Bu araştırma, üniversite öğretim elemanlarının bilimsel üretkenliğini etkiyen çevresel faktörleri ortaya koymayı amaçlayan betimsel bir çalışmadır. Araştırma Türkiye’de 2012 yılında görevini üniversitelerde sürdürmekten olan akademisyenler ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya değişik üniversitelerden, fakültelerden, yaş gruplarından-cinsiyetten ve akademik unvanlardan toplam 212 akademisyen katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Özdemir ve Gökçe Kutsal’ın 2010 yılında araştırmalarında kullanmış oldukları soru formundan yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda akademisyenleri bilimsel üretkenlik konusunda olumsuz etkileyen çevresel faktörler; destek ve teşvik eksikliği, motivasyon eksikliği, zaman yetersizliği, kurumlardaki araştırma kültürü eksikliği, personel desteği konusundaki yetersizlikler ve belli oranda maddi destek sıkıntısı olurken, olumlu etkileyen faktör olarak araştırma ve uygulama işlevlerinde kullanılan kütüphane/internet ve laboratuardan yararlanabilme durumu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)