Problem Statement: Geometry has a significant place in mathematics curricula. NCTM points out the importance of students knowing the properties of two and three dimensional geometric objects as well as the definitions of geometric concepts, and developing arguments about geometric relationships (NCTM, 2000, p.41). To date, Turkey has not been successful in geometry at international exams. According to the results of the latest international mathematics and science study (TIMSS), Turkey ranked 22 out of 39 countries in geometry and below the international mean (Mullis, Martin, Foy & Hooper, 2016). This failure may be attributed to various reasons. However, it is a known fact that the most influential factor in student success is the teacher (Mewborn, 2003) and that the depth of teacher knowledge in mathematics is a critical factor for students’ mathematical success (Hill et al., 2005).
Teacher Candidates Content Knowledge Angle Diagonal Height Rectangle
Bu çalışmada matematik öğretmeni adaylarının geometri
alan bilgilerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Çalışma, Türkiye’de bulunan
bir devlet üniversitesinin 1. sınıfında öğrenim gören 52 öğretmen adayı
üzerinde yürütülmüştür. Betimsel çalışmanın verileri, 2016 yılı bahar döneminde
ilköğretim matematik öğretmenliği programının birinci sınıf ikinci döneminde
okutulan Geometri dersinin ilk haftasında, beş adet sorudan oluşan yazılı form
ile toplanmıştır. Öğretmen adaylarından açı, yükseklik ve köşegenin tanımlarını
yapmaları, verilen şekillerin açı olup olmadığını ve dörtgenler arasındaki
asimetrik ilişkileri tespit etmeleri, verilen şekillerin yüksekliklerini ve
köşegenlerini çizmeleri istenmiştir. Birinci sorunun analizinde öğretmen adaylarının
yaptıkları tanımlar “doğru veya yeterli”, “yanlış veya yetersiz” olarak
kodlanmıştır. Öğretmen adaylarının yaptıkları tanımlar değerlendirilirken ölçüt
olarak literatürde bu geometrik kavramlar için yapılan tanımlar dikkate
alınmıştır. İkinci
sorunun analiz edilmesinde Usiskin vd. (2008)’in yapmış olduğu hiyerarjik
sınıflandırmadan yararlanılmıştır. Üçüncü, dördüncü ve beşinci sorunun analizinde
öğretmen adaylarının verdikleri cevaplar doğru ve yanlış şeklinde kategorize
edilmiş, frekans ve yüzde değerleri sunulmuştur. Çalışmadan elde edilen bulgulara
göre, öğretmen adaylarının tamamına yakınının açı, yükseklik ve köşegen
tanımlarını yanlış veya eksik olarak yaptıkları tespit edilmiştir. Bir diğer
bulguya göre, öğretmen adaylarından 18’i (%35), başlangıç noktaları aynı olan
ve aynı yönlü çakışık iki ışının bir açı oluşturmayacağını düşünmüşlerdir.
MXW’nun açı olduğunu düşünen 34 öğretmen adayından sadece 11’i MXW açısının
ölçüsünü 0 derece olduğunu belirtmişlerdir. Elde edilen bulgular, öğretmen adaylarının bu kavramlara ilişkin
alan bilgilerin zayıf olduğunu göstermektedir. Bu sonuç ışığında, lise
yıllarında öğretmen adaylarının nasıl bir geometri öğretimine maruz
kaldıklarının araştırılmasında ve lisans
programında yer alan geometri dersinin içeriğinin öğretmen adaylarının mevcut
eksikleri dikkate alınarak yapılandırılmasında yarar vardır.
Geometri alan bilgisi açı yükseklik köşegen dörtgen öğretmen adayı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Amasya Education Journal)