The purpose of this research is to examine the prospective biology teachers’ study skills and to compare in terms of gender. The sample of the study, which was implemented with survey method, consisted of 62 (40 females, 22 males) prospective biology teachers studying in Education Faculty of Ataturk University. For determining the teachers’ study skills, the data were collected through “Study Skill Questionnaire (SSQ) originally developed by Bay, Tuğluk and Gençdoğan (2004). The five-point Likert type SSQ included in totally 26 items with three sub-dimensions: (1) motivation (2) time management (3) preparation for exams-test anxiety. Cronbach’s Alpha for the overall scale was calculated as 0.729. The findings obtained from data analyzed by SPSS.18 indicated that the prospective biology teachers had low level of study skills for all subdimensions of the SSQ. Additionally, the findings for overall SSQ showed that there was not a statistically important difference between genders. As a result, recommendations were suggested towards development of the prospective teachers’ study skills.
Bu
çalışmanın amacı, biyoloji öğretmen adaylarının ders çalışma becerilerini
belirlemek ve cinsiyet açısından karşılaştırmaktır. Tarama yöntemi ile
yürütülen çalışmanın örneklem grubu, Atatürk Üniversitesi K. K. Eğitim
Fakültesi’nin biyoloji eğitimi anabilim dalında öğrenim gören toplam 62
öğretmen adayı (40 kız, 22 erkek) oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının ders
çalışma becerilerini belirlemek için daha önce Bay, Tuğluk ve Gençdoğan (2004)
tarafından hazırlanan Ders Çalışma Becerileri Anketi (DÇBA) kullanılmıştır.
DÇBA 3 alt boyut içeren 5’li Likert tipi 26 maddeden oluşmaktadır. Alt
boyutlar, (1) motivasyon, (2) zaman yönetimi (3) sınavlara hazırlanma-sınav
kaygısı şeklinde adlandırılmıştır. Ölçeğin geneli için Cronbach’s Alpha
güvenirlik katsayısı 0.729 olarak hesaplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS
istatistik programında analiz edilmiştir. Analiz sonucunda elde edilen bulgular
incelendiğinde, öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğunun her alt boyutta
ders çalışma becerileri konusunda eksikliklerinin olduğu görülmektedir. Ayrıca
öğretmen adaylarının ders çalışma becerileri ile cinsiyet düzeyi açısından
anlamlı bir farkın olmadığı görülmüştür. Çalışmanın sonunda ise öğretmen
adaylarının ders çalışma becerilerinin geliştirilmesine yönelik önerilerde
bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2018 |
Submission Date | March 8, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |