The purpose of this study was to determine the preschool teacher’s professional development (PD) needs about education for sustainability (EfS) as the first stage of a PD project. The general knowledge of teachers on sustainable development (SD) and their experience in preparing and implementing EfS activities was investigated. The data were collected from 1126 participants via a survey to determine preschool teachers’ knowledge level about SD and their practice to develop a PD program. Most preschool teachers acknowledge the term SD and revealed limited SD knowledge. Organizing learning centers and using outdoor learning environments on EfS were seen as challenging tasks for them. Few of them find themselves competent in family participation efforts for SD.
Early childhood education, sustainable development, education for sustainability, professional development, , preschool teachers
Bu çalışma, mesleki gelişim (MG) projesinin birinci aşaması olarak, okul öncesi öğretmenlerinin sürdürülebilirlik için eğitim (SE) ile ilgili MG ihtiyaçlarını incelemektedir. Bu doğrultuda öğretmenlerin sürdürülebilir gelişme (SG) hakkındaki genel bilgileri ile sürdürülebilirlik için eğitim etkinliklerini hazırlama ve uygulama konusundaki deneyimleri araştırılmıştır. Öğretmenlerinin MG ihtiyaçlarını araştırmak için 1126 katılımcıdan bir anket aracılığı ile veri toplanmıştır. Bulgular, okul öncesi öğretmenlerinin çoğunun sürdürülebilirlik terimi hakkında sınırlı bilgiye sahip olduğunu göstermiştir. Ayrıca, öğrenme merkezlerinin bu amaçla düzenlenmesi ve açık havada öğrenme ortamlarının kullanılması katılımcılar tarafından zorlu görevler olarak görülmüştür. Katılımcıların küçük bir kısmı sürdürülebilirlik için aile katılımı çalışmalarında kendilerini yeterli bulmaktadır.
Okul öncesi eğitim, sürdürülebilir gelişim, sürdürülebilirlik için eğitim, mesleki gelişim, okul öncesi öğretmenleri.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Education and Educational Research |
Journal Section | Articles |
Authors |
|
Supporting Institution | TÜBİTAK |
Project Number | 119N241 |
Thanks | Bu makale, TÜBİTAK-NRF (Güney Kore) İkili İşbirliği Programı kapsamında desteklenen 119N241 nolu ECEESDPD Projesinin bir ürünüdür. Bu vesileyle tüm desteklerinden dolayı TÜBİTAK'a teşekkürü bir borç biliriz. |
Publication Date | October 19, 2021 |
Application Date | March 7, 2021 |
Acceptance Date | July 13, 2021 |
Published in Issue | Year 2021, Volume 14, Issue 4 |
Bibtex | @research article { akukeg892384, journal = {Journal of Theoretical Educational Science}, issn = {1308-1659}, eissn = {1308-1659}, address = {Eğitim Fakültesi, Eğitim 1 Binası, ANS Kampusu, 03200 / Afyonkarahisar}, publisher = {Afyon Kocatepe University}, year = {2021}, volume = {14}, number = {4}, pages = {586 - 604}, doi = {10.30831/akukeg.892384}, title = {A Collaboration Project on Education for Sustainability: Professional Development Needs of Turkish Preschool Teachers}, key = {cite}, author = {Pamuk, Savaş and Öztürk, Naciye and Kahriman Pamuk, Deniz and Elmas, Rıdvan and Guler Yıldız, Tülin and Haktanır, Gelengül} } |
APA | Pamuk, S. , Öztürk, N. , Kahriman Pamuk, D. , Elmas, R. , Guler Yıldız, T. & Haktanır, G. (2021). A Collaboration Project on Education for Sustainability: Professional Development Needs of Turkish Preschool Teachers . Journal of Theoretical Educational Science , 14 (4) , 586-604 . DOI: 10.30831/akukeg.892384 |
MLA | Pamuk, S. , Öztürk, N. , Kahriman Pamuk, D. , Elmas, R. , Guler Yıldız, T. , Haktanır, G. "A Collaboration Project on Education for Sustainability: Professional Development Needs of Turkish Preschool Teachers" . Journal of Theoretical Educational Science 14 (2021 ): 586-604 <https://dergipark.org.tr/en/pub/akukeg/issue/65171/892384> |
Chicago | Pamuk, S. , Öztürk, N. , Kahriman Pamuk, D. , Elmas, R. , Guler Yıldız, T. , Haktanır, G. "A Collaboration Project on Education for Sustainability: Professional Development Needs of Turkish Preschool Teachers". Journal of Theoretical Educational Science 14 (2021 ): 586-604 |
RIS | TY - JOUR T1 - A Collaboration Project on Education for Sustainability: Professional Development Needs of Turkish Preschool Teachers AU - Savaş Pamuk , Naciye Öztürk , Deniz Kahriman Pamuk , Rıdvan Elmas , Tülin Guler Yıldız , Gelengül Haktanır Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - doi: 10.30831/akukeg.892384 DO - 10.30831/akukeg.892384 T2 - Journal of Theoretical Educational Science JF - Journal JO - JOR SP - 586 EP - 604 VL - 14 IS - 4 SN - 1308-1659-1308-1659 M3 - doi: 10.30831/akukeg.892384 UR - https://doi.org/10.30831/akukeg.892384 Y2 - 2021 ER - |
EndNote | %0 Journal of Theoretical Educational Science A Collaboration Project on Education for Sustainability: Professional Development Needs of Turkish Preschool Teachers %A Savaş Pamuk , Naciye Öztürk , Deniz Kahriman Pamuk , Rıdvan Elmas , Tülin Guler Yıldız , Gelengül Haktanır %T A Collaboration Project on Education for Sustainability: Professional Development Needs of Turkish Preschool Teachers %D 2021 %J Journal of Theoretical Educational Science %P 1308-1659-1308-1659 %V 14 %N 4 %R doi: 10.30831/akukeg.892384 %U 10.30831/akukeg.892384 |
ISNAD | Pamuk, Savaş , Öztürk, Naciye , Kahriman Pamuk, Deniz , Elmas, Rıdvan , Guler Yıldız, Tülin , Haktanır, Gelengül . "A Collaboration Project on Education for Sustainability: Professional Development Needs of Turkish Preschool Teachers". Journal of Theoretical Educational Science 14 / 4 (October 2021): 586-604 . https://doi.org/10.30831/akukeg.892384 |
AMA | Pamuk S. , Öztürk N. , Kahriman Pamuk D. , Elmas R. , Guler Yıldız T. , Haktanır G. A Collaboration Project on Education for Sustainability: Professional Development Needs of Turkish Preschool Teachers. Journal of Theoretical Educational Science. 2021; 14(4): 586-604. |
Vancouver | Pamuk S. , Öztürk N. , Kahriman Pamuk D. , Elmas R. , Guler Yıldız T. , Haktanır G. A Collaboration Project on Education for Sustainability: Professional Development Needs of Turkish Preschool Teachers. Journal of Theoretical Educational Science. 2021; 14(4): 586-604. |
IEEE | S. Pamuk , N. Öztürk , D. Kahriman Pamuk , R. Elmas , T. Guler Yıldız and G. Haktanır , "A Collaboration Project on Education for Sustainability: Professional Development Needs of Turkish Preschool Teachers", Journal of Theoretical Educational Science, vol. 14, no. 4, pp. 586-604, Oct. 2021, doi:10.30831/akukeg.892384 |