehmet (2008). “Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Kullanmanın Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri İçerisindeki Yeri”, http://ietc2008.home.anadolu.edu.tr/ietc2008/109.doc 15.05.2011.
  • Yıldırım, Ali ve Şimşek, Hasan (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin.
  • Öz, Esra (2012). Öğretmen, Öğrenci ve Ailelerin İlköğretim II. Kademede Gözlenen Disiplin Problemleri ve Baş Etmede Kullanılan Stratejiler İle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adana.
  • Wells, J. Gary, Shuey, Robert ve Kiely, Ray (2001). Globalization. Novinka Books, USA.

Kitle İletişim Araçlarının Eğitime Etkilerine İlişkin Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşleri: Bir Durum Çalışması

Year 2013, Issue: 20, 105 - 139, 01.12.2013

Abstract

Bu araştırmanın amacı; kitle iletişim araçlarının eğitime etkilerine ilişkin okul yöneticisi, öğretmen, öğrenci ve veli görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bir ortaöğretim kurumu olan Toros Meslek Lisesi oluşturmaktadır. Bütüncül tek durum deseninde nitel bir araştırma olan bu çalışmada katılımcılarla görüşmeler yapılmış, katılımcılar bireysel ve grup olarak konuyla ilgili düşüncelerini ortaya koymuştur. Bu noktada kitle iletişim araçları ve eğitim ilişkisinin ilginç ve dikkat çekici yanları ortaya çıkmıştır. Nitel araştırmanın doğası gereği araştırmayı yönlendiren ve şekillendiren, araştırmacı değil katılımcılar olmuştur. Araştırma verileri, nitel analiz yöntemleriyle analiz edilmiş ve bulgular ortaya konmuştur. Bulgulardan yola çıkılarak yorum ve öneriler oluşturulmuştur

References

  • Alkan, Cevat (1977). Eğitim Teknolojisi. Ankara: Yargıçoğlu.
  • Arık, Bilal ve Şeker, Mustafa (2007). İletişim ve Ötesi. Konya: Tablet.
  • Aydın, Mustafa (1988). Eğitim Yönetimi. 2. Baskı. Ankara: Hatipoğlu.
  • Bal, Hüseyin (2004). İletişim Sosyolojisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Yayınları, Yayın No:42, Isparta: SDÜ.
  • Başaran, İ. Ethem (1984). Yönetime Giriş. Birinci Basım, Ankara : Ankara Üniversitesi.
  • Bıçakçı, İ. (2001). İletişim Dünyamız. İstanbul: MedyaCat.
  • Bursalıoğlu, Ziya. (1987). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Yedinci Baskı, Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Çağlar, İrfan ve Kılıç, Sabiha (2008). Eğitim Fakülteleri İçin Genel İletişim, Ankara: Nobel.
  • Çavaş, Bülent, Kışla, Tarık ve Twinning, Peter (2004). “Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Kullanımına Yönelik Bir Araştırma: dICTatEd Yaklaşımı”, http://kn.open.ac.uk/public/getfile.cfm?documentfileid=4551 15.05.2011.
  • Davis, Keith (1988). İşletmede İnsan Davranışı: Örgütsel Davranış. Beşinci Baskıdan Çeviri. Üçüncü Baskı, İstanbul: Yön.
  • Genç, Z. Salih ve Eryaman, Y. Mustafa (2009). “Değişen Değerler ve Yeni Eğitim Paradigması”, Afyonkarahisar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9, 1, www.sosbil.aku.edu.tr/makale/c9s1m6.pdf 15.05.2011.
  • Günbayı I. Ve Turan F. (2013). “Milli Eğitim Bakanlığı Bilişim Sisteminin Bir Alt Sistemi Olarak E-Okul Uygulamasına İlişkin İlköğretim Okullarındaki Yönetici, Öğretmen, Öğrenci Ve Veli Görüşleri: Bir Durum Çalışması”. İlköğretim Online , 12 (1), 1-22, 2013.
  • Gürgen, Haluk (2003). “İletişim Süreci ve Öğeleri”. Halkla İlişkiler ve İletişim, (Editör: Ferruh Uztuğ), Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi, Yayın No: 1482.
  • Gürgen, Haluk (1997). Örgütlerde İletişim Kalitesi. İstanbul: Der.
  • Hoy, Wayne K. ve Miskel, Cecil G. (2010). Eğitim Yönetimi: Teori, Araştırma ve Uygulama. 7. Baskıdan Çeviri, Ankara: Nobel.
  • Ivancevich, John M.; Donnelly Jr. Jame H. ve Gibson James L. (1983). Managing For Performance. Business Publications, Inc., Texas.
  • Karagözoğlu, Galip (1985) “İletişimin Değerlendirilmesi”, Yönetimde Denetleme ve Değerlendirme Sempozyumu, Ankara: Ankara Üniversitesi.
  • Kılıç, Levend (2002). “Bireyden Kitleye”. Toplum ve İletişim, (Editör: Nazlı Bayram), Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi, Yayın No: 2483, McLuhan, Marshall (1964). Understanding Media: The Extensions of Man. McGrraw-Hill, Canada.
  • Yenilemez, Kürşat ve Ersoy, Mehmet (2008). “Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Kullanmanın Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri İçerisindeki Yeri”, http://ietc2008.home.anadolu.edu.tr/ietc2008/109.doc 15.05.2011.
  • Yıldırım, Ali ve Şimşek, Hasan (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin.
  • Öz, Esra (2012). Öğretmen, Öğrenci ve Ailelerin İlköğretim II. Kademede Gözlenen Disiplin Problemleri ve Baş Etmede Kullanılan Stratejiler İle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adana.
  • Wells, J. Gary, Shuey, Robert ve Kiely, Ray (2001). Globalization. Novinka Books, USA.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

İlhan Günbayı This is me

Özlem Işık This is me

Publication Date December 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Issue: 20

Cite

APA Günbayı, İ., & Işık, Ö. (2013). Kitle İletişim Araçlarının Eğitime Etkilerine İlişkin Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşleri: Bir Durum Çalışması. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi(20), 105-139.