Research Article
BibTex RIS Cite

LUDWİG van BEETHOVEN Op:5 No:1 VİYOLONSEL- PİYANO SONATI TEKNİK ANALİZİ

Year 2021, Volume: 7 Issue: 14, 185 - 212, 24.06.2021

Abstract

Klasik dönem müzik tarihi içerisinde, Barok üslubun işlemeli ve gösterişli varlığının ardından ortaya çıkan ve kendisinden sonra gelecek olan tüm dönemler açısından bir referans noktası teşkil edebilecek niteliklerin keşfedildiği bir dönem olmuştur. Bu dönemin en önemli varlık gösteren okul sayılan Viyana okulunda, belirgin üslubu ile öne çıkan besteci Ludwig van Beethoven olmuştur. O’nun hayatı da tıpkı diğer tüm sanat disiplinlerinde yapıt veren sanatçılara olduğu gibi, yazdığı yapıtlarda büyük rol oynamıştır. Bu sebeple öncelikle geniş hayatı hakkında kısa bilgiler vererek başlanacak ve Ludwig van Beethoven’in hayatını üç ana başlık altında; öncelikle gençliği, daha sonra orta yaş dönemi ve son olarak da olgunluk aşamaları halinde incelenecektir. Bu dönemlerde yazdığı eserlerin bir dökümünü araştırarak daha sonrasında bu eserlerden viyolonsel repertuvarı içinde yer alan, piyano ve viyolonsel eserlerini ayırarak kısaca bahsedilecektir. Bu sonatlar arasından ilk sonatları Op.5 No:1 Fa Majör incelenecektir. Eser başlıklar halinde performansı ile ilgili olarak; yorumlama teknikleri, parmak numarası, arşeleme, bölümlerin karakteristik özelliklerine göre tempo belirleme, kullanılması önerilen vibrato çeşitleri ve artikülasyon konularında incelemeler yapılarak sonuca bağlanacaktır. Açıklama görsellerinde 1797 yılında Artaria.Co tarafından yayınlanan ilk edisyonu temel alınarak yazılan Breitkopf und Hartel edisyonu kullanılmıştır. İlgili ölçü numaraları parantez içinde belirtilmiştir.

References

  • Referans 1 :Aktuze, İ. (2015). Müziği Okumak (Cilt 1, s. 201). içinde İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Referans 2:Alpagut, U. (2005). Keman Eğitiminde “Detaşe” Tiplemelerindeki Hız-Uzunluk Değişimleri
  • Referans 3: Bockholdt, P. W. (2003). Eliminating Potentiality- Beethoven’s Works.
  • Referans 4:Ulucan, S. (2005). Kemanda Yay Tekniğinin Temel Bilgileri ve Gelişimi. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Referans 5:Yun, M. Y. (2013). ) A New Vision for the Genre: The Five Cello Sonatas of Ludwig van Beethoven and the Striving Towards Instrumental Equality. Doktora Tezi, University of Cincinnati.
Year 2021, Volume: 7 Issue: 14, 185 - 212, 24.06.2021

Abstract

References

  • Referans 1 :Aktuze, İ. (2015). Müziği Okumak (Cilt 1, s. 201). içinde İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Referans 2:Alpagut, U. (2005). Keman Eğitiminde “Detaşe” Tiplemelerindeki Hız-Uzunluk Değişimleri
  • Referans 3: Bockholdt, P. W. (2003). Eliminating Potentiality- Beethoven’s Works.
  • Referans 4:Ulucan, S. (2005). Kemanda Yay Tekniğinin Temel Bilgileri ve Gelişimi. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Referans 5:Yun, M. Y. (2013). ) A New Vision for the Genre: The Five Cello Sonatas of Ludwig van Beethoven and the Striving Towards Instrumental Equality. Doktora Tezi, University of Cincinnati.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sahin İzzet Nazlıaka 0000-0002-5016-3305

Zeynep Aslı Gültekin 0000-0002-5711-1778

Publication Date June 24, 2021
Acceptance Date June 17, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 7 Issue: 14

Cite

APA Nazlıaka, S. İ., & Gültekin, Z. A. (2021). LUDWİG van BEETHOVEN Op:5 No:1 VİYOLONSEL- PİYANO SONATI TEKNİK ANALİZİ. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 7(14), 185-212.
Dergimiz batı müziği (müzik), sahne sanatları, Türk sanat müziği, müzik eğitimi, müzikoloji ve müzik ile bağlantılı multidisipliner çalışmaları kabul etmektedir.