Bu çalışmanın amacı, 18-25 yaş arası üniversite öğrencilerinin sosyodemografik değişkenler açısından aile işlevlerinin sınav kaygısı üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Bu araştırmanın modeli taramadır. Tarama modelli araştırmalar var olan durumu tasvir eden araştırmalardır. Tarama modellinin yanı sıra ilişkisel tarama modelinden de bu araştırma kapsamında yararlanılmıştır. Araştırmanın evreni Türkiye, İstanbul’da eğitim almakta olan üniversite öğrencileridir. Araştırmanın örneklemi ise İstanbul’da ikamet eden ve örgün şekilde eğitim alan 103 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada örnekleme modeli olarak kartopu örnekleme modeli kullanılmıştır. Örneklemin tamamının onam ile katıldığı araştırmada demografik bilgi formu, sınav kaygısı ölçeği ve aile değerlendirme ölçeği kullanılmıştır. Araştırma da verilerin analizi kısmında tek yönlü varyans analizi ve regresyon analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulguları göstermektedir ki cinsiyet gruplarının aile değerleri ölçeğinden aldıkları puanların sınav kaygı düzeyleriyle istatistiksel anlamlı bir ilişkisi bulunmadığı, düşük sosyoekonomik seviyeye sahip kişiler orta ve yüksek sosyoekonomik seviyeye sahip kişilere kıyasla daha fazla kaygılanmakta olduğu ve erkeklerin kadınlardan daha fazla sınav kaygısı yaşadığı sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 7 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 17 |