Bu araştırma TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları kapsamında yürütülen “Bizim Deniz Akdeniz” projesinin sonuçlarını içermektedir. Proje kapsamında, deniz ve denizin hayatımıza yansımaları, denizlerin ve deniz canlılarının korunmasının gerekliliği üzerine etkinlikler gerçekleştirilmiştir. Proje süresince öğrencilere Akdeniz ve diğer denizlerle ilgili bilimsel çalışmaların yanında müzik, resim, doğa, coğrafya, edebiyat ve bilim ile ilgili çalışmalar da yaptırılmıştır. Araştırmanın örneklemini projeye katılan 100 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin sınıf seviyeleri 6. sınıf, 7. sınıf ve 8. sınıf şeklindedir. Projenin öğrenciler üzerinde oluşturduğu etkiyi ölçmek amacıyla araştırmacılar tarafından oluşturulan etkinlik öncesi değerlendirme formu ve başarı testi kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin proje sonrası yazdıkları yazılar, yaptıkları resimler incelenmiştir. Projedeki etkileşimli uygulamalar ve bilginin görselleştirilmesinin öğrenciler üzerinde olumlu etki bıraktığı, araştırma ve öğrenme isteklerini arttırdığı gözlenmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)